2023 06 15

Internete dalijatės vaiko nuotraukomis? Tai gali baigtis blogai ir mokytojams, ir seneliams

Žmonėms aktyviai viešinant asmeninį gyvenimą socialiniuose tinkluose, vis dažniau kyla klausimų dėl asmens duomenų tvarkymo teisėtumo. Ypač opi tema – vaikų nuotraukos. Kas ir kokiais atvejais jas gali kelti į soc. tinklus? Ar tėvai turi vienas kito atsiklausti, prieš viešindami savo vaiko nuotrauką? Ir ar reikia tėvų sutikimo, norint įkelti nuotrauką su jų vaiku iš gimtadienio, pamokos ar stovyklos?
D.Urnikienė / Asociatyvioji vaiko nuotr.
D.Urnikienė / Asociatyvioji vaiko nuotr. / Jūratės Čiakienės / 123rf.com nuotr.

Apie tai kalbamės su advokato padėjėja, Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos informacinio komiteto pirmininke Dovile Urnikiene, kuri teigia, kad tam tikrus faktus žinoti šia tema – ypač svarbu.

Turite klausimų teisininkams? Kyla keblumų santuokos, šeimos teisės, finansų, nekilnojamojo turto, karjeros ar kitose aktualiose srityse? Rašykite mums el. paštu klauskiteteisininko@15min.lt ir užduokite klausimą teisininkams, aiškiai išdėstant savo problemą.

Į atrinktus klausimus 15min.lt Gyvenimo rubrikoje atsakys Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Ką apie nuotraukų viešinimą turi žinoti tėvai

Anot advokato padėjėjos, viešinti vaiko nuotraukas soc. tinkluose pirmiausia teisę turi jo tėvai, įtėviai ar globėjai, tačiau net ir jie tai daryti turi atsakingai ir nepažeisti teisėtų vaiko interesų – įvertinti, ar nuotraukos nepažeis jo garbės ir orumo, ar vaikas jose nėra užfiksuotas kokioje nors dviprasmiškoje situacijoje, ar nekeliamas pretekstas kitiems šaipytis iš vaiko, ar nuotrauka neskelbiama neigiamų socialinių reiškinių kontekste.

„Svarbu pagalvoti ir ar, vaikui suaugs, jam bus priimtina matyti konkrečias paviešintas jo vaikystės nuotraukas“, – priduria D.Urnikienė.

Kas nutinka, jei prieštarauja vienas iš tėvų?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis