„Instagrame“ populiarią mamų bendruomenę subūrusi Ieva: čia nėra vietos kritikai

Ieva Juodelė – dviejų pametinukų – Nojaus ir Patriko – mama. Oficialiai šiuo metu „atostogauja“. Tačiau kam teko taip „atostogauti“, žino, jog vaikų priežiūros atostogos su tikru poilsiu turi mažai ką bendro. Pieš tapdama mama ir ilgesniam laikotarpiui iškrisdama iš darbo rinkos Ieva dirbo kūrybininke – prekinio įvaizdžio ir tekstų kūrėja. Todėl savo aplinkos nenustebino, kad net ir motinystės iššūkiai jai tapo puikia kūrybine medžiaga. Prieš kurį laiką Ieva sukūrė populiarią „Instagramo“ paskyrą „Motherhood.is.sexy“, dabar turinčią beveik 5500 sekėjų.
Bendruomenės „Motherhood.is.sexy“ įkūrėja Ieva Juodelė
Bendruomenės „Motherhood.is.sexy“ įkūrėja Ieva Juodelė / Asmeninė nuotr./ 15min koliažas

Pasak Ievos, skirtingai nuo daugelio kitų paskyrų, Motherhood.is.sexy savo motinystės patirtimis dalijasi ne vienas žmogus, bet visa bendruomenė, kurią ji vadina tiesiog „chebra“ arba „gangu“. Jos nuomone, labai svarbu rodyti tikrą patyriminę motinystę, kuri būna visokia – ne tik džiaugsminga. Tik viešojoje erdvėje to vis dar vengiama. Kur kas daugiau matome nuotraukų su laimingomis mamomis ir tėvais, kurie kartu su vaikais šypsosi tvarkinguose namuose, nors į kadrą nepatekęs vaizdas gali būti visiškai kitoks.

Tie nutylėti „užkulisiai“ ir tapo Motherhood.is.sexy paskyros esme. Be to, neglamūrinis motinystės etapas neretai parodomas su gera humoro doze.

Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę
Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę

„Mano vizija buvo būtent tokia: grubi, iki skausmo atvira, juokinga iki kelnių prisisiojimo, pažįstama – kaip savo paties atvaizdas veidrodyje. Čia viskas turėjo kuo labiau atspindėti žmogiškumą“, – sako Ieva, sutikusi plačiau papasakoti apie paskyrą, motinystę ir jos įkvėptas naujas idėjas.

– Ieva, pirmiausia norėčiau susipažinti – papasakokite apie save.

– Esu kūrybininkė, pametinukų Nojaus ir Patriko mama, išsiblaškiusi žmona, nesenstanti Hario Poterio fanė, širdy ir pagal faktą – grynakraujė kaunietė, pagal profesiją – prekinio įvaizdžio ir tekstų kūrėja.

Asmeninė nuotr./ 15min koliažas/Ieva Juodelė
Asmeninė nuotr./ 15min koliažas/Ieva Juodelė

– Kaip kilo mintis įkurti IG paskyrą apie motinystę? Ar buvo konkretus įvykis, o gal lėmė kitos priežastys? Kokios jos?

Motherhood.is.Sexy yra pavadinimas, kilęs prieš gerus metus motinystės buities nuotraukų kolekcijai pavadinti. Galvojau, kad nuotraukos turi turėti tęstinumą, bet tuo metu patingėjau: visas dėmesys buvo sutelktas į kito kūrybinio darbo rašymą. Nešlifuotos buities nuotraukos „kabėjo“ mano asmeninėje „Instagram“ paskyroje, kurioje vis ką nors brūkšteldavau apie emocijas motinystės metu. Bet tik tiek, nieko ypatingo.

Tačiau prieš kelis mėnesius gavau žinutę iš vienos pažįstamos, kuri paklausė, gal žinau būdų, kaip išgyventi pogimdyminę depresiją, nes daug rašau apie patyriminę mamystės pusę. Aš pati šiuo keliu (depresijos) nėjau, todėl tiesiog ilgai kalbėjomės. Ir nors moteris lankėsi pas psichoterapeutę, paklausiau, ar ji nenori apie tai parašyti laiško: pasiūliau jį paviešinti instagrame anonimiškai, galbūt tai padėtų panašiai besijaučiančioms mamoms.

Ta moteris vėliau atrašė, kad laiško negalinti parašyti dėl dabartinės būsenos, tačiau ji jau buvo pasėjusi mano galvoje sėklą, kad reikia šia tema užkurti paskyrą, kurioje būtų dalijamasi „nuoga“ motinystės puse, ta, kuri vyksta per juoką ir ašaras.

Ir nors motinyste nuo pampersų ir tyrelių buvau persisotinusi bei ieškojau kitų temų prasiblaškyti, tiesiog jaučiau, jog turiu tai padaryti. Ir voila! Dabar turim labai gyvą, jautrią, jaukią ir saugią dalintis Motherhood.is.Sexy daugiau kaip 5000 narių chebrą!

– Ar iš karto turėjote viziją, koks turinys čia bus?

– Taip, vizija buvo būtent tokia: grubi, iki skausmo atvira, juokinga iki kelnių prisisiojimo, pažįstama – kaip savo paties atvaizdas veidrodyje. Čia viskas turėjo kuo labiau atspindėti žmogiškumą. Todėl čia nėra filtrų, mes keikiamės, žvengiame ir raudame. Tai tapo kažkokia kita planeta, kur (aš taip jaučiu) mamos ar joms prijaučiančios ateina pailsėti ir rasti artumą, atsikvėpti, kai geria pravėsusią kavą užkąsdamos ją nebaigta vaiko valgyti pusrytine koše. Hiperbolizuoju, bet būtent iš tokių situacijų mes ir juokiamės.

O kad Motherhood.is.Sexy šiuo metu turi būtent tokį (pasidėvėjusį nuo nemigos) veidą, nulėmė vien tik šią paskyrą sekančios moterys. Aš tik uždaviau ir bandau palaikyti jos toną.

Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę
Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę

– Kokia šiuo metu yra šios paskyros bendruomenė: kiek žmonių kuria turinį, seka, per kiek laiko paskyros sekėjų laukas tiek išaugo?

– Šiuo metu Motherhood.is.Sexy seka daugiau kaip 5000 labai adekvačių ir gerą humoro jausmą turinčių mamų ir dar ne mamų. Tokia bendruomenė (nors mes ją vadiname „gangu“ ar „chebra“, nes „bendruomenė“ tam per blankus žodis) susibūrė per nepilnus keturis mėnesius. Mano pačios kuriamas turinys čia sudaro gal 10 proc., visa kita yra sekėjų nuopelnas. Jos atsiunčia aprašiusios savo išgyvenimus ar užfiksavusios kasdienius motinystės kuriozus. Jaučiu begalinę privilegiją, kad su manimi dalijamasi tokia jautria informacija.

– Kas jums pačiai yra ši paskyra? Kuo svarbi?

– Man šiuo metu tai yra pagrindinė veikla po motinystės. Ji mane be galo užkrauna, suteikia daug energijos dienai, todėl verta paminėti, jog tai – daug daugiau nei tik paskyra. Gaunu daug moterų laiškų ir žinučių, dalį jų atrenku, publikuoju.

Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę
Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę

Taip pat prieš gerą mėnesį gimė idėja atidaryti šios bendruomenės elektroninę parduotuvę MIS market – virtualų turgelį, kuriame mamos gali kelti ir parduoti savo rankomis gamintus darbus, nuo mezginių ir keramikos iki rankomis lietų žvakių, kurtų žaislų.

Viskas be galo gražu, kokybiška ir išmylėta, o kiekvienas pirkinys suteikia kuriančiai mamai kibirus laimės. Todėl taip pat užsiimu ir parduotuvės administravimu, komunikacija, stengiuosi, kad idėja įsivažiuotų, nes labai ja tikiu. Taip atsirado ir gaminiai su Motherhood.is.Sexy logotipu, kurių gamybą reikia suderinti, tuomet nufotografuoti ir išsiųsti. Tad veiklos tikrai netrūksta, tikiuosi, kad ir po motinystės atostogų galėsiu tai paversti darbu ir toliau įsitraukti.

Ji mane be galo užkrauna, suteikia daug energijos dienai, todėl verta paminėti, jog tai – daug daugiau nei tik paskyra.

Ši paskyra atlieka ir labai reikalingą misiją – norime, kad mamos, auginančius mažus vaikus, nesijaustų vienišos – juk daugeliui prieiga prie socialinio pasaulio tampa nedidelis telefono ekranas. Todėl bandau palaikyti tokią paskyrą, kurioje mamos galėtų rasti viena kitą, rasti atjautą, humorą ir palaikyti kitas.

Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę
Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę

– Žvelgiant į lietuvišką socialinių tinklų kontekstą, atrodo, kad ši paskyra yra viena iš nedaugelio, kurioje vyrauja visiška laisvė: tiek temų, tiek jų pateikimo. Kaip manote, kodėl tik dabar mamos pradeda nebijoti pasakyti ir parodyti, kad motinystė nėra vien džiaugsmas?

– O, taip. Čia cenzūros tikrai nerasite, tiek vaizdų, tiek kalbos prasme. Mėgstu sakyti, kad tai – lyg išpažinties būdelė. Manau, kad žmonės iš esmės bijo parodyti motinystę visokią, tačiau labai priklauso, kokioje terpėje jie yra, kokias paskyras seka – juk iš jų, tam tikra prasme, ima pavyzdį.

Ir nors dabar vis labiau ima populiarėti sielos nuogumas ir atviri pasisakymai socialiniuose tinkluose, tačiau vis dar yra sunku pasirodyti silpnu, pažeidžiamu, netobulu, mokančiu iš savęs pasijuokti.

Mėgstu sakyti, kad tai – lyg išpažinties būdelė.

Motherhood.is.Sexy atvirkščiai – kuriama erdvė būtent tokiam žmogiškumui. Tai – antisupermamų klubas. Čia niekas nekomentuos, kodėl ne taip išgarinai vaikui moliūgą ar neteisingai užsidėjai nešyklę, kodėl maitini savo pienu dvejus metus ar atvirkščiai – duodi mišinuką. Niekas nėra iki šiol apie tai žodžio pasakęs. Tai vadinama „saugia aplinka“. Moterys dalijasi, nes žino, kad nebus kritikuojamos.

– Kokios temos motinystėje jums asmeniškai svarbiausios?

– Sveikata, humoras, sveikas protas ir psichologinė būsena. Tai čia turbūt išeina, kad visos (juokiasi).

– Kodėl būtent jos?

– Nes be sveikatos esi neveiksnus, be humoro tėvystėje apskritai liūdnos mišios, sveikas protas padeda nepanikuoti, o gera psichologinė būsena – perduoti vaikams kuo geresnes emocijas, kad jie matytų tėvus laimingus.

– Kaip manote, ar kartu su jūsų vaikais, jiems augant keisis ir šios paskyros turinys? Galbūt ji „augs“ kartu su bendruomenės vaikais?

– Auginu du mažus berniukus ir tikiu, kad su jais ir kitais beaugančiais dabartinių sekėjų vaikais keisis ir turinys. Tačiau mažyliai gimsta kasdien ir prisijungiančios naujos mamos atneš šviežio kraujo į augančią bendruomenę, tad tikiu, kad temos tik platės amžiaus diapazone.

Nors ir dabar tarp sekėjų yra mamų, auginančių jau paauglius, tačiau čia ateina pagelbėti kitoms, padiskutuoti, o gal ir pasijuokti iš prisiminimų.

Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę
Asmeninė nuotr./Ieva kartu su kitomis mamomis fiksuoja ir kalba apie patyriminę motinystę

– Užsiminėte apie elektroninę parduotuvę, kuri taip pat tiesiogiai susijusi su paskyra. Papasakokite plačiau: kaip kilo idėja? Ką joje galima rasti?

– Apie elektroninę parduotuvę MIS market (vadinu ją „virtualiu turgeliu“) kilo mintis prieš gerą mėnesį. Tiesa, prieš tai svarsčiau, kaip galima praplėsti Motherhood.is.Sexy veiklą, perkelti į ją parduodamą firminę produkciją, tačiau labai nenorėjau siųstis pigių marškinėlių iš Bangladešo, dėti ant jų printą ir pardavinėti. Vien apie tai pagalvojus darėsi nuobodu. Norėjau gaminti ką nors Lietuvoje, tačiau visiškai neturiu energijos dirbti su siuvyklomis, dizaineriais, konstruktoriais ir pan. Todėl atėjo išganinga mintis: leisti gaminti toms, kurios jau gamina ir taip – mūsų mamulėms!

Tam nereikia sandėlio, nereikia išmanyti gamybos. Užklausiau instagrame, kurios iš mamų ką nors savo malonumui ar uždarbiui kuria, ir praėjus mažiau nei dviem savaitėms jau turėjau elektroninę parduotuvę su dešimties mamų rankų darbo kūriniais. Sakau, kad jie prabangūs ne tik medžiagomis, bet ir jiems sukurti skirtu laiku: visi žinome, kiek nedaug laisvo laiko turi „viso etato“ mamos, tačiau nekurti jos tiesiog negali.

Pagrindinis kriterijus buvo, jog produktas turi būti rankų darbo ir pagamintas mamos, arba mamos mamos, t. y. močiutės. Viskas, kuo prekiaujame, yra sukurta nedideliais kiekiais, labai išmylėta, tikra, kiekviena prekė vienetinė.

Maniau, kad prekės bus labai namudiškos, tačiau pasirodė, kad jų kokybė neeilinė. Kai kurios net turi savo prekių ženklus įsteigusios, kitos kuria ir gamina savo malonumui, trečios nori kuo nors užsiimti, save realizuoti, bet nedrįsta. Būtent dėl to ši platforma yra tobula išbandyti save ir rinką.

Mano nusiteikimas toks, kad „turgelyje“ nieko neatrinkinėju, keliu visų kuriančiųjų darbus, jeigu tik jas tenkina sudarytos sąlygos. Čia beveik kasdien keičiasi produktai, yra pildomas asortimentas, nes vis daugiau mamų apie tai išgirsta. Šiuo metu matau, kad parduotuvei dar reikia laiko. Nors prieškalėdinis periodas parodė, kad tokia platforma yra reikalinga, joje perkama, ne tik parduodama, tačiau vis dėlto MIS market yra žinomas tik paskyros sekėjų burbule.

Parduotuvę reikia subrandinti ir parodyti platesniam ratui ir aiškiai pristatyti, kad joje parduodami mamų laisvu metu kuriami rankų darbo gaminiai yra pripildyti nerealios energijos ir talento.

O kad jūs žinotumėt, kiek laimės būna moteriai, kurios produkciją nuperka!

Taigi, kviečiu užsukti ir apsižvalgyti – čia rasite ir keramikos (puodeliai, lėkštės, dubenys, aukščiausios estetikos vazos ir žvakidės), rankomis lietų žvakių ir žvakių betono formose, namų kvapų, vaikiškų drabužių, megztų šiltų kojinių. Močiučių sukurti tapukai jau yra iškeliavę į Prancūziją ir Lenkiją, aukščiausios prabos megztiniai su šilku, vaikiški pledai, kombinezonai ir romperiai, rankų darbo supynės, papuošiančios net ir nuobodžiausius interjerus, lietuviški sodai, taip pat žaislai – siūti, megzti, velti – galima rasti visko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis