Seksologas Viktoras Šapurovas – apie naujas sekso tendencijas ir vyrų neištikimybę: „Ji užprogramuota“

Seksologas, psichoterapeutas Viktoras Šapurovas teigia, kad su pokyčiais visuomenėje gerokai pasikeitė ir lytinio žmonių gyvenimo tendencijos. Ką turi žinoti šiuolaikinė moteris ir šiuolaikinis vyras?
Viktoras Šapurovas
Seksologas Viktoras Šapurovas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Artimiausiu metu skaitytojus pasieks V. Šapurovo ir žurnalistės Daivos Ausėnaitės knyga „Pokalbiai apie seksą“.

17 vyro ir moters pokalbių prie kavos puodelio, virtę 17 knygos skyrių, paliečia temas, kurias garsiai aptarinėti mes vis dar gėdijamės: seksualinio identiteto paieškos, pirmieji lytiniai santykiai, seksas vaikui miegant, masturbacija, neištikimybė, skyrybos, seksas už pinigus, konfliktai dėl pinigų, senjorų seksas ir nuo Kristaus laikų su savimi žmonijos tampomas kaltės jausmas.

Pasak knygos autorių, seksas kaip baltas siūlas eina per visus žmonių santykius, jis nėra nuo jų atskirtas, todėl bet kokiai psichologinei problemai iškilus visada atsiranda stipriau ar silpniau išreikštas seksualinis komponentas.

Knygos „Pokalbiai apie seksą“ viršelis.
Knygos „Pokalbiai apie seksą“ viršelis.

– Posakis, kad vyrai ir moterys kilę iš skirtingų planetų, taip dažnai kartojamas, kad jau tapo banalybe. Kiek jame tiesos?

– Šiais laikais skirtumai tarp lyčių gerokai sumažėję. Pirmiausia dėl kontracepcijos priemonių. Jauni žmonės dabar net neįsivaizduoja, kaip viskas atrodė prieš 20–30 metų. Dauguma moterų gyvendavo nuo mėnesinių iki mėnesinių. Mėnesinės tuomet būdavo vadinamos raudonosiomis šventėmis. Vyrai buvo laikomi gašliais nekaltybės grobėjais, kuriems rūpi tik gauti sekso, o moterys stovėdavo kaip mūrai, kad tik neprisileistų vyro.

Atsirado nuostata, kad seksas – kažkas po vakarienės: truputį pasitrinsime, patirsime malonumą ir be įsipareigojimų išsiskirsime, nes vienas kitam nieko nejaučiame. Tačiau kai nėra jausmo, nėra ir džiaugsmo.

Vyrams buvo prilipdyta perdėtos kaltės etiketė. Aišku, tai buvo susiję su kontracepcijos nebuvimu, todėl moterų baimės buvo natūralios. Mylintys vienas kitą žmonės tarsi neturėdavo teisės liesti vienas kito, o ką jau kalbėti apie lytinius santykius, nes tai buvo pavojinga, rizikinga galbūt visam likusiam gyvenimui. Todėl vyrų ir moterų santykius iš esmės valdė ne meilė, o priešiškumas ir baimė.

Kontracepcija iš esmės pakeitė žmonių santykius. Moteris nebebijo pastoti ir pati gali valdyti situaciją ir nebereikia stovėti mūru, nes lytinis gyvenimas jai leidžiamas. Vyrams gauti sekso pasidarė daug paprasčiau, tačiau atsirado nauja tendencija – vyrų atšalimas, prie kurios prisidėjo ir pornografijos išplitimas. Kita vertus, vyrų elgesys pasikeitė ir į gerąją pusę.

Šiuo metu 99 proc. vyrų žino, kad reikia ne tik patiems pasiekti erekciją, kad vadintų save tikru vyru, bet reikia sujaudinti partnerę taip, kad ji taip pat pasitenkintų ir patirtų orgazmą. Prieš 30 metų jiems užtekdavo pasitenkinti patiems. Jie didžiuodavosi įveikę mūro sieną ir gavę sekso, o šiandien vyro savivertei reikia žinojimo, kad jis patenkino partnerę.

– Teigiate, kad seksas neatsiejamas nuo meilės, bet šiuolaikinėje visuomenėje jis vis labiau atskiriamas nuo jausmų. Netgi kuriasi šeimos, kai partneriai leidžia vienas kitam eiti į šoną, nes jiems patogu gyventi kartu dėl ekonominių priežasčių. Kaip vertinate tokią tendenciją?

– Iš tiesų, atsirado nuostata, kad seksas – kažkas po vakarienės: truputį pasitrinsime, patirsime malonumą ir be įsipareigojimų išsiskirsime, nes vienas kitam nieko nejaučiame. Tačiau kai nėra jausmo, nėra ir džiaugsmo. Seksas pats savaime, be meilės, džiaugsmo nesuteikia. Taigi tokie žmonės pirmiausia praranda džiaugsmą, kurį jiems galėtų teikti lytiniai santykiai.

Deja, meilė ir tikras džiaugsmas fiziniu artumu nepasiduoda konformistinio kapitalizmo poveikiui. Kapitalizmas gali padėti gamindamas kokybiškus prezervatyvus ir kitas kontraceptines priemones, tačiau pats seksas nėra vartojimo objektas. Tai turi būti džiaugsmo šaltinis tarp mylinčių žmonių. Tuo tarpu fiziologinis pasitenkinimas vertės neturi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis