Atliktas tyrimas, kaip koronavirusą veikia burnos skalavimo skysčiai

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro direktorius prof. Saulius Čaplinskas savo feisbuko paskyroje pasidalino Vokietijos mokslininkų atliktais tyrimais, kaip viruso plitimą ir užsikrėtimo riziką veikia burnos skalavimo skysčiai.
Vyras valosi dantis
Vyras valosi dantis / 123RF.com nuotr.

„Kaip rodo naujausi tyrimai, burnos skalavimo skysčiai gali sumažinti koronavirusų plitimo pavojų, nes gali greitai sumažinti SARS-CoV-2 koncentraciją. Virusologai ląstelių pasėlio tyrimuose pademonstravo, kad SARS-CoV-2 gali būti nukenksminti tam tikrais parduodamais burnos skalavimo skysčiais. Todėl jų vartojimas galėtų padėti greitai sumažinti virusų koncentraciją, o tai būdų naudinga, pavyzdžiui, lankantis pas stomatologą“, – teigia S.Čaplinskas.

Pasak jo, mokslininkai tyrė 8 rūšių Vokietijos vaistinėse parduodamus įvairios sudėties burnos skalavimo skysčius. Jie buvo sumaišomi su virusais ir medžiagomis, kurios imitavo seilių sudėtį, t. y. jų poveikį burnoje.

Mišinys buvo 30 sekundžių purtomas imituojant gargaliavimą, po to viruso koncentracijai nustatyti buvo naudojamos ypač imlios SARS-CoV-2 vero E6 ląstelės ir vertinamas burnos skalavimo skysčio veiksmingumas. Visi tirti preparatai sumažino pradinę viruso koncentraciją, o trijų rūšių burnos skalavimo skysčiai visiškai jį sunaikino.

„Mokslininkai pabrėžė, kad burnos skalavimo skysčiai negydo nuo COVID-19 ligos ir neapsaugo nuo užsikrėtimo virusais, nes nesustabdo virusų replikacijos (gamybos) ląstelėse, bet gali greitai sumažinti virusų koncentraciją seilėse burnos ertmėje ir gerklėje. Todėl koronavirusai galėtų plisti mažiau.

Norint patvirtinti faktą, reikėtų klinikinių tyrimų su pacientais, kurie galėtų atsakyti, ar šis poveikis pasireikš ir klinikinėje praktikoje, bei kiek laiko jis galėtų trukti“, – aiškino mokslininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis