Per karantiną sumažėjo draugų? Tai jums tik į naudą

Kol žmonės pernai kaupė tualetinį popierių ir džiovintas pupeles, Sheldonas Cohenas pasirengė karantinui sudarydamas sąrašą šeimos narių, draugų ir kolegų, su kuriais jis norėjo reguliariai bendrauti per ilgesnį izoliacijos laikotarpį.
Draugystė
Draugystė / „The New York Times“/Diana Ejaita nuotr.

Carnegie-Mellon universiteto psichologijos profesorius S.Cohenas didžiąją savo karjeros dalį praleido tyrinėdamas sąsają tarp socialinių ryšių ir sveikatos ir idėjos, kad santykių puoselėjimas, jo žodžiais tariant, „jums išeina į gera“.

Vis dėlto kai kurie santykiai yra geresni už kitus. Taigi S.Cohenas su savo aštuoniais šimtais kontaktų telefone pasielgė kaip su duomenų rinkiniu ir surūšiavo žmones pagal įvairius santykių, emocinius ir elgesio kriterijus, kad sudarytų 50 asmenų sąrašą, suskirstytą pagal tai, kaip dažnai jis nori su jais bendrauti ir kaip dažnai jis manė, kad jie galbūt norėtų pabendrauti su juo.

Ar tam tikras kontaktas sulaukdavo skambučio kas keletą dienų, ar tekstinės žinutės ar elektroninio laiško kas kelis mėnesius, priklausė nuo to asmens pozicijos hierarchijoje.

„Tai įdomus būdas suvokti ir įvertinti savo socialinį tinklą, – sakė S.Cohenas. – Kaip apibrėžiate vieną ar kitą socialinį ryšį, priklauso nuo to, kas patenka į tą sąrašą ir kiek jie jums reikšmingi.“

Nedaugelis yra tokie sąmoningi kaip S.Cohenas, tačiau mums visiems karantino metu buvo kilę panašių minčių.

Ar šie žmonės man patinka, kad įtraukčiau juos į savo burbulą? Ar galiu ištverti dar vieną „Zoom“ laimingą valandėlę su savo bėgimo klubo nariais? Ar verta rizikuoti keliauti į buvusio kambarioko vestuves?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis