Didžiosios metų šventės ne visiems būna šventiškos. Ypač jos gali būti sunkios vienišiems žmonėms arba tiems, kurie kasdien patiria sunkumus, o liūdesį, vienatvę, nerimą aplink tvyrantis šventinis džiugesys tik sustiprina.
Todėl „Jaunimo linijos“ savanoriai budės prie telefono linijos ir prie susirašinėjimo internetu kanalo per visas šventes, kaip tai daro kiekvieną dieną ištisus metus. Taip pat „Jaunimo linija“ skatina prisiminti pokalbio gydantį poveikį šventiniu laikotarpiu ir dovanoti pokalbius savo artimiems žmonėms, draugams, retai matomiems giminaičiams, kaimynams.
„Pokalbis ne veltui yra labai svarbi ir pirmoji psichologinės pagalbos priemonė. Kalbančiajam pokalbis yra galimybė stabtelėti ir apmąstyti, ką jaučiu, susivokti savyje, įvardinti, su kuo susiduriu. Pokalbis klausančiajam yra galimybė parodyti išskirtinį dėmesį žmogui ir būti su juo „čia ir dabar“, - pokalbio reikšmę pabrėžia „Jaunimo linijos“ Kauno padalinio vadovas, psichologas Mykolas Kriščiūnas.
Jis pastebi, kad nuoširdžiam pokalbiui labai svarbu išmokti klausytis ir tinkamai palaikyti pokalbį. „Svarbiausia – neduoti patarimų. Leisti pašnekovui kalbėti nepertraukiamai, nevertinti, nebrukti išankstinių nuostatų. Sakoma, kad geriau pabūti su žmongumi 10 minučių, skiriant visą savo dėmesį, nei pabūti 100 minučių, skiriant tik 10 proc. savo dėmesio.“
Psichologas pataria, kad jei pokalbį pradėti sunku, galima pasitelkti specifinius atvirus klausimus, kurie galėtų pašnekovą paskatinti atsakyti plačiau nei tik vienu žodžiu. Pavyzdžiui, galima pradėti nuo klausimų: kas tave šiuo metu liūdina, arba kas džiugina, už ką esi dėkingas arba koks yra klausimas, kurio norėtum, kad tavęs paklaustų. Visą gruodžio mėnesį „Jaunimo linija“ socialiniuose tinkluose dalijasi tokiais ir panašiais klausimais, padėsiančiais pradėti pokalbį.
„Pokalbis su „Jaunimo linija“ išgelbėjo man gyvybę“, - sako skambinęs į „Jaunimo liniją“ jaunuolis Dominykas. Visą jo istoriją galima išgirsti „Jaunimo linijos“ tinklalaidėje „Iš širdies“ čia.
Kad nuoširdžius pokalbius pradėti būtų lengviau, „Jaunimo linija“ sukūrė stalo žaidimą „Jausmų miškas“, kuris ne tik padės užmegzti pokalbius kompanijoje, bet ir geriau pažinti ir įvardinti savo jausmus, pojūčius bei potyrius.
„Jaunimo linijos“ savanoriai liudija, kad per šventes į „Jaunimo liniją“ skambina dažniausiai vieniši žmonės ir jiems toks pokalbis greičiausiai būna vienintelė gera žinia per šventes. Kad tokių pokalbių būtų daugiau, galima aukoti „Jaunimo linijai“ čia.
„Jaunimo linijos“ savanoriai sukūrė leidinį, kuriame jauni žmonės yra skatinami kalbėti ir išsakyti sunkias mintis. Leidinį nemokamai atsisiųsti galima čia.
„Jaunimo linija“ yra viena seniausių nevyriausybinių organizacijų Lietuvoje, veikianti nuo 1991-ųjų. „Jaunimo linijos“ veikla – nemokama, konfidenciali ir anonimiška emocinė parama jauniems žmonėms visą parą, 365 dienas per metus. Šiuo metu „Jaunimo linijoje” savanoriauja beveik 400 savanorių, organizacija turi padalinius Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje bei skyrių Skuode.
Be nenutrūkstamos kasdienės emocinės paramos telefonu bei internetiniais pokalbiais „Jaunimo linija“ kasmet surengia iki 100 viešų renginių, kuriuose mokinius, studentus, mokytojus, mokyklų psichologus, tėvus ir visuomenę edukuoja apie tai, kas yra emocinė higiena, kaip ją prižiūrėti, kaip pasirūpinti savimi ir atpažinti, kad šalia esančiam reikia pagalbos.