Rinkodaros specialistė: meilės kursas didesnis nei prekių ir paslaugų

Šilumos, apkabinimo ir prisilietimo kursas daugeliu atvejų būna daug kartų didesnis nei įprastų prekių ar paslaugų, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ sako rinkodaros ir kainodaros ekspertė Indrė Radavičienė. Specialistės teigimu, meilės kursas savo rinkos neturi, nes gyvenime visi dalykai pigūs, už kuriuos galime sumokėti.
Pora
Pora / 123rf.com nuotr.

Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto lektorė bei rinkodaros ir kainodaros specialistė I.Radavičienė neslepia, kad atsakyti, kiek iš tikrųjų kainuoja meilė, sunku.

„Ilgai galvojau atsakymą į klausimą. Nemažai kartų esu nustačiusi kainas tiek prekėms, tiek paslaugoms, bet nustatyti kainą meilei dar neteko. Norėčiau pritarti geram posakiui: „Viskas gyvenime pigu, ką galime nusipirkti už pinigus.“ Kursas tos šilumos, apkabinimo ir prisilietimo daugeliu atvejų būna daug kartų didesnis nei įprastų prekių ar paslaugų“, – tikina specialistė.

Anot jos, minėtas kursas neturi savo rinkos: „Įsivaizduokite, šiandien Valentino diena, o jūs grįžtate namo ir vyras jums pagaminęs skanią vakarienę. Jūs sočiai pavalgote ir sakote: „Kiek aš tau skolinga?“ Paradoksali situacija, kurios vyras nesuprastų – čia ir yra tos meilės esmė. Daugeliu atveju vertiname per bendravimo ir socializacijos aspektą, o šis atvejis, kai mes nelaukiame atlygio, ypač piniginio, rodo, kad tarp mūsų gali būti jausmas, o jį galime vadinti meile.“

123RF.com nuotr./Pora
123RF.com nuotr./Pora

Rinkodaros specialistė I. Radavičienė pasaulį skirsto į dvi dalis – socialinius ir rinkos mainus: „Pirkdami prekę ar paslaugą, turime duoti piniginį atlygį, tad vyksta piniginiai mainai. Jei pažiūrėtume į meilę, pinigai nėra taip svarbu, dingsta atskaitos taškas, šioje vietoje meilės jausmas yra tuo smagus, kad mes nelaukiame jokio atlygio – tai malonu, miela, šilta, gera. Tai pati didžiausia vertės valiuta.“

Egzistuoja ir kitokia meilė – ji siejama su prekės ženklu. Rinkodaros specialistai vis dar diskutuoja, ar tai lojalumas, ar tai meilė.

„Kadangi Valentino diena, norėčiau pajuokauti. Lojalumas – ta meilė iš išskaičiavimo, o jau ta tikra meilė – jausmas, kai laukiame susitikimo su prekės ženklu, kai jis sustiprina kaip žmogų ar asmenybę. Smagu būti priskirtam to prekės ženklo auditorijai“, – aiškina I.Radavičienė.

Pasak rinkodaros specialistės, susižavėję prekės ženklu, žmonės tampa ambasadoriais, laukia naujų produktų, skleidžia apie juos žinią.

„Mes prisirišame, įsimylime, laukiame atnaujinimo ir gyvename to prekės ženklo idėja – tai gražu. Daugeliu atveju tampame ambasadoriais. Vartotojas pasiruošęs apginti prekės ženklą. Tai gražus reiškinys. Meilė prekės ženklui turi glaudų ryšį su ketinimu pirkti pakartotinai, skleisti informaciją apie jį“, – kalba rinkodaros ir kainodaros ekspertė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų