Kaip rasti draugų suaugus? Padėti gali socialiniai eksperimentai

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, kas trečias suaugęs žmogus visame pasaulyje patiria vienatvę, o jauni ir pagyvenę žmonės – dar dažniau.
„Social experiment“ renginių temos gali būti įvairios
„Social experiment“ renginių temos gali būti įvairios / Shutterstock nuotr.

Kaip rasti draugų, kai studijos baigtos, o už darbo ryšys su kolegomis nesimezga? Padėti gali neįprastas būdas - inovatyvus projektas „Social Experiment“ (liet. Socialinis eksperimentas), suteikiantis galimybę prasmingai praleisti laiką, susipažinti su naujais žmonėmis ir galbūt net susirasti antrąją pusę, rašoma „Luminor“ pranešime žiniasklaidai.

Pranešimo žiniasklaidai autorių nuotr./„Social experiment“ renginys
Pranešimo žiniasklaidai autorių nuotr./„Social experiment“ renginys

„Angliškai tai skambėtų „connect and reconnect“. Tam organizuojame visokiausius bendravimo ir pažinčių renginius (angl. „socials“). Turime tris jų tipus: vakarienes, susibūrimus/vakarėlius ir renginius tiems, kas neturi antrų pusių. Šie renginiai per maistą, buvimą kartu, muziką, meną ir kitas temas sujungia skirtingus žmones“, – pasakoja socialinio verslo įkūrėja Gabrielė Aliukonė.

Studijų Glazge metu pašnekovė aplankė ne vieną „socialinį“ vakarėlį, o kiekvieną kartą jų formatai skirdavosi. Kartais tai susitikimai, kurių dalyvius vienydavo kokios nors sporto šakos praktikavimas, kitą kartą – vakarienės, kurių metu kas nors ragaujama ar aptariama, ir tai tampa klubo pavadinimu – „sūrio ir vyno būrelis“, „astrofizikos būrelis“. Taip pat vykdavo ir susibūrimai namie, kai skirtingo amžiaus ir krypčių studentai susitikdavo pasilinksminti ir megzti ryšius su kitų sričių bendramoksliais.

„Šių renginių principas man labai patiko, mačiau tame žavesį ir naudą, tad norėjau kažko panašaus ir grįžusi gyventi į Lietuvą. Nepamenu, kad būtų buvę iš ko rinktis, todėl teko tai pradėti organizuoti pačiai. Pirmieji dalyviai buvo draugai ir pažįstami. Vėliau Socialinius eksperimentus pamažu pradėjo atrasti vis daugiau asmeniškai nepažįstamų žmonių“, – sako G.Aliukonė.

Vienišumas nelygu vienatvei

Pagrindinė problema, kurią sprendžia iniciatyvos renginiai – vienišumas. Anot įkūrėjos, šalia žodžio vienišumas, kažkur netoli stovi ir atskirtis bei nuobodulys.

„Žmonių ir situacijų pasitaiko labai įvairių: kai kurie iš tikro yra vieni ir labai vieniši, o kiti jaučiasi vieniši net ir turėdami draugų, gyvenimo partnerius, juos kamuoja nuobodulys. Manau, tai ypač sustiprėja po studijų, kai atsiranda rutina, o sutikti naujų žmonių darosi vis sunkiau.

Kas, jei artimi draugai užsiėmę, per daug skiriasi gyvenimo etapai arba tų draugų išvis nėra? Kas, jei kolegos ir yra tik kolegos? Kas, jei nėra laiko ir būdų megzti naujas pažintis? Todėl ir atsirado Socialinis eksperimentas – kad sujungtų skirtingus socialinius burbulus, susitiktų skirtingi žmonės, gerai praleistų laiką ir pamatytų, jog vieni nuo kitų ne taip ir skiriasi, o kur skiriasi, ten vieni kitus praturtina“, – pasakoja G.Aliukonė.

Vida Press nuotr./Pasimatymas
Vida Press nuotr./Pasimatymas

Laisvų širdžių vakarai

Vienas iš populiariausių iniciatyvos renginių – laisvų širdžių vakaras (angl. „Singles‘ Night“), skirtas neturintiems antrų pusių ir jų ieškantiems.

„Nors naudojame greitųjų pasimatymų struktūrą, akcentą dedame ne ant „čia sutiksi savo gyvenimo meilę“, o ant „ateik susipažinti, pabendrauti, praleisti laiką kitaip“. Vengiu žodžio „vienišiai“, nes tai apeliuoja į vienišumą – laikausi pozicijos, kad vienas nebūtinai reiškia vienišas. Šioje vietoje galbūt pati sau prieštarauju, nes „sprendžiame vienišumo problemą“, bet tai labiau susiję su mūsų komunikacija ir žmonių, kurie neturi antros pusės, padėtimi“, – sako pašnekovė.

Kai kuriems poros neturėjimas – labai jautri tema. Dėl to „Social Experiment“ įkūrėja renginius siekia komunikuoti per lengvumą ir linksmumą, o ne per (poros) trūkumą.

„Tokia komunikacija, manau, taip pat sprendžia vienišumo problemą, nes žmogus, visuomenės įtikintas, kad yra vienišas ir jam kažko trūksta, iš mūsų išgirsta, kad gal jam nieko netrūksta, bet „ateik pas mus, gal susirasi simpatiją, o gal draugų“, be įtampos. Visuose renginiuose stengiamės sukurti saugią, jaukią ir smagią aplinką, kurioje būtų galima atsipalaiduoti“, – pažymi G.Aliukonė.

Duomenų šiuo metu apie dalyvius verslas nerenka, tik įspūdžius ir atsiminimus, sako pašnekovė. „Kaip smagiai praleidau laiką“, „sutikau labai įvairių ir įdomių žmonių“, „norėsiu ateiti dar“, „jaudinausi“, „pradžioj buvo nepatogu, bet po to įsivažiavau“ – tik keli iš jų. Visi atsiliepimai laukiami – teigiami įkvepia, o konstruktyvūs neigiami padeda tobulėti, teigia G.Aliukonė.

„Kartais mus pasiekia ir „sėkmės istorijos“ – kas užmezgė draugystes, kas santykius. Apie sužadėtuves ar vestuves dar negirdėjom, bet apie gyvenančius kartu ar jau ne vieną mėnesį draugaujančius esame girdėję ne kartą. Vis dėlto, nors tokios naujienos mums labai malonios, tai nėra pagrindinis tikslas. Labiausiai vertinu renginių metu susikuriančią energiją ir atmosferą – momentą, kai įvyksta tikrasis eksperimentas. Jį žodžiais nupasakoti sunku – reikia ateiti, sudalyvauti ir kurti tai kartu“, – pasakoja pašnekovė.

Įkūrėja dalinasi, kad ją labiausiai įkvepia liudyti renginių patirtis ar transformacijas – kai renginyje dalyvauja labai įdomūs žmonės, ore tvyro gera energija, pokalbiai liejasi per kraštus, užsimezga ne tik pokalbiai, bet ir pažintys, kurios gal tęsis ir už renginio ribų. Įkvepia matyti, kaip susikaustęs žmogus pamažu atsipalaiduoja, arba kaip vakaro pradžioje dalyvio priešišką energiją ir nusistatymą pamažu pakeičia pozityvumas ir žibančios akys .

„Labiausiai prie žinomumo – spėju, kad dėl temos aktualumo – prisidėjo „Singles‘ Night“. Apie savo renginius komunikuojame socialinėse medijose, kartais užsakome reklamas, žodis apie mus sklinda iš lūpų į lūpas. Pastaroji reklama, manau, veikia geriausiai ir labiausiai atspindi tai, apie ką ir kam yra „Social Experiment“, – teigia G.Aliukonė.

Pranešimo žiniasklaidai autorių nuotr./Projektas „Social experiment“
Pranešimo žiniasklaidai autorių nuotr./Projektas „Social experiment“

Didžiausią rūpestį kelia nestabilumas

Pasak pašnekovės, šiuo metu didžiausia problema yra pastovumas arba renginių ritmo atradimas, išsigryninimas.

„Suprantu, kad to gali niekada ir nebūti, nes renginiai yra darbas su žmonėmis ir renginio sėkmė priklauso nuo daugybės faktorių, kurių kartais nei nuspėsi, nei suvaldysi. Tačiau sunkiausia ko nors pasiekus patirti nesėkmę ir grįžti žingsniu atgal, o ne nuosekliai eiti į priekį.

Pavyzdžiui, pradžioje į vienišių renginius merginos bilietus išpirkdavo labai greitai ir reikėdavo visokiausiais būdais pritraukti vaikinus. Galvojau, kad „kai pasieksim vienodą aktyvumą su merginomis, tada jau viskas bus gerai ir galėsim koncentruotis į kitus ar naujus dalykus“. Tačiau, kai vaikinai pradėjo pirkti bilietus taip pat greitai kaip merginos, tai ilgai netruko ir svarstyklės persisvėrė į kitą pusę – sumažėjo merginų aktyvumas. Kas tai nulėmė, galiu tik spėlioti“, – pasakoja pašnekovė.

Šiuo metu kai kurie renginiai būna labai lengvi ir sėkmingi, o kai kuriuos tenka ir atšaukti, nes trūksta dalyvių. Ateityje įkūrėja siekia pasiūlyti renginių ir vyresnėms amžiaus grupėms, tačiau čia, nors moterų atsiranda, vyrus pritraukti dar sunkiau, o finansų reklamai su gera strategija kol kas nepakanka.

„Būna dienų, kai pagalvoju, jog tai ką darau, galbūt nėra tvaru ir yra labai laikina. Tačiau dar dažniau matau daugybę galimybių – šie renginiai yra apie žmogišką ryšį bei atsipalaidavimą, o tai universalu ir reikalinga visiems. Nesakau, kad visiems žmonėms būtina dalyvauti Socialiniuose eksperimentuose ir kad visiems jie labai patiks. Turiu omeny tai, kad visada atsiras tokių, kurie nori naujų pažinčių, simpatijos arba tiesiog pabūti tarp žmonių, net jei naujų draugų ir neieško.

Matau, kaip laikui bėgant gali atsirasti vis daugiau ir įvairesnių renginių: skirtingos amžiaus grupės, skirtingi tipai, skirtingos Lietuvos (ar net pasaulio) vietovės. Idėjinę viziją turiu gan aiškią, belieka sukurti tvarų finansinį modelį, kad „Social Experiment“ galėtų gyvuoti dar ne vienerius metus“, – sako G.Aliukonė.

Tam, kad išmoktų finansinio tvarumo, sėkmingo verslo plėtojimo paslapčių, sėkmingos komunikacijos apie savo veiklą bei kitų socialinių verslų steigėjams aktualių dalykų, „Social Experiment“ įsitraukė į socialiniam verslui skirtą intensyvią Lietuvos socialinio verslo asociacijos organizuojamą trijų mėnesių trukmės programą „Poveikio akademija“.

„Poveikio akademijoje“ šiemet dalyvauja 10 Lietuvos socialinio verslo įmonių, kurioms organizuojamos ekspertinės mokymų sesijos, bus užtikrinta individuali mentorystė, konsultacijos. Programos pabaigoje geriausiai įvertintas socialinio verslo pristatymas laimės finansinį „Luminor“ banko paskatinimą – 3000 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis