Kodėl laimingos poros neskelbia savo santykių peripetijų socialiniuose tinkluose?

Ar ir jūs turite draugų, apie kurių santykius su antrąja puse žinote viską, nes apie tai nuolat transliuojama socialiniuose tinkluose? Kodėl vienos poros vienas kitą myli / nebemyli, su gimtadieniu sveikina ir augančiais vaikais džiaugiasi socialiniuose tinkluose, o kitoms toks elgesys visai svetimas?
Pora paplūdimyje
Pora paplūdimyje / Vida Press nuotr.

Nors socialiniuose tinkluose aktyvios poros greičiausiai tai neigs, įvairūs tyrimai ir apklausos pateikia bendrą išvadą: savo santykių peripetijas afišuoja, santykius viešai aiškinasi poros, kurių ryšys nėra itin tvirtas, partneriai nesijaučia jame saugūs. Ir atvirkščiai, poros, kurių ryšys tvirtas, tikras, stabilus, retai jaučia poreikį jį dar ir įtvirtinti viešumu.

Entrepreneris Johnas Ramptonas apibendrino kelis tyrimus ir išskiria 8 faktus apie porų tarpusavio ryšį ir jų elgesį socialiniuose tinkluose.

1. Kitiems demonstruodama ryšio tvirtumą pora tai patvirtina pati sau

Kai pora socialiniuose tinkluose keičiasi meiliomis žinutėmis, skelbia apie tarpusavio meilę, giriasi mielomis dovanomis, viešina asmenukes su laimingais veidais, aplinkiniai kviečiami patikėti ypatinga jų meile ir laime. Tačiau tai tik paviršius – tokiu būdu pati pora tarsi bando įtvirtinti savo ryšį, pati bando juo patikėti.

Seksologė Nikki Goldstein „Mail Online“ teigia, kad dažniausiai tokios poros tikisi savo ryšio patvirtinimo iš žmonių, su kuriais bendrauja socialiniuose tinkluose. Jos manymu, kai kuriais atvejais komentarai ir įvertinimai „patinka“ tampa tokie svarbūs, kad pora nebe pati savarankiškai vertina tarpusavio ryšį, bet tarsi perleidžia šį įvertinimą ir patvirtinimą kitiems.

2. Žmonės, kurie aktyviai afišuoja savo santykius, linkę į narciziškumą

Ne vienas tyrimas ir apklausa atskleidė, kad žmonės, linkę į narciziškumą ar net turintys psichopatinių polinkių, žymiai dažniau socialiniuose tinkluose skelbia asmenukes, atskleidžia asmeninio ar net intymaus gyvenimo detalių.

Trumpai tariant, kuo aktyviau jūs skelbiate savo nuotraukas ir dalyvaujate diskusijose socialiniuose tinkluose, tuo didesnis narcizas esate. O narcizai tikrai nėra patys geriausi partneriai kuriant tvirtą ir ilgalaikį ryšį, teigia profesorius Bradas Bushmanas iš Ohajo universiteto.

Vida Press nuotr./Pora
Vida Press nuotr./Pora

3. Tikrai laimingos poros nori likti „čia“ ir „dabar“, o ne „kaboti“ socialiniuose tinkluose

Patys pagalvokite, argi tikrai laimingai porai, kuri džiaugiasi buvimu „čia“ ir „dabar“, mėgaujasi vienas kito kompanija, bendra veikla, šautų į galvą nuo to staiga atsitraukti ir lįsti į socialinius tinklus? Greičiausiai galima teigti, kad pora skelbia tai, ką šiuo metu veikia, kai į santykius, bendrą veiklą ima smelktis nuobodulys, rutina.

Žinoma, visai kitas reikalas, kai, tarkime, nuotraukomis iš kelionės pora pasidalija jau iš jos grįžusi – jie buvo pernelyg užsiėmę, kol keliavo ir pramogavo, o su kitais dalijasi tik prisiminimais.

4. Poros, kurios viešina savo ryšį, nesijaučia saugios

Apklausę daugiau kaip 100 porų tyrėjai iš Šiaurės Vakarų universiteto (JAV) padarė išvadą, kad žmonės, kurie jautėsi ne itin saugūs, abejojo dėl ryšio su savo partneriu, buvo linkę dažniau atnaujinti savo statusą socialiniuose tinkluose, dėti bendras nuotraukas, nei tos, kurių ryšys buvo brandus ir tvirtas.

Vida Press nuotr./Pora
Vida Press nuotr./Pora

5. Poros geriau sutaria, kai į savo ginčus neįvelia socialinių tinklų

Faktas, kad susipykti ir ne taip suprasti vienas kitą bendraujant trumposiomis žinutėmis žymiai lengviau, nei tiesiog gyvai pasikalbant. Socialiniai tinklai, kur automatiškai atsiranda konfliktą stebinti auditorija, susiformuoja palaikančios pusės, dar labiau akumuliuoja tarpusavio nesutarimus.

Patarimas paprastas: poroms, kurias drasko nesutarimai, verčiau laikytis nuo socialinių tinklų kuo atokiau, išsiaiškinti nesutarimus privačiai, o ne rašyti pykčio kupinas žinutes viešoje erdvėje. Priešingu atveju, net ir vėliau susitaikius daugybė žmonių – draugai, kolegos, gal net klientai – bus išlikę jūsų konflikto liudininkais.

6. Aktyvūs socialinių tinklų naudotojai savo asmeninę laimę dažniau sieja su meilės ryšiu

Jei savo asmeninę laimę siejate išskirtinai su tuo, ar šiuo metu puoselėjate meilės ryšį, rizikuojate pakliūti į savotiškus „amerikietiškus kalnelius“. Juk natūralu, kad net tvirčiausiame ryšyje kartais atsiranda „įtrūkimų“, poros atitolsta, išsiskiria.

Įvairios apklausos rodo, kad žmonės, kurie savo laimę sieja išskirtinai su meilės ryšiu ir nemoka būti laimingi, kai yra vieniši, dažniau linkę afišuoti savo santykius, girtis jais socialiniuose tinkluose – taip jie kitų komentarais, paspaudimais „patinka“ tarsi nori patvirtinti ne tik puoselėjamus santykius, bet ir asmeninę laimę.

7. Laimingos poros niekam nieko neįrodinėja

Poros, kurios jaučiasi tikrai laimingos, yra iš esmės patenkintos jas siejančiu ryšiu, nejaučia poreikio, kad šią laimę patvirtintų aplinkiniai, juolab tie, su kuo bendrauja socialiniuose tinkluose. Jiems nereikia parodomųjų žinučių, viešų meilės įrodymų, juk kai ryšys tvirtas, nesinori apie tai plepėti.

Vida Press nuotr./Pora
Vida Press nuotr./Pora

8. Žmonės, kurie nesinaudoja „Facebook“, jaučiasi laimingesni

Danijoje veikiantis Laimės tyrimų institutas vykdė tyrimą, kurio tikslas buvo nustatyti, kaip žmones veikia savaitė be jokio įsitraukimo socialiniame tinkle „Facebook“. Šis eksperimentas buvo vykdomas su 1095 tiriamaisiais.

Paaiškėjo, kad po tokios skaitmeninės „detoksikacijos“ savaitės tiriamieji buvo labiau patenkinti savo gyvenimu. Prieš prasidedant eksperimentui tiriamieji buvo paprašyti įvertinti pasitenkinimą gyvenimu skalėje nuo 1 iki 10. Šis rodiklis po savaitės be „Facebook“ išaugo nuo vidutiniškai 7,75 balo iki 8,12 balo. Tyrėjai taip pat nustatė, kad aktyvūs „Facebook“ naudotojai vidutiniškai dažniau jautė pyktį, nusivylimą ar nerimą, palyginti su tais žmonėmis, kurie „Facebook“ visai nenaudoja ar naudoja labai epizodiškai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų