„Aklosios“ iš Rusijos pagalbos panorusi lietuvė užkibo ant sukčių jauko: neteko pinigų ir blokavo banko kortelę

Per lietuvių kanalą TV1 rodomas vaidybinis serialas „Akloji“. Kaip teigiama jo aprašyme, šio mistinio serialo istorijos paimtos iš realaus aiškiaregės Ninos, kuri lyginama su garsiąja Vanga, gyvenimo. Su 15min susisiekusi Ana (vardas pakeistas, bet redakcijai žinomas) pasakojo užkibusi ant seriale pasakytų žodžių, kad pas „močiutę Niną ateinantys susirado ją internetiniame puslapyje“. Lietuvė sumanė padaryti tą patį ir kreiptis pagalbos internetu – taip ji užkibo ant sukčių kabliuko.
Per lietuvių kanalą TV1 rodomas vaidybinis serialas „Akloji“.
Per lietuvių kanalą TV1 rodomas vaidybinis serialas „Akloji“. / TV1 nuotr.

Taigi, anot aprašymo, kiekviena serialo serija pasakoja vis naują istoriją, kurioje Nina kas kartą įkvėps vilties ir palaikymo į ją besikreipiančius žmones.

„Ir nors nuošaliame kaimelyje gyvenanti senolė vengia žmonių dėmesio, ji niekam neatsako pagalbos. Juk ji mato ne žmogų, o jo gyvenimą“, – teigiama mistinio serialo aprašyme.

Su 15min susisiekusi Ana pasakojo esanti tikra šio serialo gerbėja, mat kiekvienoje serijoje sužinanti vis naują prietarą, kurio nesilaikant gyvenimas gali pakrypti netinkama linkme.

„Gyvenime buvo sunkus etapas, nutariau ir aš, paklausius seriale esamų nuorodų, paieškoti internete močiutės Ninos tinklalapio. Atradau. Pasirodė, kad tikrai gali būti oficialus puslapis, ir parašiau, kokios pagalbos man reikia“, – sakė Ana.

Ilgai atsakymo laukti nereikėjo. Iš elektroninio pašto baba.nina34@yandex.ru atėjo laiškas, kuriame teigiama, kad reikia pervesti 2900 rublių – jų esą reikės reikalingoms (žolelėms, žvakėms) medžiagoms nupirkti. Taip pat Ana buvo paprašyta atsiųsti savo nuotrauką.

Pinigus liepta „paaukoti oficialioje svetainėje“. Ana taip ir padarė – toje svetainėje suvedė savo kortelės duomenis ir prašyta suma buvo rezervuota. Tuomet vėl atėjo laiškas, kad rytoj močiutės pagalbininkė nupirks, ko reikia, ir tuomet „močiutė į jus pažiūrės“.

Kitą dieną Ana gavo dar vieną laišką, kuriame aiškinama, kad močiutė Nina turinti prastų žinių – esą Anai labai prastai klostysis asmeniniai santykiai, sušlubuos sveikata ir reikėtų susilaikyti nuo kelionių šįmet, nes gresia mirtinas incidentas.

Tuomet Ana buvo informuota, kad močiutė pataria kuo skubiau atlikti specialų ritualą, kad ji būtų apsaugota. Ir žinoma reikėtų „paaukoti“ dar 18400 rublių.

Anai kilo įtarimas, kad seriale geranoriškai patarinėjanti, pinigų neimanti „Akloji“ nori pasipinigauti. Gerai nemokanti rusų kalbos Ana pabandė į Google paiešką įmesti nukopijuotą gautą laišką ir el. pašto adresą, iš kurio sulaukė laiškų, ir tuomet atrado tikrą lobyną (jį rasite paspaudę čia) – ne viena patarimo ieškojusi moteris rašė buvusi apgauta, nes „geroji patarėja“ interneto svetainėse esą ne močiutė Nina, o tiesiog sukčiai, siekiantys pasipelnyti iš lengvatikių. Moteris netgi rado tokį patį laišką, koks buvo rašytas jai.

Stop kadras/Laiškas, kurį buvo gavusi ir Ana
Stop kadras/Laiškas, kurį buvo gavusi ir Ana

Forumuose perspėjama, kad yra daugybė netikrų šios močiutės Ninos paskyrų ir Rusijos socialinio tinklalapyje „VKontakte“.

Stop kadras/Sukčių sukurtas profilis Rusijos socialinio tinklalapyje „VKontakte“
Stop kadras/Sukčių sukurtas profilis Rusijos socialinio tinklalapyje „VKontakte“

Ana iškart kreipėsi tuo pačiu adresu ir paprašė grąžinti pinigus, nusiųsdama nuorodas, kur daugybė žmonių kalba apie apgaulę. Moteriai buvo atsakyta, kad akiplėšiška kaltinti sukčiavimu močiutę, kuri suteikė pagalbą, ji buvo paraginta daugiau šiuo adresu išvis nesikreipti.

Beje, 15min yra sulaukusi ne vieno skambučio į redakciją su prašymu pateikti bobutės Ninos kontaktus.

Operacijos neužginčijo

Išsigandusi, kad suvedusi savo kortelės duomenis, gali prarasti daugiau savo pinigų, Ana paskambino į banką su prašymu atšaukti mokėjimą ir blokuoti banko kortelę. Moteris pasidalijo „Swedbank“ laišku, kurio sulaukė į savo prašymą:

„Matome, kad iš nurodytos sąskaitos nebuvo daryti jokie tarptautiniai pavedimai. Jeigu kreipiatės dėl mokėjimo, kurį atlikote mokėjimo kortele, tuomet tokio mokėjimo atšaukti negalime, tad rekomenduojame kreiptis į atsiskaitymo vietą ir paprašyti grąžinti pinigus, arba atšaukti užsakymą.

Jei atsiskaitymo vieta atsisakys grąžinti nurašytą sumą, prašome nurodyti tiksliai, kurią operaciją norite atšaukti, o el. paštu info@swedbank.lt atsiųsti susirašinėjimą su atsiskaitymo vieta. Tada galėsime ginčyti operaciją“, – paragino konsultantė.

Atlikus išsamų tyrimą, „Swedbank“ dėl klientės pretenzijoje nurodytų operacijų konstatavo, kad bankas neturi pagrindo grąžinti nurašytų lėšų į kortelės turėtojos sąskaitą.

„Paslauga buvo suteikta, kadangi pretenzijoje išvardintų operacijų mokėjimo kortele tikslas buvo ne prekės ar paslaugos įsigijimas iš Lėšų gavėjo, o lėšų pervedimas į Gavėjo svetainėje atidarytą virtualią elektroninę piniginę. Šis pervedimas operacijų metu buvo atliktas tinkamai. Abi operacijos patvirtintos kortelės turėtojai suteikta tapatybės identifikavimo priemone – prisijungimu per IB (interneto banką – red.), todėl negali būti laikomos ir neautorizuotos.

Pažymėtina, kad pretenzija pateikta dėl aptarnavimo vietos sukčiavimo. Bankas nėra teisėsaugos institucija ir negali teisiškai vertinti Gavėjo veiksmų. Rekomenduojame kreiptis į policiją“, – paragino banko vadybininkė.

Bankas nėra teisėsaugos institucija ir negali teisiškai vertinti Gavėjo veiksmų. Rekomenduojame kreiptis į policiją, – paragino banko vadybininkė.

15min kreipėsi į „Swedbank“ su prašymu pakomentuoti šią situaciją. „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigė, kad bankas laikosi pozicijos nekomentuoti konkrečių klientų situacijų, be to, neturi galimybių patikrinti visų detalių.

„Kiekvienas sukčiavimo atvejis yra individualus, tačiau visais atvejais bankas deda visas pastangas, kad klientas nepatirtų finansinių nuostolių. Jei įvykį tiria policija, bankas suteikia visą įmanomą informaciją, kad tyrimas būtų kuo detalesnis ir išsamesnis“, – komentavo jis.

Anot banko atstovo, gyventojai nuolat įspėjami saugoti savo finansinius duomenis, įskaitant mokėjimo korteles, nes sukčiai naudoja skirtingas ir įvairias sukčiavimo taktikas, naudoja netikėtumo faktorių arba bando sukurti „artimo draugo“ santykį.

„Kilus bet kokiam įtarimui, kad jūsų prašoma atlikti netipinį mokėjimą ar suteikti asmeninę prisijungimo prie IB informaciją, mokėjimo kortelės duomenis, patariame kreiptis į banką ir pasikonsultuoti. Tokiu atveju, jei visgi buvo atskleista asmeninė prisijungimo informacija, būtina kuo skubiau informuoti savo banką ir policiją. Kuo operatyviau informuojamas bankas, tuo daugiau galimybių išvengti realių nuostolių“, – teigė S.Abraškevičius.

Papildomai informuos žiūrovus

LNK atstovas spaudai Gediminas Malaškevičius 15min sakė, kad „Akloji“ – vaidybinis serialas, taip ir nurodyta TV1 programoje.

„Videoturinyje nėra raginimų susisiekti su personažais ar jiems aukoti. Serialą rodome jau beveik ketverius metus, bet nesame sulaukę iš žiūrovų jokių užklausų“, – tikino jis.

Tačiau, įvertinus susiklosčiusią situaciją, serialo metu papildomai informuos žiūrovus, kad „Akloji“ – tai vaidybinis serialas, transliuojamas pramoginiais tikslais, jokių mokamų ar nemokamų paslaugų serialo herojė neteikia.

Tokie atvejai nėra dažni

15min kreipėsi ir į Policijos departamento atstovą spaudai Ramūną Matonį. Šis teigė, kad tokie atvejai, kaip pasakoja Ana, nėra dažni, todėl sunku būtų komentuoti kažką bendrai.

„Reikia imti konkrečius atvejus ir žiūrėti, kuo baigėsi tos bylos“, – lakoniškai komentavo R.Matonis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis