„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Atvirai su vadovu“: ko reikia norint pakeisti įmonės kultūrą ir darbuotojų požiūrį į sveikatą

Įmonės kultūra – tarsi lakmuso popierėlis, parodantis, kaip čia jaučiasi dirbantys žmonės. Kai įmonė yra didelė, pokyčius šioje srityje daryti gana sunku. Laidoje „Atvirai su vadovu“ Linos Mieliauskienės kalbinamas „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis prisipažįsta: šioje organizacijoje tai padaryti buvo gana sudėtinga. Tačiau dabar tai yra įmonė, iš kurios galima mokytis.
Darius Šilenskis
Darius Šilenskis / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Klaipėdos nafta“ – unikali organizacija, nes jai teko išgyventi kelias epochas bei įvairias valdymo formas – nuo visiškai valstybinės iki visiškai privačios ir šiai dienai dalinai valdomos valstybės su dalimi akcijų, kotiruojamų biržoje, kas irgi sukuria specifinę spalvą ir prieskonį. Tad kultūrinių bei vertybinių likučių iš anos epochos vis dar yra. Gal tai labiausiai yra susiję su vadovavimo stiliumi arba su lūkesčiu iš žmonių, ypač žinant, kad organizacija turi labai daug sluoksnių ir gamybinio personalo“, – sako D.Šilenskis.

Šiai įmonei vyras vadovauja jau 6 metus. Tačiau atėjęs jis rado žmonių, kurie šioje įmonėje išdirbo 45 metus. Tad vadovo laukė nemažai iššūkių, pirmiausia – tapti šiuolaikiška ir novatoriška įmone.

„Mano atėjimas į „Klaipėdos naftą“ buvo susijęs su išėjimu iš komforto zonos, nes ši įmonė iš vidaus yra smarkiai sudėtingesnė, nei atrodo iš išorės. Tačiau tai buvo mano savanoriški veiksmai, nes aš ieškau iššūkių gyvenime apskritai. Tai mano saviraiškos dalis, man dar patinka gauti adrenalino. Man patinka, kai kūnas yra šiek tiek kitokiose vibracijose arba kai reikia ekstra rizikos. Tas yra ir karjeroje. Aš neieškau komforto zonos, o jeigu joje užsibūnu, jaučiu, kad nėra tobulėjimo“, – neslepia D.Šilenskis.

Vadovas džiaugiasi, kad įmonę pavyko pakeisti ir jis tai vadina „unikaliu pratimu“ – vertybės buvo pakeltos ne nuo viršaus į apačią, bet nuo apačios į viršų.

Kas padėjo tai padaryti? „Čia tiktų apibendrinantis visas filosofines kryptis posakis, nes visos iki vienos jos turi pagrindinę tezę – ateityje gali būti geriau. Tai ši idėja gal ir man padeda kovoti su tais iškylančiais sunkumais ir pakeisti požiūrį“, – prisipažįsta pašnekovas. Viena iš kertinių sėkmės formulių jis įvardija gyvą komunikaciją su tiksline žmonių grupe, į ką yra orientuotas pokytis.

Už spalvingų sporto aksesuarų vadovo kabinete užkliuvęs laidos vedėjos žvilgsnis atskleidžia dar vieną įmonėje esančią naujovę – galimybę pasimankštinti darbo metu.

„Žmonės turi būti orientuoti į tvarumą ir savo kūno atžvilgiu. Tad darbuotojai ir biure turėtų rasti galimybę pasimankštinti, persikrauti, gauti geresnės nuotaikos ir pakeisti darbinį stresiuką į mažą kūno stresiuką. Juk sakoma, kad kontroliuojamas stresas yra labai gerai“, – įsitikinęs D.Šilenskis.

Anot vadovo, nors žmogaus sveikatos būseną sunku įvertinti vizualiai, tačiau įmonėje darbuotojas sirgdamas turi galimybę sveikti ir dirbti iš namų. „Dabar, esant koronos viruso grėsmei, mes išsileidome netgi naują papildomų taisyklių rinkinį, kaip elgtis, kadangi esame tarptautinė organizacija ir turime daug keliaujančių žmonių. Kalbant apie sveikatos apsaugą ir rūpestį darbuotojais, mes turime pavojingus objektus, o tokiais atvejais yra poreikis turėti ir savo medicinos personalą. Turime labai šarmingą ir charizmatišką žmogų šioje srityje, kuris geba kiekvieną poreikį sveikatintis ir netgi kiekvieną reikalavimą paversti žaidimu ir motyvuoti darbuotojus. O įmonėje esantys ryškiaspalviai sporto įrankiai priverčia susimąstyti – ar aš šiandien sportavau ar ne?“, – sako D.Šilenskis.

Tyrimas rodo, kad net 70 proc. žmonių net sirgdami eina į darbą. Siekdama atkreipti dėmesį į šią problemą bei skatinti žmonių sąmoningumą savo ir aplinkinių sveikatos atžvilgiu, jau kelerius metus UAB „USP Baltics“ vykdo socialinę iniciatyvą „Sergu atsakingai“.

VIDEO: Atvirai su vadovu: kodėl „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis nemėgsta lengvų kelių

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs