Viskas apie auksą ir deimantus: kas patinka lietuviams, ko nesirinkti ir į ką investuoti

Kam teikia pirmenybę lietuviai – auksui ar sidabrui? Kaip atpažinti kokybišką aukso dirbinį? Ką turėtume žinoti apie deimantus? Kaip pastebi specialistai, tam tikri taurieji metalai išlieka amžinai madinga klasika.
Auksas
Auksas / 123RF.com nuotr.

Eglė Žadeikienė, „Ponas ir ponia Taurieji“ įkūrėja, sako, kad lietuviai mėgsta auksą ir teikia jam pirmenybę. „Manau, tai nulemia šio metalo išliekamoji vertė. Kaip vienas rašytojas sakė – auksas yra dievų pinigas. Tad lietuviai tikrai mėgsta auksą nešioti ir į jį investuoja“, – kalba15min pašnekovė.

Asmeninio archyvo nuotr./Eglė Žadeikienė
Asmeninio archyvo nuotr./Eglė Žadeikienė

Su specialiste kalbame apie tai, ką turėtume žinoti apie auksą ir deimantus, kaip atpažinti kokybę, kas yra investicinis auksas ir kokios mados vyrauja juvelyrikoje.

Kas turėtume žinoti apie prabą

Pašnekovė pastebi, kad yra žmonių, kurie mano, jog aukso gaminys yra pagamintas iš gryno aukso. Tačiau tiesa yra visai kitokia – kiek gryno aukso yra papuošale, nusako praba.

Visų spalvų aukso gaminiai būna 375, 585, 750 prabos, tačiau gali būti ir kitų prabų, pavyzdžiui, 916 ir 999, tačiau tokia praba juvelyrikoje naudojama retai.

„Dažniausiai aukso dirbiniuose naudojamas 585 ir 750 prabos auksas (karatinėje sistemoje 14 K ir 18 K). Ką reiškia praba? Pavyzdžiui, jeigu ant gaminio įspausta 585, vadinasi, iš 1000 dalių ne mažiau kaip 585 dalys (arba 58,5 proc.) yra gryno aukso. Visos kitos dalys yra priemaišos – kitų metalų lydinys, kurios suteikia spalvą ir, kadangi auksas yra minkštas metalas, tvirtumą. Pavyzdžiui, raudonas auksas – tai gryno aukso ir vario mišinys, ir kuo vario daugiau, tuo raudona spalva intensyvesnė. Anksčiau vario buvo naudojama daugiau, dabar spalvai švelninti dedama sidabro“, – aiškina Eglė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis