„Koks bebūtų vaikas, turime suprasti, kad kiekvienas yra unikalus ir jam reikalinga suaugusiųjų priežiūra, dėmesys bei pagalba augant ir vystantis“, – išplatintame pranešime cituojama Ž.Ginaitė.
Anot VTAS vedėjos, vien apsirengti mėlynos spalvos drabužiais ir taip šią dieną išreikšti supratimą ir palaikymą, vadinamiems „lietaus vaikams“ – neužtenka. Reikia plačiau kalbėti apie šį sutrikimą, šviesti visuomenę, kad didėtų supratimas ir sąmoningumas, o esant reikalui, būtų galima suteikti ir profesionalią pagalbą tiek vaikui, tiek šeimos nariams.
Autizmo visiškai išgydyti neįmanoma, tačiau tokiam vaikui galima padėti prisitaikyti, pagerinti gyvenimo kokybę, taikant specialius ugdymo metodus. Su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais dirba kalbos, darbo terapeutai, kineziterapeutai, taikomos įvairios terapijos.
„Vaiko teisių gynėjams tenka susidurti su situacijomis, kai vaikui akivaizdžiai reikalinga specialistų pagalba ir gilesnis tėvų supratimas, kad augina išskirtinį vaiką.
Deja, neretai tėvai yra linkę neigti ar oficialiai nenustatyti diagnozės vaikui, o tai apsunkina tiek ugdymo procesą, tiek galimybę suteikti būtiną specialistų pagalbą vaikui“, – apeliuodama į būtinybę tėvams suprasti ir pripažinti, kad vaikas turi vystymosi sutrikimų, kalbėjo Ž.Ginaitė.
Pažymėtina, kad ankstyvas diagnozavimas ir savalaikė pagalba autizmo simptomus susilpnina.
Autizmas – tai smegenų vystymosi sutrikimas, kuris pasireiškia socialinio bendravimo, komunikacijos bei elgesio srityse. Šį sutrikimą turintys vaikai dėmesį linkę sutelkti į detales ir dažnai jiems sunku pamatyti bendrą situacijos kontekstą. Tokie vaikai, retai kada ieško akių kontakto, sunkiai atpažįsta kito nuotaiką, nelinkę bendrauti, vengia naujovių.
Tačiau autizmo spektro sutrikimų turintieji gali turėti puikią mechaninę atmintį, atlikti sudėtingus matematinius veiksmus ar būti gabūs dailėje, muzikoje.
„Visuomenės ir tėvų supratimas apie autistus vaikus leidžia geriau suprasti jų išskirtinumą ir poreikius. Todėl, jeigu auginate ar draugaujate su tokiu vaiku, kaip galima dažniau kalbėkite su juo, sukurkite aplinką, kurioje vaikui būtų patogu gyventi, bendrauti, mokytis ir visų svarbiausia – mylėkite vaiką tokį, koks jis yra“, – sakė Ž. Ginaitė.