Vitalijaus aistra mineralams tapo pagalba kitiems: „Nacionalinis Lietuvos akmuo nėra gintaras“

Visą gyvenimą jautęs aistrą mineralams, Vitalijus Šinkariovas medituodamas juos atrado iš naujo. Šiandien jis ne tik yra sukaupęs didelį šios srities žinių bagažą, bet ir suteikia galimybę žmonėms pačiupinėti ir įsigyti kokybiškų mineralų iš viso pasaulio. Visus susidomėjusius Vitalijus pasitinka išskirtinėje parduotuvėlėje, į kurią atvykstama nurimti, pasisemti geros energijos.
Kristalai
Vitalijus Šinkariovas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.
Temos: 2 Mineralas Kaunas

Su Vitalijumi susitikome jo mineralų studijoje Kaune. Nors prekės ženklo „Mineralų magija“ įkūrėjas čia ir prekiauja savo kruopščiai atrinktais ir iš viso pasaulio atkeliavusiais mineralais, šią vietą sunku vadinti parduotuve.

Vos įėjus, svečius pasitinka malonus smilkalų aromatas, ramios muzikos skambesys, šiltas mineralų žinovo ir krautuvėlės savininko pasisveikinimas bei pamažu visą kūną persmelkiantis ramybės pojūtis.

Mineralai traukė visą gyvenimą

Vyras pasakoja, kad dar būdamas 3-ejų metų mėgo rinkti akmenėlius ir suakmenėjusias kriaukles. Labiausiai domino įvairūs juodos spalvos radiniai, kaip dabar pats supranta, tai buvo titnagas.

„Daug kas nežino, bet titnagas yra Lietuvos nacionalinis akmuo. Visi galvoja, kad tai yra gintaras, tačiau visgi šis yra Lenkijos“, – entuziastingai faktais apie savo mylimą sritį dalijasi pašnekovas.

Jis prisimena, kad paaugus draugai vasaromis traukdavo žvejoti, o jis – į karjerus, žvyrkelius rinkti akmenų. Vaikai tuomet nesuprato jo pomėgio, todėl laikė keistuoliu ir net praminė akmenų užkalbėtoju.

Vitalijus sako, kad jo vaikystės aistros nesuprato ir artimieji. Išvykus į kariuomenę, pašnekovo surinktais akmenimis jie išgrindė garažo įvažiavimą. Grįžęs Vitalijus juos susigrąžino ir pradėjo didinti kolekciją.

Titnagas yra Lietuvos nacionalinis akmuo.

Vyras teigia, kad aistra akmenėlių rinkimui nedingo niekada, nors tai paaiškinti buvo sudėtinga, tačiau šis pomėgis leido jaustis gerai. Mineralus bei jų kristalines struktūras jis atrado prieš 8-erius metus, kai teko išgyventi didelę krizę ir ieškoti būdų, kaip sau padėti.

Atradus meditaciją ir pradėjus jausti mineralų poveikį, gimė smalsumas, kuris paskatino domėtis, daug skaityti ir taip geriau pažinti mineralų pasaulį.

„Pirmas įsigytas mineralas buvo juodas obsidianas. Nustebino, kad vieną tokį patį pajutau, o kito, vos 60 g mažesnio – ne. Nuo to viskas ir prasidėjo, kai pajutau per kūną pereinančią energiją“, – apie savo pirmąsias patirtis pasakoja Vitalijus.

Mineralų tiekimas

Vitalijus teigia, kad pas jį mineralai atvyksta iš skirtingų pasaulio šalių, didelė dalis – iš Maroko, įvairių parodų. Lietuvoje šių gamtos dovanų nėra paprasta rasti, nes jos yra ypač giliai po žeme.

Norėdamas įsitikinti mineralų kokybe, vyras juos dažnai tiria laboratorijose, tai padeda atskirti tikrus nuo kopijų. Šis žingsnis yra ypač svarbus, kadangi apyrankių karoliukai dažnai yra dažomi, kaitinami, kitaip „pagražinami“ arba tai yra keramikos, plastiko bei stiklo gaminiai.

Gamintojų teigimu, net 60 proc. esančių rinkoje karoliukų nėra natūralios kilmės, tad pašnekovas skatina rinktis labai atidžiai. Paklausus, kodėl tiek daug visko padirbinėjama, gamintojai atsako, kad viskas daroma dėl poreikio gauti pigų daiktą.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kristalai
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kristalai

Pašnekovas tikina, kad užsukusiems į parduotuvėlę žmonėms visada pasako apie tai, kad jų nešiojamas papuošalas yra pagamintas iš netikrų mineralų: „Teko skaityti knygoje apie Samurajų ideologiją, kurios principas labai tinka: jeigu matai ką nors blogo ir nepasakai, vadinasi, tam pritari.“

„Mineralų magijos“ įkūrėjas tikina, kad į šią veiklą jis žiūri ne kaip į darbą, o kaip į hobį, o tai leidžia atsiriboti nuo siekio kažką parduoti ir suteikia galimybę padėti žmonėms atrasti kokybiškus mineralus naudojant kūno pojūčius.

„Mano požiūris į mineralą yra toks, kad tai yra kaip pagalbos įrankis žmogui. Su juo gali keistis gyvenimas, kas nutiko ir man pačiam“, – pasakoja Vitalijus.

Mineralų veikimas

Paklaustas apie mineralų poveikį žmogaus kūnui, Vitalijus sako, kad pradžioje jam pačiam tai buvo mistika, dėl to jo sukurta socialinių tinklų grupė vadinasi „Mineralų magija“. Norėdamas įsitikinti poveikiu, jis viską pradėjo nuo savęs – nešiojo mineralus maišelyje ant kaklo, vėrė apyrankes, maišydavo skirtingus mineralus tarpusavyje ir nešiojo juos vienus.

Galiausiai sako supratęs, kad geriausiai mineralo poveikis atsiskleidžia nešiojant po vieną rūšį, o patogiausias ir efektyviausias tam būdas – apyrankės.

„Dažniausiai būdavo, kad ryte atsikeliu, iš daugybės apyrankių pasiimu vieną ir nešioju visą dieną stebėdamas, kas keičiasi. Taip eksperimento būdu išbandęs pats, aš galiu žmonėms pasakoti, kad tai veikia. Vėliau literatūroje radau mineralų vibracijos paaiškinimą, kaip jie gauna įtampą ir vėliau ji atsipalaiduoja, tai turi mokslinį pavadinimą – pjezoelektrinis efektas. Mokslas tai jau yra įrodęs. Šiuo principu yra gaminami ir kvarciniai laikrodžiai“, – pasakoja mineralų žinovas ir priduria, kad konkrečių savybių aprašymai yra sudaromi iš kolektyvių patirčių, kurios gali skirtis.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kristalai
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kristalai

Pašnekovas pabrėžia, kad niekada nekalba apie mineralus kaip apie ligų gydymo ar problemų sprendimo priemonę: „Aprašymuose rašoma, kad mineralai skatina, padeda, palengvina kažkurią sritį, bet nesprendžia visko už patį žmogų.“

Paklaustas apie galimą neigiamą mineralų įtaką, Vitalijus sako, kad ne visi tinka vaikams, ypač nerekomenduoja jų nešioti iki 7-erių metų mažyliams. Specialistas teigia, kad jiems geriau rinktis vieną iš 3 universaliausių mineralų: rožinį kvarcą, ametistą arba kalnų krištolą.

Taip pat jis skatina būti atsargiems su mineralais užpilto vandens vartojimu – pavyzdžiui, Michaelo Giengerio literatūroje yra minimi apsinuodijimo violetiniu fluoritu atvejai, nors juos deda į pardavinėjamas gertuves.

Mineralą reiktų pasirinkti vadovaujantis kūno jutimais, o ne protu.

Pašnekovas pamini ir tai, kad ne visi mineralai gali tikti ir veikti labai švelniai. Kaip stipresnius mineralus jis įvardija juodąjį obsidianą, piritą, labradoritą, opalą ir hematitą.

Kaip išsirinkti mineralą?

Vitalijaus krautuvėlėje nepamatysite įprastų vitrinų, mineralų aprašymų ir užrašytų kainų – visa tai tam, kad neaudrintų čia apsilankiusiųjų noro klausinėti. Jis sako, kad mineralą reiktų pasirinkti vadovaujantis kūno jutimais, o ne protu. Būtent kūnas geriausiai žino, ko jam šiuo metu reikia, o protas pradeda kelti per daug klausimų, todėl rinktis mineralus internetu ar tik perskaičius aprašymą, būna sudėtinga.

Paėmus mineralą į ranką, galima pajausti skirtingus jausmus: šilumą, šaltį, dilgčiojimą, šiurpuliukus ir kiekvienam žmogui šis jausmas gali būti kitoks. Taip pat pojūčiai gali priklausyti nuo mineralo dydžio, nes didesnieji skleidžia stipresnę vibraciją.

„Yra tokie 3 paprasti pasirinkimo žingsniai: pirma – tai akmuo kažkuo patraukia (spalva, dydis, forma), antra – kyla noras jį pasiimti į rankas ir trečia – nebesinori atgal padėti. Kartais pasitaiko per festivalius, kad žmonės atėję pasiima akmenuką, mes bendraujame ir jie pamiršta, jog jį turi, taip ir išeina. Aš nieko tada nesakau, nes akmenukas jau to žmogaus, jis jį išsirinko. Čia visa esmė – kad žmogus atrastų savo, o jei kūnas jau pasirinko, vadinasi, tikslas pasiektas“, – pasakoja pašnekovas.

Jis prisimena nutikimą, kai atsivežus didelį kiekį ametisto iš Brazilijos, daugelis klientų išsakydavo atsiradusį norą parduotuvėlėje prie šių mineralų prigulti. Nors tai gali pasirodyti neįprasta, tačiau, vyro teigimu, tai tik iliustruoja, kaip mineralas parodo kūnui, ką reikia šalia jo daryti, svarbu tik leisti sau tai pajausti.

Esmė yra kiti

Pašnekovas sako, kad į jo mineralų parduotuvėlę kartais žmonės atvyksta pabūti su savimi ramybėje, susikaupti prieš svarbius gyvenimo įvykius. Toks ir buvo šios erdvės įkūrimo tikslas: „Nebūtina ką nors pirkti, galima tiesiog pasėdėti. Daugelis sako, kad galėtų čia atsigulti ir miegoti – čia tokia ramybė. Šioje erdvėje yra nuolat medituojama, kalbamos maldos ir kartojamos mantros, nuolat skamba muzika, kuri yra miela kiekvienai sielai. Dažniausiai vieni iš pagrindinių šių laikų žmonių poreikių yra ramybė ir harmonija, kurią čia atvykus lengva rasti.“

Vitalijus pasakoja, kad prieš prasidedant pandemijai, pradėjo organizuoti pažintines, dvasines keliones į Maroką, kur žmonės gali patys olose kirtikliais išsikirsti mineralų. Vyras tikisi, kad ateityje pavyks vėl atgaivinti šią veiklą ir drauge su mineralų entuziastais nuvykti į žmonių nuoširdumu ir mineralų energija prisotintą šalį.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kristalai
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kristalai

Kurdamas ir vystydamas šią veiklą Vitalijus negalvoja apie konkurenciją, nes čia jos nėra: „Nuoširdumas konkurencijos neturi. Man tai nėra vien prekės. Visa tai yra užsuktas džiaugsmo ratas: aš gaunu gerus mineralus už gerą kainą, žmogus įsigyja kokybiškus ir nebrangius su džiaugsmu, o aš vėl kupinas entuziazmo ieškau įsigyti naujų. Man tai taip pat teikia malonumą, leidžia pažinti vis naujas mineralų rūšis. Ir visi mėgaujamės, visiems gerai.“

Svarbu pajausti kūno poreikius

Vitalijus pabrėžia, kad rinktis mineralus bei pradėti juos nešioti vadovaujantis kitų žmonių išsakytomis nuomonėmis būtų klaidinga. Svarbu pajausti norą, o prireikus jį gali atliepti net ir prie jūros rastas akmenėlis, kuris veiks raminančiai. Nebent astrologas ar kitas savo srities žinovas nustatė pagal gimimo datą ir tikslingai reikia nešioti tam tikrus mineralus.

Pašnekovas teigia, kad dažnas klausia, kodėl pirkti mineralus internetu nėra labai patogu. Jis sako pastebėjęs, kad darant šį sprendimą labai svarbi galimybė paliesti, įvertinti dydį, pajausti energiją. Be to, atsiranda didelė tikimybė nusipirkti netikrus mineralus, ką galima išsiaiškinti susitikimo metu, ar pasirinkti netinkamą tiesiog iš aprašymo.

„Aš esu už pajautimą. Kad kiekvienas žmogus turėtų galimybę pajaustų, jog šis mineralas yra jo“, – nuoširdžiomis rekomendacijomis dalijasi Vitalijus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis