Tyrimas: 2 iš 3 moterų sekso metu nepatiria orgazmo

Seksas – svarbi kiekvienos poros gyvenimo dalis. Geri tarpusavio santykiai susideda ne tik iš kokybiško bendravimo, abipusio supratimo ir bendrų interesų, bet ir iš pasitenkinimo seksu. Siekiant išsiaiškinti, kiek žmonių pavyksta pasiekti orgazmą sekso metu, atliktas tyrimas.
Lovoje
Lovoje / 123RF.com nuotr.

Jo rezultatai parodė didelį skirtumą tarp lyčių. Šiandien visuomenėje orgazmas vis dar suprantamas kaip vyrų privilegija – praėjusių metų pabaigoje „Durex“ atliktas tyrimas tai tik patvirtino. Ir nors dauguma apklaustų moterų pripažino, kad orgazmą sekso metu patiria ne kiekvieną kartą, 95 % iš jų nurodė, kad tokiu dažniu jos yra patenkintos.

Apklausą 2016 m. atliko Didžiosios Britanijos tyrimų bendrovė „Ginger Comms“. Joje dalyvavo 1500 seksualiai aktyvių vyrų ir moterų nuo 16 m. iki 64 m.

Orgazmas – tik vyrų privilegija?

Tyrimo rezultatai patvirtino išsikeltą hipotezę, kad moterys orgazmą patiria rečiau – 81 % apklaustų moterų teigė nepatiriančios orgazmo kiekvienos sueities metu. Seksologas Vitalijus Žukas su tokia išvada sutinka. „Tuo tarpu vyrai, jei jie fiziškai sveiki ir neturi didelių psichologinių problemų, orgazmą pasiekia 90–95 % atvejų”, – teigia seksologas.

Pagrindinė problema kyla todėl, kad vyro orgazmo svarba iškeliama aukščiau už moters – 93 % minėtame tyrime dalyvavusių moterų nurodė, kad joms labai svarbu, kad partneris patirtų orgazmą. Tuo tarpu apklaustų vyrų tarpe šis skaičius kur kas mažesnis – partnerės orgazmas svarbus vos 36 % vyrų.

Tyrimas taip pat parodė, kad dauguma apklaustųjų mėgsta eksperimentuoti miegamajame su savo antrąja puse. Tačiau, nepaisant fakto, kad trečdalis moterų nurodė sekso metu orgazmą pasiekiančios retai arba niekada, o 94 % jų pasiekia orgazmą klitorinės stimuliacijos metu, tik trečdalis yra išbandę stimuliuojamuosius gelius.

Todėl tyrimo rezultatai paskatino „Durex“ pradėti kampaniją prieš nelygybę miegamajame, pažymėtą #orgazmasvisiems. Jos tikslas – sugriauti mitus miegamajame ir priminti, kad teisę patirti orgazmą turi visi – kiekvieną kartą.

Klitorio stimuliuojamieji geliai yra vienas iš būdų tai padaryti – pasak V.Žuko, Vakarų šalyse tokie geliai populiarūs jau seniai, o Lietuvoje susipažinimas su jais dar tik prasideda.

Partnerės orgazmas svarbus vos 36 % vyrų.

Kai kurioms moterims patirti orgazmą gali būti sunku. To priežastys gali būti tiek fizinės (pavyzdžiui, nesaikingas alkoholio ir tabako vartojimas), tiek psichologinės (įtampa, stresas ar emocinės traumos). Stimuliuojant jautrias moters genitalijų vietas, gelis sustiprina malonius pojūčius, tad kulminacijos tašką pasiekti lengviau.

TAIP PAT SKAITYKITE: Seksas po gimdymo: dažniausi mitai

Orgazmas – nauda sveikatai

Seksualinis pasitenkinimas teigiamai veikia ne tik bendrą žmogaus savijautą, bet ir poros santykius. 80 % apklausoje dalyvavusių vyrų ir 89 % moterų sutiko, kad nuolatinis seksualinis pasitenkinimas turi didelę įtaką jų sveikatai, nuotaikai ir savijautai. Pasak seksologo V.Žuko, orgazmas taip pat turi ir gydomąjį efektą – jis sumažina stresą, nuima įtampą, sumažina nugaros skausmus ir stiprina imuninę sistemą.

Tačiau net XXI a. poroms vis dar sunku kalbėti apie problemas miegamajame. Daugiau nei pusė apklaustųjų, kalbėdami apie seksą su partneriu, jaučiasi nepatogiai.

„Seksualinis gyvenimas – viena jautriausių ir pažeidžiamiausių žmogaus gyvenimo sričių. Tad nieko keisto, kad žmonėms apie ją kalbėti sunku – taip yra ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Tačiau pokalbiai ir pasidalijimas lūkesčiais šiuo atveju yra labai svarbūs – kitaip nepasitenkinimas seksu tik augs, o iš to gali kilti ir kitos santykių problemos“, – teigia seksologas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Intymios problemos, apie kurias moterys vengia kalbėti

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų