Grožio salonas – psichologo kabinetas: kodėl atsiveriame savo kirpėjui

Moters ir jos kirpėjos (-o) santykiai – unikalūs. Labiausiai tuo, kad nėra daug žmonių, kurių beveik nepažinodamos į jų rankas atiduotume ne tik savo grožio puoselėjimą, bet ir išpasakotume problemas, o kartais net patikėtume didžiausias paslaptis.
Mergina grožio salone
Mergina grožio salone / „Shuterstock“ nuotr.

Amerikiečių žurnalistė Patricia McLaughlin, tyrinėjusi moterų ir jų kirpėjų ryšį, rašo, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose grožio salonuose per dieną apsilanko apie 26 milijonus žmonių.

68 proc. klienčių kirpėjas ir kitų grožio procedūrų specialistes renkasi ne pagal atliekamo darbo profesionalumą, o vadovaudamosi emocijomis (kaip jaučiasi būdami šalia, bendrauja, ar gali jomis pasitikėti). Trečdalį salone praleisto laiko užima asmeniniai pokalbiai. Greičiausiai todėl, kad 90 proc. moterų labiau pasitiki savo kirpėjomis nei antrosiomis pusėmis.

Žinoma, šie faktai gali šokiruoti tas moteris, kurios su savo kirpėja kalbasi tik apie šukuoseną, plaukų spalvą ar jiems tinkamiausias priežiūros priemones. Kita vertus, jei esate iš tų, kuri be savo puikios grožio specialistės negalite įsivaizduoti likusio gyvenimo, dar nustebsite, kokios iš tiesų žmonėms svarbios šios iš pirmo žvilgsnio nesudėtingos profesijos atstovės (-ai).

Kodėl grožio salonas?

Galbūt niekada apie tai nesusimąstėte, bet grožio salonas dažnai mums tampa psichologinės pagalbos kabinetu, o kirpėjos ar manikiūrininkės kėdė atstoja psichologo kušetę. Šios keturios sienos ir dažnai ne mažiau kaip dvigubai tiek ausų išklauso visas mūsų problemas, rūpesčius ir džiugesius: santykius su šeima, vyrais, kolegomis, išvykas, kulinarinius ir sportinius pasiekimus, naujus pirkinius ir daugybę kitų mums svarbių dalykėlių.

Dar prieš gerus trisdešimt metų psichologai išskyrė pagrindines mūsų atsivėrimo priežastis:

  • Kirpėjos darbo pobūdis (bendravimas akis į akį, lietimasis prie plaukų, pageidavimų išklausymas) ir atsipalaidavimas per procedūrą sudaro palankias sąlygas atsiverti;
  • Vienatvė. Šiandien apkrautas gausybe pareigų ir nuolatinį visuomenės spaudimą patiriantis žmogus tampa vis labiau vienišas. Grožio procedūra – tai reta proga, kai kažkas kitas skiria mums visą savo dėmesį;
  • Už tą pačią kainą kirpykloje galima ne tik pasidailinti išvaizdą, bet ir būti išklausytam, gauti asmeninių patarimų;
  • Lengviau išsipasakoti su mūsų aplinka nesusijusiam žmogui, kuris dėl šios priežasties lyg ir turėtų niekam mūsų paslapčių neišduoti. Žinoma, dažniau nutinka atvirkščiai (ypač, jei tame pačiame salone lankosi pažįstami…).

Vertėtų prisiminti, kad kirpėjai – ne išpažintis klausantys, amžino tylėjimo įžadus davę kunigai. Juk negalime reikalauti, kad jie savyje nešiotųsi mūsų jiems visai nepelnytai užkrautų problemų.

Klinikinės psichologijos specialistė Janet Hall pabrėžia lietimosi prie moters plaukų ir pasitikėjimo žmogumi ryšį: „Nuolatiniai prisilietimai labai suartina. Be to, kalbėdamos žinome, kad greičiausiai kirpėja mūsų nekritikuos ir neteis. Tiesiog toliau gražins mūsų išvaizdą ir švarins sielą.“

Grožio specialistės – geriausios patarėjos

Kitas psichologas Lew Losoncy net išleido grožio specialistams skirtą knygą apie puikiai besiklostantį bendravimą su klientais, kuri, be abejo, yra pagrindinė finansinės grožio salono sėkmės sąlyga. Ši mintis jam kilo tuo metu, kai pas jį lankėsi moteris, kenčianti nuo pernelyg didelio drovumo.

Vieną dieną ji psichologui prasitarė, kad darbe atsirado vaikinas, kuris patraukė jos akį. Gydytojas paskatino pacientę jį užkalbinti ir pakviesti į pasimatymą. Kito vizito metu moteris pranešė, kad, nepaisant gydytojo patarimo, pasikalbėjusi su savo kirpėja, manikiūrininke ir vizažiste, nusprendė, jog taip pasielgti būtų kvaila. Toks pasitikėjimas grožio specialistais pagelbėjo ne vienam misiją vykdančiam rusų šnipui. O garsiosios karalienės Marijos Antuanetės kirpėjas Léonardas per didžiąją Prancūzijos revoliuciją buvo nepakeičiamas į tinkamas rankas perduodant slaptus didikų planus.

Rimtoji pagalba

Grožio specialistai dažnai būna pirmieji ir vieninteliai, kuriems pasipasakojame apie mus slegiančias rimtas bėdas: ligas, smurtą šeimoje, pavojingus ketinimus. Dar prieš dešimt metų Jungtinėse Amerikos Valstijose pradėta kampanija, skirta pagelbėti smurtą namuose patiriančioms moterims. Vietiniuose psichologinės pagalbos centruose grožio specialistės buvo mokomos pastebėti skriaudžiamų moterų siunčiamus ženklus ir įkalbėti jas kreiptis pagalbos į teisėsaugos institucijas.

Neseniai Japonijoje pastebėta, kad kirpėjai gali pagelbėti mažinant savižudybių skaičių šalyje (joje kasdieną savo noru gyvybę nutraukia apie 30 tūkst. žmonių). Daugiau nei 650 Tojamos mieste dirbančių kirpėjų pradėjo lankyti specialius kursus, kuriuose mokoma padėti depresija sergantiems žmonėms.

Garsenybių užgaidos

Turbūt geriausiai Holivudo žvaigždžių ir jų kirpėjų santykius atskleidžia čia paplitęs posakis: „Draugai ir mylimieji ateina ir išeina, o kirpėjos lieka amžinai.“ Aktorė Jennifer Aniston salonui, kuriame dirba jos kirpėjas Chrisas McMillanas, sumokėjo 70 tūkst. JAV dolerių tam, kad jis galėtų ją lydėti į kelionę po Europą.

Beje, šis specialistas Jennifer plaukus puoselėja nuo pat jos pasirodymo televizijos seriale „Draugai“. Jis bene vienintelis taip ilgai aktorės gyvenime užsibuvęs vyras. Žinoma, ir Holivude pasitaiko tokių moterų kaip Victoria Beckham, kuri keičia savo kirpėjus kaip kojines.

Nemalonusis „sudie“

Gera kirpėja – tikras lobis. Bėda ta, kad paprastai kiekviena iš jų turi savitą kirpimo stilių, kuris ilgainiui pasidaro nuobodus. Nusivylusios nutariame ieškoti naujos specialistės. Šis uždavinys nėra toks paprastas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Juk tenka atsisveikinti su gana gera drauge ir mūsų paslapčių sergėtoja. Jaučiamės kaip išdavikės. Neduoda ramybės klausimas, o kas, jei ji ant mūsų užpyks ar įsižeis? Garsioji vieno iš populiariausių JAV televizijos šou vedėja Oprah Winfrey minėtoje laidoje aptarė, kaip tinkamai atsisveikinti su savo kirpėja.

Joje dalyvavę etiketo specialistai vienareikšmiškai patarė asmeniškai atsisveikinti su kirpėjomis, o ne dingti kaip į vandenį, paliekant jas nežinioje. Patarimai lieka patarimais, o jūs pasielkite taip, kaip tą akimirką liepia sąžinė. Jei jaučiate, kad reikia atsisveikinti, padėkokite už viską ir pasakykite, jog norite išbandyti kitą saloną. Jei sąžinė negraužia, nedarykite nieko. Jūs ne pirma ir ne paskutinė, kuri ėmė ir pakeitė kirpėją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis