„Danutė Kratukienė yra ne tik tikybos mokytoja ekspertė, bet ir Edinburgo hercogo tarptautinės apdovanojimų (DofE) programos žygių vadovė. Programa skirta 14–24 metų jaunimo asmeniniam tobulėjimui per tokias veiklas kaip savanorystė, įgūdžių ugdymasis, aktyvi fizinė veikla ir nuotykių žygiai gamtoje.
Kiekvienas dalyvaujantis programoje ne trumpiau kaip pusę metų siekia asmeninio, savo paties susikurto tikslo iš visų anksčiau minėtų veiklų ir tuomet mažose grupelėse eina į žygį gamtoje (2 dienos 1 naktis, 24 km). Šia veikla Danutė užsiima trečius metus savanoriškai, nes mokiniai nori dalyvauti programoje, tų mokinių nuolat daugėja, bet ji nė vienam ji nepasako ne, nors ir fiziškai tampa sudėtinga tiek dienų praleisti miškuose, tinkamai parengti jaunimą.
Tam, kad pavyktų įveikti žygį ir jis būtų įskaitytas, jam reikia atsakingai ruoštis, suburti ir sulipdyti komandas, išmokyti vaikus pažinti žemėlapį, naudotis kompasu, pasirinkti tiriamosios veiklos tikslą, susiplanuoti maršrutą ir t. t. Žygiai tuo ir ypatingi, kad jie vykdomi mažose grupelėse, su stipriu išankstiniu pasirengimu, atsakingu susiplanavimu, tiriamosios veiklos integravimu ir vėliau rezultatų pristatymu bendruomenei.
Per šiuos metus Danutė tokių žygių įgyvendino 10, o kadangi kiekvienas žygis yra 24 km, vadinasi, iš viso nueita 240 km, o kiek dar ji nuėjo apžiūrėdama teritorijas, pereidama maršrutus prieš jaunimo žygius, nes atsakingai tikrina. Ir tai reiškia, kad 10x2 lygu 20 dienų miškuose su jaunimu vien per šiuos metus ir šioje veikloje!
Danutės, kaip žygių vadovės veikla mokiniams davė stiprų bendrystės jausmą, komandiškumo įprasminimą, stiprų savęs pažinimą, nes nešant 15 kg kuprinę ir einant jau 12 kilometrų saulei kepinant ar lietui lyjant, supranti apie save daug dalykų, o dar reikia įsikurti, pasistatyti palapinę ir pasigaminti šiltą vakarienę.
Danutės vadovaujami žygiai užaugino jaunuolių pasitikėjimą savo jėgomis, savarankiškumą, atsakomybę, sustiprino meilę gamtai ir dovanojo draugystę su komandos nariais, taip pat įkvėpė siekti daugiau.
„DofE žygis ir Danutės veikla ypatingi tuo, kad Danutė daro labai daug ir labai kokybiškai, yra atsidavusi jaunimui ir pirmiausia iškelia jų poreikius bei interesus, o DofE žygis kuria bendrystę, stiprina draugystę, ugdo pasitikėjimą savimi, savarankiškumą, atsakomybę, nuoseklumą“, – laiške redakcijai rašė programos koordinatorė Laura Martusevičienė.
Danutė, paklausta, kuo ypatinga jai ši veikla, sako, kad kiekviena savanoriška veikla turi labai daug prasmių. Ir ši veikla ne išimtis. Anot jos, nėra nieko gražesnio ir išmintingesnio, kaip kryptingai siekti savo tikslo. Mažais žingsneliais tobulėti, keisti gyvenimą į gera, mokytis, keliauti, padėti kitiems, pažinti nuostabų Lietuvos kraštą, atrasti ką nors nauja apie save ir kitus.
„Sutinku, jog DofE žygiai reikalauja daug laiko tinkamai mokinius paruošti: išmokyti skaityti žemėlapį, parengti maršruto korteles, išsikelti tikslą, gebėti pastatyti palapinę, susikurti laužą, pasigaminti maistą, neprašyti jokios pagalbos iš aplinkinių, likti nakčiai po atviru dangumi, nesinaudoti mobiliaisiais telefonais... Taip, tai sukelia tam tikrų nepatogumų.
Žygiuose įgyta patirtis neįkainojama, nes mokiniai veikia natūralioje aplinkoje, sprendžia kilusius sunkumus, džiaugiasi atradimais, atitrūksta nuo technologijų pasaulio.
Vis dėlto didžiausias iššūkis vadovams yra ne išvardinti aspektai. Išleidus mokinius savarankiškai į žygį daugiau nerimo kelia jų saugumas, sveikata, bendra grupės nuotaika. Tačiau žygiuose įgyta patirtis neįkainojama, nes mokiniai veikia natūralioje aplinkoje, sprendžia kilusius sunkumus, džiaugiasi atradimais, atitrūksta nuo technologijų pasaulio, puoselėja bendravimą ir bendradarbiavimą tarpusavyje. Kiekviena kliūtis ar nesėkmė yra nauja galimybė ir pamoka mokytis.
DofE programa vaikus ir vadovus moko pažinti save iššūkio akivaizdoje, priimti kitą, kitokį, bet nuostabiai įdomų ir brangų, dėkoti už visas gyvenimo dovanas ir galimybes, atskleisti savo talentus ir nebijoti jais dosniai pasidalinti“, – sako mokytoja.
Ji priduria, kad šiandienos visuomenė ir mokykla labai keičiasi, ieškoma naujų būdų švietimo tikslui įgyvendinti. Todėl kiekvienam mokytojui, taip pat ir jai, keliami nauji ir vis didesni reikalavimai tiek valstybės, tiek visuomenės, tiek mokinių tėvų ar pačių mokinių. Svarbiausia mokytojui ne tik puikiai perteikti dalyko žinias, bet išskleisti mokinio prigimtyje glūdintį kūrybiškumą, norą veikti.
„Man mokytojo darbas – tai pirmiausia galimybė padėti mokiniams pažinti save, savo vidinius turtus, įgyti bendravimo įgūdžių su artimais, puoselėti gailestingumą, atjautą, plėtoti savo kūrybiškumą, priimti ir gerbti save ir kitą, kaip unikalią ir originalią, vienintelę ir nepakartojamą asmenybę, kelti prasmės ir tikėjimo klausimus.
Man mokytojo darbas – tai pirmiausia galimybė padėti mokiniams pažinti save, savo vidinius turtus, įgyti bendravimo įgūdžių su artimais, puoselėti gailestingumą, atjautą.
Taigi tenka labai daug vaidmenų – mylinčio ir rūpestingo pagalbininko, patarėjo ir retsykiais vadovo, visada – pavyzdžio ir dažnai – žmogaus padedančio suprasti mokslo ir gyvenimo tiesas, puoselėjančio vertybes ir jomis besivadovaujančio savo gyvenime, jog kiekvienas mokinys gebėtų pats kurti ir gyventi Tikėjimo, Vilties ir Meilės kupiną bei visavertišką gyvenimą“, – teigia atsidavusi tikybos mokytoja Danutė Kratukienė.
VISAS GERŲ DARBŲ ISTORIJAS RASITE PASPAUDĘ ČIA.
15min iniciatyva „Šiemet buvau geras“ kviečia dalintis gerais darbais, paviešinti geradarius!
Jeigu žinote, kad šalia jūsų gyvena geroji fėja ar gerasis naminukas, bet jis yra per daug kuklus, kad pats pasigirtų, parašykite mums apie jį – mes susisieksime ir pakalbinsime. Rašykite el. paštu buvaugeras@15min.lt (turi būti nurodytas vardas, pavardė, telefonas, trumpas gero darbo aprašymas ir nuotrauka arba video).
Atrinktas istorijas su jų geradariais skelbsime 15min portale. Pagausinkime gerumo, kad ta šiluma paliestų kuo daugiau širdžių!