2022 12 11

Ginekologė apie hormonines kontraceptines priemones ir vaisingumą: ką turėtume žinoti?

Hormoninė kontracepcija yra itin populiari, todėl dažna moteris pasitelkia ją intymiame gyvenime. Natūralu, kad kaip ir bet kokiems kitiems vaistams ar medikamentams, taip ir hormoninei kontracepcijai yra būdingi šalutiniai poveikiai. Ginekologė Daiva Keršulytė sako, kad susiduria su tuo, jog kartais kontraceptikai „apkaltinami“ ir nepelnytai, tačiau pritaria, kad neatitaikius tinkamų priemonių, gali kamuoti ir šalutiniai poveikiai.
Daiva Keršulytė
Daiva Keršulytė / 123RF ir asmeninio archyvo nuotr.

Kokie tie šalutiniai poveikiai gali būti ir ką turėtume žinoti?

„Bene dažniausiai galima išgirsti, kad hormoninė kontracepcija sukelia nevaisingumą. Į šį klausimą galiu atsakyti aiškiai ir tvirtai – tai yra netiesa“, – aiškina gydytoja ginekologė Daiva Keršulytė.

Asmeninio albumo nuotr./Daiva Keršulytė
Asmeninio albumo nuotr./Daiva Keršulytė

Kokios apsisaugojimo priemonės populiariausios?

Gydytoja sako, kad populiariausiomis apsaugos nuo nėštumo priemonėmis išlieka kontraceptinės tabletės. „Tiesa, dabar moterys vis dažniau renkasi ir hormonines kontraceptines spirales, kadangi jos tinka ir negimdžiusioms moterims bei veikia vietiškai. Mokslas eina į priekį, tad kontracepcija tobulėja, turi vis mažiau šalutinių poveikių, pavyzdžiui, jau turime tokias priemones, kurios nedidina trombozės rizikos“, – sako pašnekovė.

Gydytoja aiškina, kad pradėjus vartoti kontraceptines tabletes, žiedą, pleistrą ir pan., yra prisitaikymo (kitaip, adaptacijos) laikotarpis, kadangi kiekvienos moteris organizmas į tai reaguoja skirtingai. „Gali pasitaikyti aciklinių pakraujavimų, patepliojimų, nuotaikų kaita, pykinimas, krūtų jautrumas. Tokie pojūčiai gali tęstis apie tris mėnesius, po to organizmas prisitaiko ir šie pojūčiai išnyksta“, – pasakoja specialistė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis