Psichoterapeutė Rūta Bačiulytė pataria, kaip vaikui įskiepyti meilę knygoms

Internetu vykdyta apklausa parodė, kad tik vienas iš šešių vaikų perskaito daugiau nei 3 knygas per mėnesį, ir tik kiek daugiau negu pusė respondentų nuo 7 iki 12 metų įveikia vos po 1–2 knygas.
Vaikai
Vaikai / „Shutterstock“ nuotr.
Temos: 3 Vaikai Šeima Knygos

Patys tėvai, būdami tokio amžiaus, skaitė gerokai daugiau: 3–5 knygas perskaitydavo beveik trečdalis tėvų, o 1–2 – keturi iš dešimties tėvų. Apklausa parodė, kad šiandien kas ketvirtas vaikas perskaito mažiau nei vieną knygą per mėnesį.

Psichologė psichoterapeutė Rūta Bačiulytė aiškina, jog tai yra dėl kasdienių jaunimo veiklų kiekio padidėjimo, kokio jų tėvai vaikystėje neturėjo: „Kai mes augome, vaikams daug veiklų nebūdavo – kai orai atšaldavo ir lauke ilgai išbūti nebegalėdavome, grįžus namo, be knygų skaitymo, nelabai kas likdavo. O 7–12 metų vaikai jau turėjo gerus skaitymo įgūdžius ir buvo įpratę daug skaityti.

Šiandien situacija visai kitokia – vaikai turi prieigą prie įvairiausių technologijų, kurios leidžia vienu paspaudimu gauti įvairiausios informacijos bei veiklų. Vaikai turi milžinišką kiekį pasirinkimų, kurių dauguma jiems yra pasiekiami itin greitai ir be pastangų, tad natūralu, jog knygos yra skaitomos rečiau.“

Psichologė atkreipia dėmesį, kad vaikams skaityti būtina, ir meilę šiam užsiėmimui turėtų įskiepyti tėvai. Anot R. Bačiulytės, skaitymas kaip niekas kitas lavina vaikų kūrybiškumą, iškalbą ir net fantaziją.

Kaip pažadinti vaiko meilę knygoms?

Pasak psichologės psichoterapeutės, norint, jog vaikas pradėtų skaityti dažniau, jį turi supti knygos: „Vaikai visko išmoksta iš aplinkos, kurioje gyvena, todėl jeigu namuose nėra skaitoma, įskiepyti meilę literatūrai bus labai sudėtinga.

Reikia nepamiršti, jog skaitymas turi būti ne izoliuojantis laiko praleidimo būdas, o suartinantis, todėl su vaikais labai svarbu skaityti kartu, o vėliau ir analizuoti, kas buvo perskaityta.

Žinoma, reikia nepamiršti, jog skaitymas turi būti ne izoliuojantis laiko praleidimo būdas, o suartinantis, todėl su vaikais labai svarbu skaityti kartu, o vėliau ir analizuoti, kas buvo perskaityta. Tai ugdo ne tik vaiko raštingumą, iškalbą, kūrybingumą bei analitinį mąstymą, bet kartu padeda formuotis jo vertybėms, visapusiškai ugdo asmenybę bei suteikia  džiaugsmo, bendrumo ir artumo jausmą su tėvais, broliais ar seserimis.“

Su vaikais dirbanti specialistė pataria tėvams bent pradžioje skaityti knygas su vaikais kartu, o vėliau paprašyti vaikų vizualizuoti tai, ką perskaitė – nupiešti piešinį arba surengti šeimai spektakliuką.

Taip pat skaitykite: Naujosios eros vaikai – indigo, krištoliniai, vaivorykštiniai: kokia jų paskirtis?

Paklausus, kaip dažnai tėvai perka knygas savo vaikams, bent kartą per mėnesį nuperkantys pasisakė kiek daugiau nei pusė respondentų. Tuo tarpu beveik 40 proc. teigė, jog knygą vaikui perka maždaug kartą per pusmetį.

Bendrovės „Baltic RED“, valdančios prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega“, rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė teigia, jog knygų pirkimas koreliuoja su jų skaitymu: „Net jeigu tėvai turi didelį senų knygų skaičių, nauja knyga, kurios vaikas anksčiau nematė, sukelia didesnį susidomėjimą , palyginti su sena knyga iš lentynos. Panašiai, kaip ir su kitais dalykais – juk naujas filmas dažnai kelia didesnį norą jį pamatyti negu tas, kuris buvo išleistas prieš 40 metų. Todėl norint pripratinti vaiką skaityti, svarbu jam duoti skaityti vis kažką naujo – ar tai būtų knyga iš bibliotekos, ar iš knygyno, ar galbūt pasiskolinta iš kaimynų.“

PLC „Mega“ klientų internetu vykusioje apklausoje dalyvavo 22–60 metų, Kauno (58,1%), Kauno rajono (14,9%) ir Vilniaus (27%) gyventojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis