Paauglėms stovyklą organizuojanti Ieva: „Jei nori būti laiminga, turi priimti save, kokia esi“

Paklausta apie savo paauglystę, edukacinio pobūdžio stovyklą jaunoms merginoms „Real girl power“ organizuojanti Ieva Jurkonytė pripažįsta, kad brendimas buvo vienas sunkiausių gyvenimo laikotarpių: „Pačios paauglystės patirtis labai pastūmėjo pradėti organizuoti šią stovyklą, kuo anksčiau pradėti kalbėtis su mergaitėmis ir padrąsinti, kad viskas su jomis yra gerai.“
Ieva Jurkonytė
CR Millaw Photography nuotr. / Ieva Jurkonytė

– Ką jums reiškia „girl power“?

– Man šie žodžiai siejasi su laisva mergina, kuri tiki savimi, yra atsipalaidavusi ir nesivadovauja stereotipais. Kadangi stereotipai ir normos diktuoja, kaip elgtis, rengtis ir ką galvoti, jie mus prikausto prie žemės, darosi sunku kvėpuoti. Man tai reiškia vidinį išsilaisvinimą.

– Su kokiais stereotipais merginos dažniausiai susiduria?

– Kadangi dabar mūsų visuomenėje teikiama labai daug reikšmės grožio ir kūno kultui, tai vienas dažniausių stereotipų susijęs su grožiu, kaip mergina turi atrodyti, kaip turi būti pasidažiusi, susitvarkiusi. Taip pat stereotipiškai manoma, kaip turi elgtis ir bendrauti mergaitės ir berniukai.

Ieva Jurkonytė
Ieva Jurkonytė

Kodėl yra svarbu skleisti žinią apie merginų pasitikėjimą?

– Todėl, kad paauglystė yra sudėtingas metas žmogaus gyvenime, kūno ir asmenybės formavimosi laikotarpis išties yra nelengvas. Šiame etape kyla labai daug klausimų, atsiranda nepasitikėjimas savimi, formuojasi bendravimo įgūdžiai, nepriklausomybės suvokimas, kūno pokyčiai. O jei tave prie žemės dar stumia visos normos ir stereotipai, darosi sunku nepasimesti.

Kalbant apie brendimą, lytiškumą ir kūną labai paprastai ir natūraliai, pabrėžiant, kad žmonės yra įvairūs ir visi išgyvena panašias patirtis, tai įsisavinusios mergaitės augtų sveikesnės, labiau tikėtų savimi ir šį laikotarpį išgyventų natūraliai, priimdamos tai, kas vyksta.

– O jūs visada buvote pasitikinti savimi?

– Buvau visiškai savimi nepasitikinti paauglė, kuri galvojo, kad yra nieko verta. Paauglystė buvo turbūt sunkiausias mano gyvenimo laikotarpis. Man reikėjo daug metų, kol atradau vidinį „aš“ ir supratau, kad viskas man gerai ir galiu savimi pasitikėti. Pačios paauglystės patirtis, manau, irgi labai pastūmėjo padaryti šią stovyklą.

– Kokias dar pastebite problemas tarp jaunų merginų?

– Dar paminėčiau konkurenciją tarp mergaičių, kurią skatina socialiniai tinklai. Kai savanoriavau Meksikoje ir bendravau su paaugliais, buvau pastebėjusi, kad paauglės, su kuriomis nešnekama apie stereotipus ir visus brendimo aspektus, požiūris formuojasi iš socialinių tinklų, pradeda tarpusavyje labai konkuruoti ir viena kitos nemėgti. Manau, kad reikia palaikyti vienai kitą ir tą energiją nukreipti į tai, ką galime kartu padaryti. Tą konkurenciją reikėtų pakeisti draugyste ir viena kitos palaikymu.

Besiformuojantis žmogus turi ugdyti kritišką mąstymą. Tai padės suprasti, kad nėra vieno teisingo kelio.

– Paminėjote socialinius tinklus, koks jų vaidmuo merginų pasitikėjimui?

– Manau, kad labai didelis, nes jaunas žmogus yra labai imlus. Socialiniai tinklai labai formuoja žmonių požiūrį į tai, kas yra gražu, normalu ir teisinga. Jeigu nepradedi su savimi dirbti, neužsiimi saviugda ir nepradedi kritiškai vertinti to, kas rašoma socialiniuose tinkluose, tai daro įtaką jauno žmogaus savęs ir pasaulio suvokimui. Besiformuojantis žmogus turi ugdyti kritišką mąstymą. Tai padės suprasti, kad nėra vieno teisingo kelio ir nebūtina atitikti egzistuojančių normų.

Asmeninio albumo nuotr. / Ieva Jurkonytė
Asmeninio albumo nuotr. / Ieva Jurkonytė

Brendote tada, kai socialinių tinklų sklaida nebuvo tokia didelė. Kaip manote, ar paauglėms yra sunkiau išgyventi paauglystę dabar nei jūsų brendimo laikotarpiu?

– Mano laikais tiesiog trūko elementarios informacijos apie tai, kas brendimo laikotarpiu yra svarbu. Atsimenu, vienintelė vieta, kur buvo galima rasti atsakymus, buvo žurnalas „Panelė“, nes daugiau niekas apie tai nekalbėdavo, tai buvo tabu temos.

Žinoma, dabar yra kitaip, nes merginos gali rasti atsakymus internete. Tačiau, kai yra toks informacijos perteklius ir daug kas yra iškreipta, manau, jos jaučia didesnį spaudimą, nei jautėme mes. Neturėjome jokios informacijos, o dabar jos yra per daug.

– Ar keičiasi požiūris į merginų vaidmenį visuomenėje, nes vis dažniau girdime feministinius šūkius, įvykius, susijusius su judėjimu #metoo?

– Aš jaučiu labai didelį sujudimą, visur kalbama apie feminizmą, #metoo judėjimą. Džiaugiuosi, kad taip yra, nes tai atveria žaizdas ir padeda atsakyti į rūpimus klausimus. Manau, kad dabar yra laikotarpis, kai formuojasi naujos normos. Aišku, dar labai daug ką reikia padaryti, bet aš labai tikiu, kad galbūt po dešimties metų visi bus daug laisvesni.

Asmeninio albumo nuotr. / Ieva Jurkonytė
Asmeninio albumo nuotr. / Ieva Jurkonytė

– Kaip reikėtų kovoti su stereotipais?

– Manau, kad reikia pradėti nuo saviugdos. Reikėtų gilintis į save, daug skaityti. Tada savaime pradedi keistis, kartu keičiasi ir mintys, praplatėja akiratis, pasaulėžiūra ir normos. Tiesiog pradedi mąstyti kitaip. Mažais žingsneliais galima visa tai pakeisti, bet reikia pradėti nuo savęs, nuo žvelgimo į savo vidų. Reikėtų klausti savęs, o kodėl man tai rūpi, kodėl mane tai veikia? Aišku, reikėtų, kad ir socialiniai tinklai keistųsi kartu ir skleistų kitokias vertybes.

– O kaip pati kovojate su stereotipais?

– Vadovaujuosi kitomis normomis ir stengiuosi į viską žiūrėti paprasčiau.

– Ką svarbiausia įsisąmoninti jaunoms merginoms?

– Svarbu suprasti, kad sunkumai, su kuriais susiduri dabar, nenulems viso ateinančio gyvenimo. Man atrodo, svarbiausia ieškoti tikro ir gilaus ryšio su kitais žmonėmis. Turėti palaikančių žmonių yra vienas svarbiausių dalykų gyvenime. Patariu skirti laiko sau ir savęs pažinimui. Taip pat atrasti dalykus ir pomėgius, kurie tave „veža“. Sąmoningai kurti save juk taip įdomu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis