Siūlo būdą, kaip išmokyti paauglius taikiai spręsti konfliktus: tai skatintų bendrauti kitaip

Mokykla – tai vieta, kurioje vaikai įgyja žinių, kompetencijų. Kartu mokykla yra jaunuolių susibūrimo vieta, į kurią jie ateina su savo patirtimis, emocijomis, nuotaikomis ir ne visada gali savarankiškai pasirinkti žmonių grupę, su kuria norėtų bendrauti bei leisti laiką kartu. Todėl mokykla natūraliai tampa erdve, kur tarp mokinių kyla įvairios įtampos, atsinešami iš šalies ir sprendžiami viduje kylantys ginčai, konfliktai, rašoma Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos pranešime spaudai.
Mokykloje patiriamos patyčios
Mokykloje patiriamos patyčios / 123RF.com nuotr.

Vaiko teisių gynėjai sako, kad mokykloje reikėtų mokyti, kaip taikiai spręsti konfliktus, o tam geriausiai pasitarnauti gali mokyklinė mediacija.

„Viena iš galimybių konstruktyviai spręsti konfliktus mokykloje yra mediacija. Tai galimybė mokytis bendrauti kitaip – gerbiant vienam kitą, ugdant empatiją, gebėjimą išklausyti, išgirsti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus.

Kitaip sakant, mokyklinė mediacija – tai konfliktų, kylančių mokykloje, valdymas“, – sako Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos Pagalbos vaikams ir šeimoms skyriaus vyresnysis patarėjas Jaroslavas Kozlovskis.

123RF.com nuotr./Mokykloje patiriamos patyčios
123RF.com nuotr./Mokykloje patiriamos patyčios

Dažniausiai vaikai įvardija tris pagrindinius būdus konfliktui, nesutarimui išspręsti: kreiptis į suaugusiuosius, spręsti jėga, neretai pasitelkiant ir patyčias, arba atsitraukti.

„Tokie sprendimai neigiamai veikia ne tik konflikto dalyvius, tačiau kelia nesaugumo ir baimės jausmą visai mokyklos bendruomenei. Tad reikėtų ieškoti kitos išeities – kreiptis į mediatorių arba kitaip – tarpininką.

Jis padės išsiaiškinti konflikto priežastis, aptarti abiejų šalių poreikius, rasti taikų sprendimo būdą“, – apie mediacijos naudą kalba J.Kozlovskis.

Mediacija švietimo įstaigoje padeda mokiniams ieškoti alternatyvių konfliktų sprendimo būdų, suteikia galimybę išgirsti kito nuomonę ir gauti atsakymus į konfliktuojančioms pusėms iškilusius klausimus, išsakyti jausmus, poreikius ir problemas. Ji ugdo konflikto dalyvių atsakomybę už savo veiksmus, padeda kurti saugumo jausmą mokykloje.

Reikia pažymėti, kad mokiniams, kurie nuolat kivirčijasi, mediacija gali padėti pagerinti tarpusavio santykius ir išmokti bendrauti.

Anot vaiko teisių gynėjo, mokyklinė mediacija sprendžia ne tik mokinių tarpusavio, bet ir tarp mokinio–mokytojo, mokytojo–tėvų, mokinio–tėvų kylančius konfliktus.

Mediatoriaus vaidmenį gali atlikti mokytojai, mokyklos psichologas, socialinis pedagogas, kiti mokyklos bendruomenės nariai ir patys mokiniai.

„Labai svarbu, kad vaikai mokykloje be kitų socialinių įgūdžių įgytų ir gebėjimą taikiai spręsti konfliktus, išmoktų išklausyti bei suprasti kitą, būtų ugdoma tolerancija.

Todėl kviečiu pedagogų bendruomenę, vaikus ir tėvus mokykloje kylančius konfliktus spręsti pasitelkus mediatorius ir aktyviai naudotis mediacijos mokykloje galimybėmis“, – kviečia vaiko teisių gynėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis