Psichologas T.Lagūnavičius. Spindintis gyvenimas, arba Iš ko susideda glamūras?

Raudonas kilimas. Akinančios šviesos. Dizainerių rankomis išdabintos suknelės. Nepriekaištingas makiažas ir geriausio stilisto priemonėmis padaryta šukuosena. O kur dar Tomo Fordo šleifinis kvapas... Kvepia prabanga, estetika. Būtent taip atrodo spindintis glamūrinis gyvenimas, apie kurį tyliai pasvajoja dauguma žmonių.
Mergina prie vairo
Mergina prie vairo / „Scanpix“ nuotr.

Kvepalai, rūbai, aksesuarai – tik maža gyvenimo dalis žmonių, kuriuos matome ant brangiausių mados žurnalų viršelių. O kada iš tiesų prekę ar paslaugą galime vadinti glamūrinę? Iš ko mes, paprasti mirtingieji, galime susikurti blizgantį gyvenimą, kad mus priimtų į aukštuomenės užburtą ratą?

Psichologas ir Kauno suaugusiųjų mokymo centro direktorius Tomas Lagūnavičius įvardina glamūrinio gyvenimo elementus:

  1. Glamūrinio gyvenimo atstovams svarbu ne konfrontuoti, bet visada išlikti pastebimam.

    Prabanga arba eskliuzyvinis vartojimas. Jūs galite turėti paprastą mobilų telefoną, bet jei jis bus padabintas „Swarovski“ (kad ir netikrais) kristalais – jūs jau žaidžiate pagal aukštuomenės taisykles.
  2. Egzotika. Apsipirkimas Lietuvoje – ne lygis. Norintys išsiskirti iš minios, būtų patraukliais visuomenėje, traukti praeivių žvilgsnius, savo garderobą pildo Milane, Paryžiuje ar Londone. Ir nėra svarbu, kad Lietuvoje daugybė tokių pat prekinių ženklų parduotuvių...
  3. Ekstremalus grožis. Grožiui nebėra standartų, laimi tas, kuris kitoks arba netipinis. Juk modelių pasaulyje labiau vertinamas netipinė išvaizda – blizgančioje visuomenėje taip pat.
  4. Ryškios spalvos. Visuomenės veikėjai ypač mėgsta šią dalį: jie nevengia ryškių drabužių, lūpų dažų, aksesuarų, plaukų. Netikėtumas stebina.
    Fotolia nuotr./Ryškios spalvos
    Fotolia nuotr./Ryškios spalvos

  5. Kitoks formatas. Radikalūs įvaizdžio pokyčiai, kurie kartais šokiruoja: nagai netradicinės formos, beprotiška dieta, kitokia bendravimo forma ir t. t.
  6. Reitingai. Gyvendami pagal auksines taisykles nori, kad pasiekimai būtų įvertinti. Todėl daugelis siekia reitingų – pakliūti į dešimtuką ir ne žemiau. Juk tiek investuojama ne tam, kad liktum kito užnugaryje.
  7. Neskleidžia savo idėjų ir vertybių. Gyvenimas spindi, kada kiti neužstoja šviesos, todėl tavo nuomonė turi likti neutrali ir visiems priimtina. Glamūrinio gyvenimo atstovams svarbu ne konfrontuoti, bet visada išlikti pastebimam.
  8. Intersubjektyvumas. Ar troškimas visą tai pasiekti yra pakankamai didelis? Privaloma tikėti tuo, ką darai. Jei toks gyvenimo būdas yra nepriimtinas, tai iš karto pastebi aplinkiniai. Tie, kurių „nebeveža“ glamūras – pasitraukia iš žaidimo.
  9. Tendencijos. Susikūrę savo prekės ženklą „Aš“ turi patekti į šios dienos tendencijas. Jeigu vakar buvo madinga rodyti sekėjams maistą savo lėkštėje, tai šiandien tokios nuotraukos tampa atgyvena.
  10. Kovoja už dėmesį. Priemonės, kuriomis laimėsi šį mūšį, – nesvarbios. Pirmiausia jie tampa ikonomis virtualioje erdvėje, o tik paskui realybėje. Dėmesys – vertingiausia valiuta glamūriniame gyvenime.

Ar verta stengtis patekti į tokį spindintį, išpustytą gyvenimą? „Glamūrinį gyvenimą pasirinkusios asmenybės uždirba daugiau nei vidurinės klasės atstovai. Tai viena sparčiausiai augančių ekonomikų, kurioje dirbantys žmonės yra sėkmingi ir turi pranašumą prieš kitus, nes mes gyvename įspūdžių visuomenėje“, – pastebi psichologas T. Lagūnavičius. Tačiau pasirinkimas išlieka mūsų pačių valioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis