Psichologas atsakė, kaip mūsų Velykas keičia socialiniai tinklai

Per didžiausias metų šventes išauga Lietuvos gyventojų aktyvumas naudojantis išmaniaisiais telefonais, ne išimtis ir Velykos.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai / 123RF.com nuotr.

Asmeninėse paskyrose žmonės dalijasi įvairiausiomis šventinėmis nuotraukomis, vaizdo įrašais ir bendrauja su artimaisiais, esančiais užsienyje ar kitame mieste.

Psichologas pasakoja, kas šventiniu laikotarpiu lemia padidėjusį įsitraukimą į socialinius tinklus bei paaiškina, kokį poveikį tai turi tarpusavio ryšiui.

„Socialiniai tinklai ir apskritai informacinės technologijos yra geras būdas, pasitelkiamas palaikyti gyvesnį kontaktą su žmonėmis, su kuriais tą padaryti fiziškai sudėtinga.

Naršymas socialiniuose tinkluose, būnant artimųjų apsuptyje, neretai tampa priemone, padedančia atsitraukti iš situacijų ar pokalbių, kuriose nesinori dalyvauti.

Per didelis įsitraukimas į virtualų pasaulį gali turėti neigiamų pasekmių“, – pranešime žiniasklaidai teigia Vilniaus universiteto psichologijos docentas dr. Antanas Kairys.

Padeda nukreipti dėmesį

Pasak psichologo, socialiniai tinklai ir informacinės technologijos yra priemonė, palengvinanti bendravimą su artimaisiais, ypač švenčiu metu, gyvenant skirtinguose miestuose ar šalyse. Tačiau kartu tai gali tapti ir įrankiu, padedančiu atsitraukti nuo supančios aplinkos.

A. Kairys teigia, kad neretai virtualus pasaulis tampa įrankiu, nukreipiančiu nuo nemalonių situacijų: „Žmonės visais laikais atsitraukdavo iš nepatogių situacijų, kuomet tam tikromis temomis nenorėdavo bendrauti su artimaisiais.

Anksčiau jie savo dėmesį nukreipdavo imdami skaityti laikraščius ar žiūrėdami televizorių. Žinoma, reikia suprasti, jog socialiniai tinklai, bet kurio atveju yra itin įtraukus dalykas.“

Laisvas laikas – daugiau naršymo

Psichologijos docentas pastebi, kad žmonių aktyvumą socialiniuose tinkluose lemia ir tai, kad tuo metu yra turima daugiau laisvo laiko.

Pavyzdžiui, didžiųjų švenčių metu žmonės automatiškai turi daugiau laiko, kurį gali skirti naršymui – tai patvirtina ir skaitmeninės paslaugų bendrovės „Bitė“ duomenys.

„Per šventes žmonių aktyvumas bendraujant virtualioje aplinkoje ženkliai išauga. Tai rodo praėjusiais metais per Velykas išsiųstų žinučių kiekis, kuris augo dvigubai.

Tačiau įprastai šis šventinis sekmadienis ne ženkliai skiriasi nuo eilinio savaitgalio, kurio metu žmonių naršymas internete savaime didesnis.

Žinoma, tai lemia, jog šventinius sveikinimus žmonės siunčia tokiomis programėlėmis, kaip „Messenger“ ar „Whatsapp“, kuriose parašytos žinutės, pasidalinti judantys paveikslėliai ir trumpi vaizdo įrašai nesunaudoja daug mobiliųjų duomenų, nes jais tarpusavyje dalinasi tik atitinkamas žmonių skaičius “, – pasakoja Modestas Ropė, „Bitė Lietuva“ naujos kartos tinklo direktorius.

Pasak psichologo, tam tikri vaizdai, sutikti naršymo metu, gali nemenkai nuliūdinti, tad socialinių tinklų vartotojai turėtų išlikti budrūs.

„Dalinimasis šventinėmis akimirkomis socialiniuose tinkluose savaime nėra blogas veiksmas. Bet kuomet pradedame savo aplinką lyginti su nuomonės formuotojų talpinamu surežisuotu turiniu, kuriuo gali tapti net ir tobulas Velykinis vaišių stalas – žmonės ima jausti nusivylimą esama padėtimi. Tad turime suprasti, jog kai kurie socialiniuose tinkluose sutinkami vaizdai nėra tikri, o sukurti dirbtinai, todėl su jais lygintis nederėtų“, – teigia A. Kairys.

Pataria susitelkti į aplinką

VU mokslininkas pataria, kad ne tik šventiniu metu, bet ir kasdieniniame gyvenime, svarbu mokėti atsitraukti nuo virtualaus gyvenimo ir susitelkti į supančią aplinką bei dabarties momentą.

Nors socialiniai tinklai ir palengvina bendravimą su toli esančiais artimaisiais, vis tik svarbu puoselėti ir gyvą tarpusavio ryšį: „Naršymas socialiniuose tinkluose yra problema tik tuomet, kai nesugebame būti čia ir dabar. Tad svarbu gebėti atsitraukti iš virtualios aplinkos ir sutelkti dėmesį į aplinka, kurioje esate šia akimirka.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis