Greitis yra dažniausia eismo įvykių priežastis, jis yra ir pagrindinė žūčių, bei traumų, patirtų eismo įvykių metu, priežastimi.
Kaip parodė15min.lt atlikta apklausa, į klausimą, ar dažnai viršijate leistiną greitį kelyje, 2692 respondentai atsakė kartais, bet ne daug, 1817 nurodė, kad jiems visko pasitaiko, o pavyzdingai vairuojantys nurodė vos 511.
Kas skatina vairuotojus prasižengti viršijant vidutinį leistiną greitį, 15min klausė psichologės-psichoterapeutės E.Malūnavičienės.
Realybė, pašnekovės tikinimu, tokia, kad pasisukus kalbai apie greičio viršijimą Lietuvos keliuose ir klausimą, kodėl tai daroma, vairuotojų pasiteisinimų begalės: vieni skuba gyventi, kiti iš prigimties linkę rungtyniauti ir lyderiauti, gal tik teisę vairuoti gavę pirmaisiais metais būna drausmingesni.
Apie pavojus eismo saugumui, kuriuos lemia per didelis greitis, rimtai pradėta galvoti septintajame XX amžiaus dešimtmetyje, nuo tada iki dabar ši tema aktualumo nepraranda.
Viena iš priežasčių ir pagreitėjęs visuomenės gyvenimo tempas.
Taigi, ką būtų galima vadinti efektyviausia priemone komunikuojant apie vairuotojų drausmę?
Apie ką pasakoja teises už kelių eismo pražengimus praradę vairuotojai ir kodėl net 10 km/h viršijamas greitis nėra nieko tokio?
Taip pat apie tai, kodėl reikia nuolankumo, o ne azarto kelyje?
Apie visą tai ir dar daugiau ir diskutavome studijoje.