Paslaugos.lt apie barmeno darbą: kiekvienas gali pabandyti dirbti barmenu, bet ne kiekvienas gali juo tapti

Vis madingiau tampa į įmonės ar asmeninę šventę pasikviesti mobilųjį barą, už kurio stovinčių barmenų darbas užburia – ir ne tik plakami kokteiliai čia svarbiausia ne mažiau įdomi šou programa – žongliravimas, artistiški judesiai, dūmų efektai, muzika ir, žinoma, šypsena. O kaip atrodo barmenų darbo užkulisiai? Kiek reikia darbo, pastangų, žinių ir ištvermės, norint tapti barmenu?
Barmenas
Barmenas / Shutterstock nuotr.
Temos: 2 Baras Paslaugos

„Barshow“ komandos įkūrėjas ir vadovas, WFA pasaulio barmenų asociacijos ambasadorius Lietuvoje Artūras Grigorjevas niekada negalvojo, kad taps barmenu. Jis buvo profesionalus sportininkas – krepšininkas, lengvaatletis, bet patyrė traumą ir kol gydėsi, atsitiktinai pamatė vaizdo įrašą, kaip su šou elementais dirba, buteliais žongliruoja barmenai Las Vegase. Lietuvoje toks barmenų darbas buvo naujiena, o užsienio šalyse plačiai paplitęs.

„Tai mane labai sudomino, pradėjau mokintis, žongliravimas buvo kaip fizinio krūvio treniruotės ir man labai patiko – kaip saviraiškos forma, galima pavadinti ir sportu, nes užsiėmimai vykdavo nuo kelių iki 10 valandų. Žinoma, barmeno darbe svarbiausia yra kokteilių receptūros, žinios apie gėrimus, o šou – tik papildomas elementas“, – pasakoja Artūras.

A.Grigorjevas tapo pirmosios profesionalios barmenų mokyklos Lietuvoje įkūrėju ir vadovu, 12 metų vedė mokymus, apmokino apie 700 žmonių, yra daugkartinis Lietuvos, Baltijos šalių ir pasaulio barmenų varžybų čempionas. „Prieš pandemiją mokyklą uždariau, dabar vedu individualius užsiėmimus“, – sako A.Grigorjevas.

Asmeninio albumo nuotr./Artūras Grigorjevas
Asmeninio albumo nuotr./Artūras Grigorjevas

Darbo etika – jokių kokteilių degustacijų

Pasak Artūro, barmenas turi gražiai atrodyti: „Žinoma, ne kiekvieną gamta apdovanoja fiziniu grožiu, bet turi prisižiūrėti, sportuoti, nepersivalgyti, laikytis sveikos gyvensenos. Ar būtų malonu renginyje už baro matyti pragertą, vulgarų veidą ar geriau bendrauti su normaliu, pasitempusiu, atsakingu žmogumi. Tai labai svarbu.“

A.Grigorjevas pažymi, kad barmeno darbo etika griežtai apibrėžia – jokio alkoholio vartojimo darbo metu: „Turėjau labai gerus mokytojus, pasaulinio lygio žvaigždes – kokteilių skonius turi žinoti prieš darbą, o darbo metu jokių degustacijų.“

Per barmenų čempionatus, priklausomai nuo varžybų pobūdžio, vertinimo balai skiriami už skanius kokteilius, įdomų šou ir programą, sklandų darbą pagal muziką, gerą išvaizdą, artistiškumą, originalumą.

„Kiekvienas gali pabandyti dirbti barmenu, bet ne kiekvienas gali juo tapti. Kartais būna gėda už kolegas, kurie neatsakingi, vartoja alkoholį, daro nesąmones ir diskredituoja mūsų profesiją. Ne kiekvienas prie baro stovintis žmogus yra barmenas, jei nesimoko, netobulėja, o tik bando kopijuoti. Deja, daugelis save tik gražiai pristato, bet turi būti pasiekimai. Jei vadini save profesionalu – pagrįsk pasiekimais ir įvertinimais“, – sako Artūras, kuris iki šiol dalyvauja varžybose, nevartoja alkoholio, sportuoja.

Asmeninio albumo nuotr./Artūras Grigorjevas
Asmeninio albumo nuotr./Artūras Grigorjevas

Keičiasi vartojimo kultūra – kokteiliai skirti pasimėgauti

A.Grigorjevas prisimena įspūdingą renginį, kuriame teikė barmeno paslaugas – reikėjo pagaminti 3 tūkstančius nealkoholinių kokteilių, o dirbo tik dviese: „Darbas užtruko 8 valandas, visą laiką plaki kokteilius pakeltomis rankomis – raumenys pervargo. Barmeno darbui reikia ištvermės, kantrybės ir dar nepamiršti visą laiką šypsotis.“

Artūras pastebi, kad pastaruoju metu šioje srityje keičiasi tendencijos, dirba profesionalai, kurie baigė kursus, turi stiprius teorinius pagrindus, dalyvauja varžybose, pasiekia įvertinimų Baltijos šalių, pasaulio čempionatuose.

„Tobulėja ir kokteilių receptūros. Anksčiau į pusės litro talpos taurę pridėdavo daug ledo, kažkokių tarpusavyje nesuderintų augalinių komponentų ir užpildavo šiek tiek alkoholio. Klientai jau atskiria pelus nuo grūdų, prašo negaminti „kompoto“. Kokteilis turi būti skoningas, elegantiškas, puošnus, kaip ir gurmaniškas patiekalas. Tobulėja ir kokteilių vartojimo kultūra – jie skirti ne prisigerti, o mėgautis, svarbiausia ne laipsniai“, – pabrėžia A.Grigorjevas.

Asmeninio albumo nuotr./Artūras Grigorjevas
Asmeninio albumo nuotr./Artūras Grigorjevas

Subūrė profesionalų komandą

Valentinas Liniovas, „Mobilusbaras.lt" savininkas, jau seniai domisi skirtingų šalių maisto kultūra ir miksologija. Verslo reikalais keliaudamas po pasaulį ir ragaudamas populiarius gėrimus, su draugu, Londono verslininku, ir profesionalaus barmeno patirtį turinčiu kolega nusprendė pradėti baro paslaugų veiklą.

„Iš šio darbo pajamos nebuvo tokios, kokių tikėjomės, partneriams buvo sunku šią veiklą derinti su nuolatiniais darbais, nes reikia greitai komunikuoti su užsakovais, – prisimena Valentinas. – Kolegos nutarė nebetęsti šio projekto, o aš užsikabinau, užsibrėžiau tikslą pasiekti rezultatų. Pradėjau intensyviai mokytis iš geriausių sostinės barmenų ir gėrimų ekspertų.“

V.Liniovas pradėjo burti profesionalų komandą, dirba kartu su žinomu, ilgametę darbo praktiką turinčiu barmenu Petru Keblu: „Esame punktualūs ir sąžiningi, atvykstame laiku, barmenai būna puikiai nusiteikę, o gėrimai tikrai skanūs.“

Kartu su V.Linionu dirba ir jo žmona Inesa, kuri padeda aptarnauti renginio svečius.

Asmeninio albumo nuotr./Valentinas Liniovas
Asmeninio albumo nuotr./Valentinas Liniovas

Svarbiausia mylėti savo darbą ir būti charizmatišku

Pasak V.Liniovo, jo vadovaujamas baras teikia paslaugas asmeninėms ir įmonių šventėms, teko organizuoti vakarėlius 300 ir daugiau žmonių: „Sėkmę versle lemia kokybiškai atliktos paslaugos.“

Valentinas ne tik organizuoja baro veiklą, bet ir dirba barmenu, žino visus niuansus, todėl gali pastebėti, jei kas nors daroma netinkamai: „Makaronų man neprikabinsi“. Jis niekam nepatiki statyti šampano piramidės, nes tai labai atsakingas darbas, taurės stiklinės: „Kol pavyko viską tinkamai padaryti, daug laiko treniravausi namuose.“

V.Liniovo manymu, norint tapti geru barmenu, svarbiausia mylėti savo darbą ir mokėti tinkamai suplakti kokybiškus kokteilius. Antra – būti charizmatišku, mokėti pozityviai bendrauti su klientais.

„Kai gamini kokteilius, klientai tave stebi, todėl labai svarbu sugebėti gražiai ir nuoširdžiai atlikti savo darbą. Mūsų komandoje dirba aukštesnio ūgio, pakankamai sportiški barmenai – tai žmonėms daro didesnį įspūdį“, – šypsosi Valentinas.

Asmeninio albumo nuotr./Valentinas Liniovas
Asmeninio albumo nuotr./Valentinas Liniovas

Nepatinka, kai pirmiausia klausia kainos

Anot V.Liniono, šiame darbe yra ir ne visai teigiamų pusių – jam nepriimtina, kai klientai pirmiausia klausia „kokia kaina?“ ir ieško pigiausių paslaugų, net nepateikę planuojamos šventės detalių: „Tik žinant visą informaciją galima suformuluoti kainos pasiūlymą. Ar norite pigesnio stalo su paprastomis taurėmis ar baro, kainuojančio kelis tūkstančius, gražiai ir tinkamai paruošto profesionalaus barmeno su atitinkama įranga, stiklinių taurių, priderintų prie kiekvieno kokteilio?“

Valentiną maloniai nustebino viena įmonė – užsakydama baro paslaugas negailėjo nei pinigų, nei savo laiko derinant detales, nes norėjo savo darbuotojams, kuriuos labai vertina, padaryti tikrą šventę.

Pasak Valentino, barmenų paslaugomis labiau domisi pasiturintys žmonės, kurie rengdami savo šventes visus rūpesčius patiki profesionalams.

Asmeninio albumo nuotr./Valentinas Liniovas
Asmeninio albumo nuotr./Valentinas Liniovas

Pastebėjo, kad yra poreikis

Justas Cibulskas mobiliojo baro paslaugas pradėjo teikti prieš penkerius metus su kolegomis, pasiskirstę pareigomis – Andrius Šimanskas dirba barmenu, organizuoja darbą, Denis Kaminskij atsakingas už įrangos priežiūrą, produktus, o Justas atlieka vadybininko pareigas.

„Šios veiklos ėmėmės todėl, kad pamatėme poreikį ir supratome, kad galite kurti pridėtinę vertę šventėms. Dabar keičiasi švenčių tendencijos – nebeliko „stalo komendantų“, žmonės nori švęsti estetiškiau ir gražiau, užsako barmenų paslaugas“, – pasakoja J.Cibulskas.

Mobiliojo baro „Icyshakers“ barmenai veda ir degustacijas, kurių metu pasakoja apie kokteilius, pateikia teorinių žinių, mokina pagrindinių taisyklių, ką su kuo galima maišyti, taip pat kaip pasigaminti kokteilį namų sąlygomis.

„Paslaugas dažniausiai užsako privatūs užsakovai, o pastaruoju metu atsiranda vis daugiau ir įmonių, kurios nori nustebinti savo darbuotojus, renginiams suteikti daugiau patrauklumo. Viena įmonė mūsų baro paslaugas užsakė jau 8-ą kartą, kitos po keletą kartų“, – teigia „Icyshakers“ vadybininkas.

Asmeninio albumo nuotr./Justas Cibulskas
Asmeninio albumo nuotr./Justas Cibulskas

Nori naujovių, bet nepamiršta ir klasikos

Anot Justo, užsakovai ieško ne tik naujų kokteilių skonių, bet keičiasi poreikis ir vizualizacijai, nes žmonės socialiniuose tinkluose nori parodyti savo šventes, todėl nuotraukos turi būti gražios: „Klientai atkreipia dėmesį į taures, ar jos yra stiklinės, kokie papuošimai, jei naudojami vaisiai, ar juos galima suvalgyti. Taip pat išlieka klasikiniai kokteiliai, nepaisant to, kad daug kartų ragauti. Skonis yra subjektyvus, vieni nori minimalizmo, be pompastikos, kitiems reikia efekto, todėl naudojame sausą ledą, kuris sukelia dūmų efektą.“

Barmeno paslaugos kainuoja nuo 450 eur., priklausomai nuo paslaugų paketo, renginio dydžio. Šampano piramidės kaina – nuo 150 eur. Į šią sumą neįskaičiuota gėrimų kaina.

Pasak Justo, jų baras gali aptarnauti ir 1,5 tūkst. žmonių renginį. Jis prisimena ir didžiausią praeitos vasaros renginį, kuriame vien vaisių sunaudojo 200 kg.

Asmeninio albumo nuotr./Justas Cibulskas
Asmeninio albumo nuotr./Justas Cibulskas

Aktyviausias sezonas – vasarą ir gruodžio mėnesį

Pasak J.Cibulsko, jų baras yra plataus diapazono, gali pagaminti įvairiausius kokteilius pagal užsakovų poreikius: „Dirbame kaip sau, kad visi būtų patenkinti, gauname teigiamų atsiliepimų. Sulaukiame naujų užsakovų pagal rekomendacijas, nes patiko bendravimas ir kokteilių kokybė.“

Justas su komanda naujų kokteilių receptūrų ir idėjų ieško keliaudami po užsienio šalis, stebi užsienio barų tendencijas: „Tobulėti yra svarbu, nes konkurencija pastaraisiais metais labai stiprėja. Domimės ir kitų barų veikla, kad įvertintume savo darbą, kuo esame pranašesni, o gal reikia patobulėti, kad pasiektume tam tikrą lygmenį.“

Daugiau informacijos:

Barmenų paslaugos portale Paslaugos.lt

Vidutinės barmenų teikiamų paslaugų kainos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis