Du trečdaliai vaikų sako, kad jų tėvai nė nenutuokia, ką vaikai iš tiesų veikia internete, skelbia telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ užsakymu atliktas tyrimas.
Vaikai mano, kad privalo atsakyti suaugusiems, jeigu jie prašo internete nuotraukų ar kitokios asmeninės informacijos, nors tikrai taip nėra.
Paramos vaikams centro psichologė Ieva Daniūnaitė teigia, kad vaikai iš tiesų nori bendrauti su suaugusiais ir papasakoti, kas vyksta jų gyvenime, o kartu – ir ką patiria internete, tačiau dažniausiai bijo tai daryti.
„Suaugusieji turi parodyti iniciatyvą, kad vaikams būtų drąsiau kreiptis pagalbos. Vaikai mano, kad privalo atsakyti suaugusiems, jeigu jie prašo internete nuotraukų ar kitokios asmeninės informacijos, nors tikrai taip nėra. Jie nežino savo teisių, todėl taip pat nežino, jog gali atsisakyti bendrauti su nepažįstamuoju internete“, – tyrimo pristatyme kalbėjo psichologė.
Telekomunikacijų bendrovės generalinis direktorius Lietuvoje Petras Masiulis teigia, kad didelė problema yra ta, jog tėvai dar nelabai „draugauja“ su naujosiomis technologijomis ir neturi laiko skirti daugiau dėmesio savo vaikams.
„Statistika rodo, kad tėvai vaikams per dieną gali skirti vos keletą minučių. Bet tuo metu vis tiek susikoncentruojama į kasdienius dalykus, o ne galimus pavojus internete. Reikia gauti iš vaiko jo dėmesį, o socialiniai tinklai šiuo metu laimi prieš tėvus“, – sakė P.Masiulis.
Tyrimas atskleidė, kad beveik visi 9–14 metų vaikai turi įrenginius, kuriais gali prisijungti prie interneto. Lietuvoje net 9 iš 10 vaikų naudojasi internetu kasdien.
Labiausiai vaikai mėgsta jungtis prie socialinių tinklų, tokių kaip „Facebook“, „Snapchat“, „Instagram“, „Youtube“. Daugiau nei pusė apklaustų vaikų talpina savo nuotraukas internete, 4 iš 10 – dalijasi vaizdo įrašais, kuriuose yra ir patys.
Šis tyrimas buvo atliktas šių metų birželio mėnesį. Jo metu buvo apklausta apie 2 tūkstančiai vaikų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Švedijoje.
Tyrimo pristatyme buvo paskelbtas kvietimas dalyvauti konkurse „Už ryšį, kuriuo galiu pasitikėti“. Jame kviečiami dalyvauti socialiniai verslininkai, turintys inovatyvių idėjų, kaip spręsti vaikų problemas. Tyrimą organizuoja „Tele2“ ir organizacija „Reach for Change“, kuri verslininkams padeda kurti ir plėsti jų inovacijas, suteikdama finansinę paramą. Organizacija yra prisijungusi prie prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos socialinės kampanijos „Už saugią Lietuvą“.