COVID-19 grimasos: 77-erių pacientė iš ligoninės tiesiog dingo – artimiesiems jos teko ieškoti po visą miestą

Prasidėjus rudeniui vis daugiau žmonių prireikia gydymo įstaigų paslaugų, tačiau dėl tvarkos, susijusios su apsauga nuo koronaviruso, vienas po kito jie susiduria su skaudžiomis situacijomis. Kenčia ne tik pacientai, kuriems neretai tenka sulaukti neigiamo testo rezultato, kad būtų pradėti tinkamai gydyti, bet ir artimieji, kurie gali gauti tik nuotrupas apie sergančiojo sveikatos būklę. O į Kauno klinikas atvežta močiutė... tiesiog dingo. Artimiesiems jos teko ieškoti skambinant į visas miesto ligonines.
Spaudos konferecija dėl Jurbarke smarkiai sumuštos merginos
Ligoninė / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Močiutės teko ieškoti po visą miestą

„Kol tai nepalietė mano artimųjų, neįsivaizdavau, kad taip gali vykti. Mano močiutė gulėjo slaugos namuose Kaune. Netikėtai mums paskambino, kad ji pradėjo dusti ir yra išvežama į Kauno klinikas. Kauno klinikos dukters, kuri turi teisę globoti savo mamą kaip specialių poreikių turintį žmogų, jos aplankyti dėl tvarkos, susijusios su koronavirusu, neįleido. Patarė kas dvi valandas skambinti ir susisiekti su gydytojais, kol jai bus atliekami tyrimai.

Skambinome tą dieną gal 10 kartų, tačiau susisiekti buvo sunku, diagnozės su kiekvienu skambučiu vis keitėsi, apie konkrečią paciento būklę nebuvo daug kalbama, juolab kad atsiliepdavo vis kiti medikai.

Galiausiai į pavakarę atsiliepęs rezidentas pranešė, kad ją ištiko infarktas, būklė bloga, liepė vėl paskambinti po 2 val. Kai eilinį kartą paskambinome vakare, apie 19 val. paaiškėjo, kad močiutė DINGO. Nesupratę, kaip galėjo žmogus, praėjus po infarkto vos kelioms valandoms, dingti, pradėjome klausinėti daugiau. Tuomet sužinojome, kad ji pervežtą į kitą ligoninę. Daktaras su mumis bendravo nenoriai, neadekvačiai ir vulgariai, o mes juk buvome labai susirūpinę.

Puolėm skambinti visoms Kaune esančioms ligoninėms, tačiau močiutės niekur nebuvo. Laimė, kol aiškinome visą situaciją nuo pradžių Kauno klinikinės ligoninės slaugytojai, jų įstaigos sistemoje atsirado duomenys apie naują pacientę. Tai buvo mūsų močiutė. Jei ne šis ilgas pokalbis, būtume jos taip ir neradę.

Ligoninės personalas buvo nustebęs, kad artimieji nebuvo perspėti, jog pacientė išvežama kitur. Be to, sužinojome, kad per visą tą laiką ji ligoninėje negavo nei valgyti, nei gerti“, – pasakojo močiutės anūkė.

Dar labiau artimieji nustebo sužinoję, kad jokio infarkto nebuvo. Vis dėlto medikams pacientės išsaugoti nepavyko – ji mirė nuo savo pagrindinės ligos – širdies nepakankamumo.

Pasak jaunos moters, dėl pacientų lankymo tvarkos, susijusios su COVID-19, ji pati močiutės nematė keletą mėnesių. Mat po karantinio panaikinimo kurį laiką lankyti slaugos namų pacientus buvo leidžiama, bet kai šalyje vėl buvo įvestas privalomas kaukių dėvėjimas, lankymas buvo uždraustas. Todėl ši netektis jai ypač skaudi.

Ligoninės atsakymas

Pasak Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausiosios specialistės Karolinos Vaikšnoraitės, į Kauno klinikų Skubios pagalbos skyrių 77 metų moteris atvežta dėl kvėpavimo funkcijos nepakankamumo. Tokią pacientės būklę galėjo sąlygoti ūmus miokardo infarktas, plaučių arterijų embolijos, gretutinių ligų ir amžinių pakitimų pasekoje paūmėjęs lėtinis širdies nepakankamumas, o taip pat kitos plaučių ligos. Pacientę skyriuje konsultavo gydytojas kardiologas, jai buvo atlikti reikiami kraujo tyrimai, širdies ultragarsinis tyrimas bei krūtinės ląstos kompiuterinė tomografija.

Iš anksto norime atsiprašyti artimųjų, jei ne visada galėsime parodyti tiek dėmesio, kiek norėtume.

Po šių tyrimų ūmaus miokardo infarkto ir plaučių embolijos diagnozės buvo atmestos ir paaiškėjo, kad būklė pablogėjo dėl gretutinių ligų ir dėl pacientės amžiaus nulemto paūmėjusio lėtinio širdies nepakankamumo, kuris gali būti gydomas II lygio sveikatos priežiūros gydymo įstaigoje, į kurią pacientė ir buvo pervežta.

„Pacientams, kuriems dėl būklės neaiškumo yra nežinoma, kokių medicininių intervencijų gydymo metu gali prireikti, valgyti ir gerti neduodama, nes susikaupęs maistas ir dujos, kurios atsiranda žarnyne virškinimo metu, gali apsunkinti tyrimo eigą bei vaizdų kokybę. Šiuo atveju pacientei buvo parodytas maksimalus dėmesys ir atliktas labai detalus ištyrimas, siekiant nustatyti būklės paūmėjimo priežastį.

Apgailestaujame, kad dėl didelio skyriaus užimtumo ir COVID-19 pandemijos metu pasikeitusių darbo sąlygų personalas mažiau dėmesio galėjo skirti pacientės artimiesiems.

Skubios pagalbos skyriaus darbuotojai sulaukia daugybės skambučių iš pacientų artimųjų, o ypač daug jų sulaukia COVID-19 pandemijos metu, kai artimųjų lankymas ir lankytojų patekimas į ligoninę yra ribojamas. Suprantame, kad tai kelia nerimą artimiesiems, todėl ligoninės personalas nuolat stengiasi artimiesiems suteikti būtiną informaciją apie paciento būklę ir nuraminti, visgi dėl intensyvaus darbo ne visada spėja atsiliepti į skambučius ir atsakyti į visus rūpimus klausimus.

Į Kauno klinikų Skubios pagalbos skyrių dėl įvairiausių priežasčių per parą kreipiasi apie 200 asmenų, kurių daliai pagalbos reikia nedelsiant, o artėjant gripo sezonui pacientų srautas dar labiau didės, todėl iš anksto norime atsiprašyti artimųjų, jei ne visada galėsime parodyti tiek dėmesio, kiek norėtume“, – teigė įstaigos atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų