Psichologai: 5 teorijos apie tai, kaip moterys renkasi vyrus

Vyrauja daug nuomonių šiuo klausimu. Vienur galime išgirsti, kad situaciją valdo vyras, kitur – jog moteris renkasi savo gyvenimo partnerį. Tačiau šį kartą pakalbėsime apie tai, kas daro didžiausią įtaką moterims, norinčioms atrasti savo antrąją pusę ir kokiais kriterijais jos vadovaujasi rinkdamosi partnerį.
Pora
Pora / Fotolia nuotr.

Rašoma, kad moterys ne veltui stengiasi pabrėžti savo grožį, kadangi daugelio vyriškosios lyties atstovų dėmesys pirmiausia krypsta į išvaizdą ir tik vėliau atkreipiamas dėmesys į vidines savybes, bendravimą, charakterį ir taip toliau. Dažniausiai tinkamą ar netinkamą žmogų mes pajaučiame akimirksniu ir labai retais atvejais nuomonė pasikeičia, ypač, kai kalba eina apie tą, kuris mums nepatiko. Žinoma, skubių išvadų geriau nedaryti, tačiau pirmas įspūdis būna lemiamas, rašoma sunny7.ua.

O ką apie tai kalba psichologai? Sužinokime.

Pirmoji teorija. Tėčio šešėlis

Daugelis moterų, nugyvenusių su vyrais visą gyvenimą, pastebi, kad jų vyrai primena tėčius – elgesiu, manieromis, o kartais ir išvaizda. Psichologai pastebi, kad damos dažnai renkasi vyrus, panašius į tėčius, net tuomet, jeigu santykiai su jais nesiklostė nuo pat vaikystės.

Ekspertai išskiria familiarumo niuansą, kad renkamės tai, kad mums pažįstama, priimtina, todėl ir jaučiamės komfortiškiau bei jaukiau. Manoma, kad kai moteris išsirenka partnerį, primenantį tėtį, ji ieško saugumo, komforto sau ir savo vaikams.

Antroji teorija. Porų panašumai

Esate pastebėję, kad sutuoktiniai būna neįtikėtinai panašūs ne tik savo pomėgiais, bet ir išvaizda? Kai kurie psichologai ir čia turi atsakymą. Sakoma, kad moteris dažnai renkasi vyrą, kuris panašus į ją, nes čia didelį vaidmenį vaidina ir genetika. Pavyzdžiui, tokių porų vaikų genofondas geresnis, jos produktyvesnės ir pan.

Trečioji teorija. Evoliucija

Moterys dažnai pasąmoningai renkasi vyrą, kuris apgintų ir būtų tinkamas tėvas jų būsimiems vaikams. Šioje vietoje pirmuoju smuiku griežia ir fiziniai duomenys, kurie tarsi atskleidžia, kad vyras bus stiprus, aukštas, patikimas ir tvirtas. Todėl damos gali būti itin išrankios ieškodamos to, kuris labiausiai atitiktų vyro gynėjo įvaizdį ir tiktų šeimai kurti.

Ketvirtoji teorija. Šiuolaikiniai prioritetai

Jau apkalbėjome vyro gynėjo įvaizdį, kuris buvo itin svarbus visais laikais, tačiau dabar reikia paminėti ir kitus aspektus. Remiantis Konkordijos universiteto Kanadoje mokslininkų tyrimais, svarbiu akcentu šiandien tampa ne tik jėga, bet ir vyro protas bei ambicijos. Kai moterims reikėjo rinktis vyrą eksperimente, jos daugiausiai dėmesio skyrė socialiniam statusui visuomenėje bei sėkmingumui. Galbūt tai skamba nekukliai, tačiau esmė slypi jau išsakytoje priežastyje – moteris vaikus siekia auginti saugioje, jaukioje ir komfortiškoje aplinkoje.

TAIP PAT SKAITYKITE: Paprasta, bet veiksminga terapija padės perkrauti protą ir išvalyti mintis

Penktoji teorija. Pagal kvapą

Mokslininkai sako, kad moteris vyrą renkasi ir pagal kvapą. Taip gamta sutvėrusi, jog pagal aromatą išsirenkame labiausiai mums priimtiną ir reikiamą gyvenimo partnerį. Vyro organizme feromonus skatina gamintis stresas. Tiksliau, situacijos, kuriose jis turi įtempti fizines arba protines galias. Organizmas tarsi stengiasi pademonstruoti, kad vyras yra pats geriausias, sumaniausias iš visų varžovų, todėl moteris turėtų rinktis būtent jį.

Amerikiečių seksologai, atlikę daugybę eksperimentų, nustatė: kuo vyro sveikata geresnė, tuo stipriau jo kvapas traukia moteris. Įdomu ir tai, kad jokie kvepalai negali užgožti patrauklaus vyro feromonų kvapo. Beje, geresnė sveikata išduoda ir geresnes galimybes susilaukti vaikų.

Naujosios Meksikos universitetas atskleidė, kad moterys pirmenybę teikia kvapui, kurį skleidžia simetriškų veido bruožų vyrai. Tam buvo pasitelktas ne itin patrauklus tyrimo objektas – vyrų prakaituoti apatiniai marškinėliai. Moterys tikino, kad patraukliausias ir geidžiamiausias – aromatas marškinėlių, kurių savininkai pasirodė besą būtent simetriškų veido bruožų vyrai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų