„Šįkart tiesiog nedaryk to. Neapsimesk, kad Amerikoje nėra šios problemos. Neatsuk nugaros rasizmui. Nesusitaikyk su nekaltomis mirtimis. Nebūk abejingas. Neatsitrauk ir netylėk. Negalvok, kad negali padėti pasauliui pasikeisti. Kartu mes galime pakeisti viską“, – teigė jie.
(angl. „For once, don’t do it. Don’t pretend there’s not a problem in America. Don’t turn your back on racism. Don’t accept innocent lives being taken from us. Don’t make any more excuses. Don’t sit back and be silent. Don’t think you can’t be part of the change. Let’s all be part of the change.“)
Tai nėra pigus rinkodaros triukas. Sakyti NE reklamoje – rizikingas sumanymas. Bet „Nike“ nebenori tylėti. Jie širsta ir jie pasirenka, su kuo jie, kas jie ir ko jie siekia.
Nesvarbu, kad gali kristi akcijų kursas, kaip jau buvo, kai „Nike“ palaikė Colino Kaepernicko judėjimą. Nesvarbu, kad kam nors visuomet atrodys, jog sporto (kultūros, mokslo ar kulinarijos) nereikia painioti su politika.
Jie – su žmonėmis. Ne kartu su slidžiais socialinių tinklų vadovais, vengiančiais atsakomybės. Ne kartu su politikais, laukiančiais, kol aprims pykčio bangos, kad nusifotografuotų su aukomis. Ne su žiniasklaida, medžiojančia iškalbingus vaizdus ir objektyviai nesikišančia.
Jie su žmonėmis, kurie gatvėse.
Ir jie tokie ne vieni. Aršiausias konkurentas įsideda „Nike“ protestą į savus socialinius tinklus. „Adidas“ sako: „Tik kartu mes judėsime į priekį. Tik kartu pakeisime pasaulį“ (angl. „Together is how we move forward. Together is how we make change.“).
„Brooks Running“, „Under Armor“, „New Balance“, „Puma“, „Reebok“, „Fila“ – neliko abejinga visa bėgimo bendruomenė.
„Ben and Jerry’s“ ledų gamintojas, sistemiškai palaikantis antirasistinius judėjimus nuo 2014 m., pasakė: „Visos gyvybės svarbios. Bet visos gyvybės nesvarbios, kol juodaodžių gyvybės nesvarbios.“ (angl. „All lives do matter. But all lives will not matter until black lives matter.“)
Kosmetikos gigantas „L’Oreal“ irgi nelieka nuošalyje.
Palaikydamos protestus, kai kurios kompanijos laikinai pakeitė savo firminius ženklus. „Google“ uždėjo gedulo juostelę.
Spalvų savo logotipe atsisakė „Twitter“, kuris vis aiškiau rodo, kad stengsis netapti nekontroliuojamu fake news srautu. Juodai nusidažė ir HBO, ir „TikTok“, o „ViacomCBS“ medijos grupės kanalai MTV, VH1, „Nickelodeon“ ir kiti 8 minutes ir 46 sekundes rodė juodą ekraną su užrašu „Aš negaliu kvėpuoti“ (I Can‘t Breathe)... Pasisakė „Netflix“, „Amazon“, „Disney“, „Asos“, GAP, „Levis“... „Vogue“, „Elle“, „Harper's Bazaar“ redaktoriai socialiniuose tinkluose pareiškė savo paramą #BlackLivesMatter judėjimui, kuris apima vis daugiau šalių, žiniasklaidos puslapių ir širdžių.
#BlackLivesMatter
@ColorofChange