Nedidelė mokykla su vidiniu kiemeliu medžių apsuptyje, lengvai pasiekiama pėsčiomis, automobiliu ir visuomeniniu transportu, pačiame Naujamiestyje, netoli Vingio parko, lengvai pasiekiama iš S.Konarskio ar M.K.Čiurlionio gatvių, tai jau gera pradžia ir pažadas svajojant apie mokyklą savo vaikui, tiesa?
Montessori akademija
Čia, P.Klimo g. 10, nuo rugsėjo duris atvers Montessori Akademijos pradinė mokykla. 5-erius metus sėkmingai veikianti mokykla Kaune įsiklausius į vilniečių poreikius ir pageidavimus pradės darbą ir Vilniuje. Šiuo metu vyksta paruošiamieji darbai ir bendraujama su būsimų mokinių tėvais.
Kodėl gi Montessori akademija, kai pasirinkimas išties yra, kuo šis ugdymo būdas pranašesnis lyginant su kitais ir kodėl tik dabar, juk darželių, dirbančių pagal šią metodiką, jau yra, kaip ir pavienių klasių, pilnai arba dalinai besivadovaujančių Montessori ugdymo sistema?
Vienintelė diplomuota specialistė Lietuvoje
Montessori pradinis ugdymas yra itin vertinamas ir žinomas visame pasaulyje, o tarptautinė Montessori ugdymo programa yra itin patraukli tėvams, kaip lavinanti vaikų kritinį mąstymą, mokymąsi per patirtį, bendradarbiavimo ir dvikalbystės kompetencijas.
Atsakymas itin paprastas – tam, kad būtų galima užtikrinti aukštą Montessori ugdymo kokybę, mokytojas, dirbantis klasėje, turi būti baigęs „AMI 6-12 Diploma kursus“, o šiuo metu Lietuvoje tokius kursus yra baigusi tik dr. Indrė Vitkuvienė, kuri būdama Montessori Akademijos vadove, taip pat darbuojasi ir pradinėje klasėje su vaikais.
Mokytoja iš JAV
Norint startuoti su pradine mokykla Vilniuje, yra reikalingas kvalifikuotas Montessori mokytojas, kurį Montessori Akademijai pavyko atrasti Jungtinėse Amerikos Valstijose. Mokytoja jau rugpjūtį persikrausto gyventi į Vilnių ir lydėti dvikalbę Montessori klasę, išlaikant itin aukštą ugdymo kokybę.
„Mes turime itin aukštus Montessori ugdymo kokybės standartus, todėl pirma turėjome sutartį su mokytoja iš JAV, o tik tada pradėjome ieškoti patalpų Vilniuje“, – sako Montessori akademijos vadovė I. Vitkuvienė.
Pradinukai itin imlūs kalboms, tad gali būti, kad tėveliams greitai reiks pasitempti, kai mažylis prašys dalykus paaiškinti angliškai.
Ugdymo principai
Ugdymas pradinėje klasėje nėra apribotas tik vienu vadovėlio ar pratybų lapu vienai pamokai. Vaiko smalsumas nėra stabdomas, o anaiptol – itin skatinamas.
Klasės aplinka yra gausiai pripildyta įvairių Montessori ugdymo priemonių ir vaikas kiekvieną savaitę lydint mokytojui turi galimybę pasinerti giliau į 8 sritis: kalbos (anglų ir lietuvių), matematikos, geometrijos, muzikos, meno, biologijos, geografijos, istorijos. Didelis dėmesys yra skiriamas patirtiniam ugdymui, mokantis abstrakčius konceptus, prisiliečiant prie jų praktiškai ir fiziškai.
Pagrindinis įrankis
Pagrindinis mokymosi įrankis šiame amžiuje yra vaiko vaizduotė. Įgalinant vaiko vaizduotę vaikas geba matyti tarpusavio ryšius tarp skirtingų mokymosi dalykų, patirti kontekstą.
Istorijų pasakojimas yra vienas pagrindinių mokymo būdų, kuriuos naudoja mokytojas, o šios istorijos veda vaikus į įvairią projektinę veiklą, kurios metu jie mokosi per patirtį sujungdami atskirus mokymosi dalykus į visumą.
Laisvė judėti
Vaikai klasėje gali laisvai judėti ir pasirinkti, ar nori tam tikrą darbą atlikti vieni, ar grupėje. Tai atliepia pradinio amžiaus vaiko natūralų poreikį megzti draugystę, išbandyti skirtingų grupių skirtingus vaidmenis, suprasti ką reiškia bendradarbiauti siekiant bendro tikslo ir panaikina kuriamą dirbtinę konkurenciją, kurios gausu tradicinėse mokyklose.
Vidinė motyvacija
Auginama vaikų vidinė motyvacija mokytis, jie mokosi ne dėl mokytojo, o todėl, kad jiems patiems įdomu ir smalsu sužinoti visus tuos dalykus ir pasinerti į mokslo pasaulį. Kiekvieną dieną vaikai reflektuoja savo dieną, dienos darbus fiksuoja savo „darbo dienoraščiuose“, kurie padeda jiems įsivertinti save ir lydint mokytojui.
Vaikui tampa mažiau svarbūs apdovanojimai ir įvertinimai, jis išmoksta pats kelti tikslus ir jų siekti, šis įgūdis niekur nedingsta tęsiant mokymąsi bet kurioje pasirinktoje pagrindinio ugdymo mokykloje. Adaptacijos kitose mokyklose baimė neturi jokio pagrindo.
Pažadintas smalsumas, gebėjimas kelti tikslus ir prisiimti atsakomybę už juos, įsivertinti pasiekimus, savarankiškumas dirbant individualiai ir gebėjimas darniai dirbti grupėse – iš šių požymių galima lengvai atpažinti Montessori pradinę mokyklą baigusius vaikus.
Skirtingo amžiaus vaikai toje pačioje klasėje?
Kuriama saugi, palaikanti aplinka, kurioje vaikas galėtų susikaupti, nebūtų blaškomas bereikalingų dirgiklių. Montessori pradinėje mokykloje kiekvienas mokinys lydimas mokytojo ir jam skiriamas deramas dėmesys.
Ugdymas vyksta mišrioje klasėje, tai reiškia, jog priešmokyklinės – ketvirtos klasės mokiniai mokosi kartu bendradarbiaudami, siekdami individualių tikslų ir peržengiantys tik tam amžiui skirtų ugdymo tikslų ribas. Pirmiesiems metams Montessori akademija yra pasirengusi priimti tik 15 vaikų, tad paskubėkite.
Klasė – tai ne tarpusavyje konkuruojančių individų grupė, o kurianti, vieni kitems padedanti bendruomenė, įskaitant ne tik mokinius, bet ir tėvus su mokytojais. Čia mezgami pasitikėjimu grįsti ryšiai ir santykiai, gebėjimas dalintis žiniomis ir patirtimi. Tik tokioje klasėje besimokantys auga kartu ir gali judėti į priekį.
Priėmimas
Priėmimo procese mums svarbiausia, jog šeimos vertybės sutaptų su mokyklos vertybėmis, ir galėtume drauge nuosekliai padėti atskleisti kiekvieno vaiko asmenybės unikalumą.
Išrinkti vaikui mokyklą – labai atsakingas tėvų sprendimas, todėl norime pakviesti į atvirų durų dieną, kur plačiau papasakosime apie pradinę mokyklą. Visa informacija nuolat atnaujinama Montessori Akademijos svetainėje.
Tikime, jog didžioji dalis vaikų atvyks jau iš Montessori ugdymo aplinkų, t.y. lankę šios metodikos darželius, tačiau esame atviri visiems vaikams, ir tiems, kurie tik dabar, vaikui žengiant į šeštuosius metus, atrado Montessori ugdymą arba nori su juo susipažinti.
Daugiau nei mokykla
Dažnai galvodami apie Montessori ugdymą įsivaizduojame tai kaip dar vieną metodiką, kuri įdomiau ar įtraukiau išmokys vaiką. Tačiau Montessori peržengia metodikos ribas, jos centre yra vaikas ir jo natūralių poreikių atskleidimas per kruopščiai, moksliškai parengtą ugdymo aplinką.
Montessori peržengia metodikos ribas, jos centre yra vaikas ir jo natūralių poreikių atskleidimas
Pradinės mokyklos aplinka padeda augančiam vaikui pamatyti tarpusavio ryšius veikiančius gyvojoje ir negyvojoje aplinkoje, jausti dėkingumą žmonijos istorijai ir jos atradimams, suprasti, kad esame neatsieti nuo visatos ir kiekvieno iš mūsų veiksmai yra svarbūs, reikalingi ir turi būti atsakingi.
Tai daugiau nei išmokimas rašyti, skaityti ir skaičiuoti. Pastaruosius dalykus išmoksta visi vaikai, tačiau svarbiau yra tai, ką vaikas vertybiniu lygmeniu išsineša iš pradinės mokyklos. Kupinas žmogiškumo, empatijos, pagarbus aplinkai ir atsakingas pasaulio pilietis – toks yra Montessori pradinės mokyklos mokinys.
Apibendrinant
Savo vaikams siekiame ir norime suteikti geriausią įmanomą išsilavinimą, tačiau akivaizdu, kad net ir aukščiausių akademinių rezultatų šiai dienai jau nebepakanka. Gyvename nuolatiniame pokytyje ir negalime numatyti, kokios profesinės kvalifikacijos bus paklausios ateityje, todėl įgūdis nuolatos adaptuotis, noras mokytis visą gyvenimą tampa neišvengiama būtinybe: už tokias įdiegtas nuostatas ir yra atsakinga pradinė mokykla. Be išugdytos meilės mokymuisi, smalsumo, gebėjimo bendradarbiauti mes paliekame mūsų vaikus be įrankių ateičiai, nesuteikiame reikalingo pagrindo augti ir vystytis.
Montessori Akademijos pradinė mokykla Vilniuje kviečia jus leistis į kelionę kartu, susikurti tvirtus žinių, savarankiško darbo ir bendradarbiavimo grupėje pagrindus ir įgūdžius, žvelgti į ateitį smalsiai ir žengti pirmyn kūrybiškai ir drąsiai.
Laukiame jūsų svečiuose! www.montessoriakademija.lt