Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nesuvaldomas liežuvis Jeremy Clarksonui uždirbo milijonus

Išgirdus laidos apie automobilius „Aukščiausia pavara“ pavadinimą, pirmiausia prieš akis iškyla jos vedėjo J. Clarksono veidas. Nei jaunas, nei labai gražus, bet turi labai aštrų liežuvį. Tai ir yra jo sėkmės priežastis.
Šmaikščioji "Aukščiausios pavaros" Trijulė: Jamesas May, Jeremy Clarksonas ir Richardas Hammondas
Šmaikščioji "Aukščiausios pavaros" Trijulė: Jamesas May, Jeremy Clarksonas ir Richardas Hammondas / „Scanpix“ nuotr.

„Aukščiausia pavara“ Didžiojoje Britanijoje skaičiuoja jau trečią dešimtmetį. 1988 m. pradėta rodyti laida automobilių mėgėjams šiandien turi daugiau nei milijardą žiūrovų kone šimte šalių. Už tokį populiarumą atsakingi „nemirtingieji“ jos vedėjai, sugebantys sudominti net tuos, kuriems automobiliai nėra svarbiausias dalykas gyvenime. Dėmesio centre, be jokios abejonės, Jeremy Clarksonas – kandus cinikas. Jo „arkliškas“ (supraskite, stiprus) humoro jausmas vienus žavi, kitus piktina, tačiau abejingų, bent kelias minutes stebėjusių laidą „Aukščiausia pavara“, nebūna. Iš knygynų lentynų šluojamos ir J. Clarksono parašytos knygos...

Neieškantis žodžio kišenėje

Sunku surasti žodį, kuris tiksliai apibūdintų J. Clarksono asmenybę. Tokie epitetai kaip „nutrūktgalvis“, „aštrialiežuvis“ ir į juos panašūs pernelyg nutolę nuo originalo ir skamba neįtaigiai. Todėl pavadinsime jį tiesiog chuliganu.

Scanpix nuotr./Teko J. Clarksonui vairuoti ir tanką
„Scanpix“ nuotr./Teko J. Clarksonui vairuoti ir tanką

Pirmieji nedrausmingo charakterio bruožai pradėjo ryškėti dar J. Clarksonui studijuojant prestižinėje Reptono mokykloje. Iš čia jis buvo išmestas už lėbavimą, rūkymą ir liežuvio nevaldymą. Mokytojai ir net mokyklos vadovybė nebegalėjo pakęsti nuolat į juos svaidomų aštrių kritikos ir net patyčių strėlių.

Keista, bet jaunajam J. Clarksonui tai išėjo į naudą. Mamos patartas, jis pradėjo pašaipius ir kritiškus pasisakymus dėlioti popieriuje, o ne rėžti neįtikusiems žmonėms tiesiai į akis. Netrukus didoką susikaupusių tekstukų krūvelę jau sklaidė „Rochdale Observer“, „Wolverhampton Express and Star“, „Lincolnshire Life“ laikraščių redaktoriai. Jiems publikavus kelias dešimtis žodžio kišenėje neieškančio jaunuolio straipsnių, J. Clarksonu susidomėjo britų spaudos gigantai „The Sun“ ir „The Sunday Times“. Pastarieji ir šiandien publikuoja kontraversiškai vertinamus „Aukščiausios pavaros“ žvaigždės pasisakymus. Nemažai jų sukaupta ir išspausdinta knygose, kurių iškalbingasis britas yra parašęs net dvi dešimtis. Ypač didelio populiarumo sulaukė trilogija „Pasaulis pagal Clarksoną“,  sėkmė neaplenkė ir knygos „Tik nestabdyk manęs dabar“. Joje su neišmatuojama humoro doze aiškinamos Britų imperijos žlugimo priežastys, keliamos Galapagų vėžlių psichikos sveikatos problemos, ieškoma kvailiausio Dievo kūrinio... Žinoma, netrūksta ir automobilių vertinimų, tam įtakos nedaro prekių ženklai, reklamos kampanijos ar įspūdingos kainos.

Mėgsta ne visi

Kad ir koks prabangus, brangus ir galingas automobilis būtų, iš J. Clarksono gali sulaukti pačių netikėčiausių komentarų, kaip antai „truputį gėjiškas“ ar „pats blogiausias automobilis pasaulyje“. Laidoje „Aukščiausia pavara“ ne tik į visas šalis svaidomi „komplimentai“, bet ir įvairiomis ekstremaliomis sąlygomis išbandomi tiek įvairiausio modelio automobiliai, tiek ir žiūrovų nervai. Kas žiūri ją ne vieną sezoną, stebėjo žygius ne tik didmiesčių gatvėmis, bet ir dykumose, Šiaurės bei Pietų ašigaliuose ir pan. Antai viename epizode, nežmoniškam šalčiui spiginant, J. Clarksonas vairuodamas gurkšnojo alkoholinį kokteilį, o jo kolega prašė sumažinti greitį, kol pjaustys citriną... 

Scanpix nuotr./Dvi sandalingos asmenybės J. Clarksonas ir princas Harry
„Scanpix“ nuotr./Dvi sandalingos asmenybės J. Clarksonas ir princas Harry

Sutikite, tokie išsišokimai patinka ne visiems. Būtent todėl J. Clarksonas neretai sulaukia grasinimų būti paduotas į teismą. 2008 m. Malaizijos vyriausybė nuo grasinimų perėjo prie veiksmų. Teisiamųjų suole įžūlus britas atsidūrė už „sąmoningą norą pažeminti šią šalį viso pasaulio akivaizdoje“. Laidos vedėjas nusižengė tuo, kad Malaizijoje gaminamą automobilį „Perodua Kelisa“ pavadino „turbūt blogiausiu pasaulyje“. Sakysite, ir kas čia tokio? Ogi tas, kad vien Anglijoje šio automobilio pirkimas krito du kartus! Sunkiai suvaldomas J. Clarksono liežuvis ne kartą yra užrūstinęs ir jo darbdavius. Pavyzdžiui, kartą BBC televizijos vadovybė ne juokais įpyko ant jo dėl viešo aukšto politiko pažeminimo. Vienoje laidoje žurnalistas leptelėjo, kad „Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Gordonas Brownas yra vienakis škotų idiotas“...
Tačiau pačiam J. Clarksonui tokie incidentai, ko gero,  tik į naudą. Reklama, gera ar bloga, vis tiek reklama.

Ne kelių erelis?

Kaip viename interviu atviravo vieno skandalingiausio brito TV laidų vedėjo žmona Francie Clarkson, jos vyras „iš tiesų nekenčia visų apskritai, tik kai kuriems individams padaro išimtis“. Išimties tvarka į jo širdį gyvenime buvo priimtos dvi moterys. Su pirmąja žmona Alexandra Hall drauge praleido aštuonerius metus, kol ji užmezgė romaną su geriausiu šeimos draugu.

Dabartinei sutuoktinei Francie pernai teko nelengvas išmėginimas – spaudoje pasirodė buvusios J. Clarksono žmonos pareiškimai, neva ji su buvusiu vyru jau septyneri metai yra meilužiai... Clarksonai šių gandų neima pernelyg giliai į širdį. Sutuoktiniai įsitikinę, kad Alexandra Hall tikėjosi pasipelnyti  šantažuodama šiandien populiarų buvusį vyrą.

Nepasitvirtino ne tik gandai apie J. Clarksono nesantuokinius ryšius, bet ir jo elgesį keliuose. Nors laidoje „Aukščiausia pavara“ 51-erių vyrukas prie vairo pašėlusiai rizikuoja, gyvenime sako vairuojantis labai saugiai ir tvarkingai. Žurnalistui ne kartą buvo grasinta nutraukti jo neįtikėtinus greičius propaguojančią laidą ir net atimti vairuotojo pažymėjimą, bet paaiškėjo, kad per daugiau nei trisdešimt metų jis nėra padaręs nė vienos rimtos avarijos. J. Clarksono deklaruojamas moto „greitis dar nė vieno neužmušė, tai įprotis stypsoti kelio viduryje nuskynė ne vieną“ tėra nutrūktgalvio iš „Aukščiausios pavaros“ įvaizdžio dalis.

Jeremy Clarksonas
Jeremy Clarksonas

Pasak žmonos Francie Clarkson, vyro meilė automobiliams yra kuo nuoširdžiausia tiek televizijoje, tiek gyvenime. „Kartais nežinau, ką jis pasirinktų, jei iškiltų tokia dilema, automobilį ar mane“, – pusiau juokais, pusiau rimtai kalba Jaremy žmona.

Ką apie tai sako pats J. Clarksonas? „Nors  Mano nuomone, „Ferrari“ – tai sumažinta Viešpaties Dievo kopija, o „Ferrari 355“ – tai putpelės kiaušinis, pagardintas druska su saliero poskoniu ir patiektas į stalą Julios Roberts užpakaliuko formos inde. Pirmiausia aš visgi renkuosi šeimą, kuri pakenčia mane tokį, koks esu, – šypteli TV ekranų žvaigždė ir prisipažįsta esąs neužsičiaupiantis bambeklis. – Man labai pasisekė, kad mano pliurpalai įdomūs ir kitiems.“

Ar žinote, kad...

  • ♦ Jeremy Charles Robertas Clarksonas gimė 1960 m. balandžio 11 d.
  • ♦ Jis yra aistringas paukščių stebėtojas, domisi inžinerija bei karo technika.
  • ♦ Per gyvenimą TV laidų vedėjas turėjo per dvidešimt asmeninių automobilių. Įdomu tai, kad kiekvienas dvigubai brangesnis už prieš tai turėtą.
  • ♦ Dažniausiai „Aukščiausios pavaros“ vedėjas sulaukia skundų ir kritikos iš automobilių gamintojų ir užsienio šalių.
  • ♦ Yra amžinas priešas kito britų televizijos projektų aštrialiežuvio Pierso Morgano („Britain‘s got talent“). Į jį J. Clarksonas netgi yra sviedęs butelį.
  • ♦ Skandalingasis žurnalistas nemėgsta navigacijos sistemų. Anot jo, kai vairuodamas jomis vadovaujiesi, gali nepastebėti, jog vieną dieną saulė patekės ne iš tos pusės.
  • ♦ J. Clarksonas teigia nesuprantąs, „kas per velnias yra keleiviniam transportui skirta kelio juosta. Kodėl žmonės, kurie uždirba mažiau nei aš, į darbą turi nuvažiuoti greičiau negu aš?“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos