Svarbus mokymosi ir socialinio gyvenimo balansas
Daugelis specialistų sutinka, jog vasaros atostogos neturi būti skiriamos nei vien mokslui, nei vien linksmybėms – svarbu rasti balansą. Tad vienas iš paklausiausių sprendimų tarp auginančiųjų mokyklinio amžiaus vaikus – vasaros stovyklos. Jose mokiniai lavina socialinius įgūdžius, fizinę ištvermę, įvairiapusiškai lavinami, išmoksta naujų dalykų. Mokinių tėvai vis dažniau savo vaikams parenka lavinamąsias stovyklas – improvizacijos ir viešojo kalbėjimo, sporto, užsienio kalbų ir kt. Taip mažinamas atotrūkis tarp pavasario ir rudens semestrų, vaikai per atostogas ne tik poilsiauja, bet dalį jų naudingai praleidžia kitoje aplinkoje.
„Mūsų anglų kalbos mokyklos dienos stovyklose vyksta socialinis gyvenimas: mokiniai ne tik mokosi, bet ir bendrauja tarpusavyje, žaidžia, dalyvauja tikrose gyvenimiškose situacijose anglų kalba. Vasaros stovyklose ypač daug dėmesio skiriame kalbėjimui angliškai, vaikai pasineria į anglišką terpę. Būtent todėl dažniausiai registruojasi mokiniai, kurie nori praktiškai įtvirtinti bendrojo lavinimo mokykloje įgytas teorines žinias“, – tikina 10 metų Vilniuje veikiančios anglų kalbos mokyklos „Intellectus“ vadovas A.Ingelevič.
Vaikai nėra motyvuoti mokytis ir nesusitvarko su nesėkmėmis
Tai, kad per atostogas reikia tobulinti įvairius įgūdžius, liudija ir statistika – kasmet daugėja mokinių, nepasiekiančių patenkinamo lygmens. Mokyklose dažnėjant elementarioms finansinėmis ir žmogiškųjų išteklių problemoms, laikas, individualiai skiriamas vienam mokiniui, proporcingai mažėja, o vaikai susiduria su šio reiškinio pasekmėmis. Specialistų teigimu, dabar mažieji moksleiviai yra mažiau motyvuoti mokytis, sunkiai susitvarko su sunkumais ir nesėkmėmis, dažnai jiems trūksta valios ir pastangų siekti geresnių rezultatų. Vaikai labai gerai išmano šiuolaikines technologijas, tačiau mažai skaito, tad neplečia savo žodyno.
Ugdytojai sutaria, jog ugdymas formalioje aplinkoje yra itin ribotas ir vaikams neteikia džiaugsmo, tad įvairaus pobūdžio stovyklos – puiki išeitis. Jose didelis dėmesys skiriamas interaktyvumui, vaikams suteikiama galimybė eksperimentuoti, įgyti bendravimo ir komandinio darbo įgūdžių.
Kalbų stovyklos – bene populiariausias pasirinkimas
A.Ingelevič džiaugiasi, kad anglų kalbos kursų paklausa vasarą yra didelė. Mokiniai mokosi šnekamosios anglų kalbos, įsitraukia į įdomią veiklą, o naujais mokslo metais į bendrojo lavinimo mokyklą grįžta įgiję praktinių kalbos įgūdžių, ne vien perpratę vadovėlio taisykles.
Pasak pašnekovo, vienas iš didžiausių privalumų lavinant šnekamąją kalbą kursuose ar vasaros stovyklose – mokymasis mažose, 6–10 vaikų grupelėse, vartojant tik tikslinę kalbą padedant kvalifikuotiems mokytojams, pagal specialiai sudarytą vasaros mokomąją programą. A.Ingelevič atkreipia dėmesį, kad daugeliui tėvų patrauklesnės dieninės vasaros stovyklos, nes jos kelis kartus pigesnės nei išvykstamosios, kuriose vaikai gyvena kelias savaites. Iš dieninių stovyklų vaikas kas vakarą grįžta namo, yra tinkamai kontroliuojamas. „Tiesa, dalis vyresnio amžiaus moksleivių renkasi sezoninį darbą užsienyje ir taip bando lavinti anglų kalbą, tačiau nuvykę į kitą šalį jie dažniausiai bendrauja gimtąja kalba su kitais lietuviais arba kalba su kitų tautybių žmonėmis, kurie patys gerai nemoka anglų kalbos“, – pažymi specialistas.
Kalbų vasaros stovyklose vaikų tobulėjimą prižiūri profesionalūs pedagogai, turintys tarptautinės patirties. Jie visada pataiso ir duoda vertingų patarimų, kurie bus naudingi ir ateinančiais mokslo metais, ir ruošiantis anglų kalbos egzaminams. Anglų kalbos mokyklos vadovo teigimu, vasara yra tinkamiausias metas patobulinti norimus įgūdžius, nes yra daugiau laiko, vaikai gali koncentruotis į vieną discipliną – pavyzdžiui, užsienio kalbos lavinimą.