Dėl pastebimų tendencijų, vienas prekybos tinklas atliko vidinį tyrimą, kurio metu buvo apžvelgiami biuruose dirbančių ir per pietų pertraukas apsiperkančių žmonių valgymo įpročiai bei produktai, kuriuos jie dažniausiai pasirenka.
Populiariausi – mišrainės ir vanduo
Pastebėta, jog populiariausi produktai tarp pietautojų – mišrainės, iš kurių populiariausios – lietuviškos ir ryžių ir krabų. Šiltuoju metų laiku daugiau renkamasi salotas. Tarp pietautojų populiarūs ir šilti konditerijos gaminiai – bandelės su dešrele ir garstyčiomis ar šonine. Geriama itin daug vaisvandenių ir vandens, ypač vasarą.
Dažniausiai toks šokolado poreikis – neteisingos mitybos pasekmė. Praleisti pusryčiai arba pusryčiai, kuriuose yra daug cukraus, skatina tokio pat produkto poreikį po poros valandų.
„Pastebima, jog prie biurų esančiose nedidelėse parduotuvėse pietų metu žmonių srautas žymiai padidėja palyginti su srautais miegamuosiuose rajonuose. Pirkėjai renkasi jau paruoštus produktus, ką galima suvartoti greitai be didelio vargo“, – situaciją komentuoja prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.
Sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė atkreipia dėmesį, kad labai svarbus ir išgeriamo vandens kiekis: „Biuruose dirbantys žmonės yra pripratę prie stimuliuojančių gėrimų, kaip kava ar šalta saldinta arbata. Tačiau šie gėrimai išvaro iš organizmo skysčius. Norint išvengti nemalonių pojūčių, per dieną būtina išgerti bent kelias stiklines vandens.“
Kas pusryčiams ir pietums?
Vidutiniškai pietautojai maistui per pietų pertrauką išleidžia nuo 10 iki 20 Lt. „Išleidžiama suma gali kisti net priklausomai nuo oro, mėnesio dekados ar metų laiko. Pastebima, jog mėnesio pabaigoje pirkinių krepšeliai sumažėja, o kito mėnesio pradžioje išleidžiama pinigų suma vėl padidėja. Pastarojo pokyčio priežastis – gautas atlyginimas“, – komentuoja A.Petraitis.
Parduotuvių neaplenkia ir rytiniai pusryčiautojai. Jie dažniausiai renkasi konditeriją bei kavą ar arbatą. Populiariausiais išlieka įvairių skonių kruasanai ar pusryčių batonėliai bei varškės sūreliai. Rečiau pirkėjai pusryčiams renkasi vaisius ar konditerijos gaminius su mėsa ar sūriu.
Šokoladas pietums
Įdomu yra tai, kad atlikus vidinį tyrimą paaiškėjo, jog saldumynų daugiausia parduodama per pietus. Kartais perkami sotesni pietūs ir desertas arba dažnai užbėgama tik šokoladinio batonėlio. Panašūs pastebėjimai vyravo ledų pardavimouse. Be to, vasarą, pietų pertraukų metu, šių šaltų saldėsių parduodama kelis kartus daugiau nei įprastai.
Biuruose dirbantys žmonės yra pripratę prie stimuliuojančių gėrimų, kaip kava ar žalia arbata.
„Dažniausiai toks šokolado poreikis – neteisingos mitybos pasekmė. Praleisti pusryčiai arba pusryčiai, kuriuose yra daug cukraus, skatina tokio pat produkto poreikį po poros valandų. Neteisingai maitindamiesi negauname pakankamai energijos ir lėtai pasisavinamos gliukozės iš reikalingų produktų, tuomet imame tai, kas greitai suteiks energijos ir sotumo jausmą, numalšins stresą, tačiau tik labai trumpam. Verčiau pirmoje dienos pusėje užkandžiams reikėtų rinktis sezoninius vaisius ir uogas, valgyti kas dvi su puse – tris valandas ir pasikartosiu – nepraleisti pusryčių“, – patarė sveikos mitybos specialistė V.Kurpienė.