Naujųjų įstatymų, kurie įsigalios kitų metų pabaigoje, tikslas yra sustabdyti dabartinę tendenciją, kai kas trečias vaikas baigia pradinę mokyklą turėdamas antsvorio ar būdamas nutukęs, tačiau šie nutarimai sukėlė piktą kai kurių žiniasklaidos grupių reakciją.
Pagal vyriausybės planą bus draudžiama iki 21.00 valandos televizijoje ar JK prenumeruojamose programose reklamuoti maisto produktus, kuriuose yra daug riebalų, druskos ir cukraus. Tokie produktai, kaip rašo bbc.com, yra šokoladas, mėsainiai, gaivieji gėrimai, pyragai, saldainiai, ledai, sausainiai, saldintos sultys, bulvių traškučiai ir picos.
Juos gaminančioms įmonėms taip pat bus uždrausta reklamuoti produkciją internete, tačiau paliekant galimybę ją reklamuoti gamintojo interneto svetainėje ir socialinių tinklų paskyrose.
Nuo kitų metų pabaigos televizijos reklamos su nesveiku maistu, taip pat pusryčių dribsniais, jogurtais, paruoštais patiekalais, skrudintais vištienos ir žuvies kąsneliais, bus leidžiamos tik nuo 21.00 iki 5.30 val.
Vyriausybė teigė, kad apribojimai bus taikomi visoms įmonėms, kuriose dirba 250 ar daugiau darbuotojų ir kurios gamina ar parduoda tokius produktus – taip bus siekiama apsaugoti mažesnes įmones, kurios gali sau leisti reklamuotis tik internete.
„Jaunų žmonių matomas turinys gali turėti įtakos jų pasirinkimams ir įpročiams, – praėjusį ketvirtadienį sakė visuomenės sveikatos ministrė Jo Churchill. – Kadangi dabar vaikai praleidžia daugiau laiko internete, labai svarbu stengtis, kad apsaugotume juos nuo nesveikus įpročius skatinančios reklamos.“
Vyriausybės cituojama analizė parodė, kad beveik pusė visų televizijoje rodomų maisto reklamų, parodytų 2019 metais per vieną tyrimo mėnesį, buvo skirtos nesveikiems maisto produktams. Kita vertus, 2018 metais įvestas cukraus mokestis paskatino kai kuriuos gėrimų gamintojus savo gaminiuose sumažinti cukraus kiekį.
Naujienų ir žiniasklaidos asociacija teigė, kad labai nusivylė tokiu sprendimu, nes kol kas nėra aišku, ar egzistuoja ryšys tarp reklamos ir vaikų nutukimo.
„Užuot sprendusios vaikų nutukimo problemą, ši drakoniškos priemonės pakenks naujienų žiniasklaidos leidėjams, kuriems būtinos pajamos iš reklamos, kuriomis finansuojama žurnalistiką, kuri mus visus informuoja“, – sakė Naujienų ir žiniasklaidos asociacijos atstovė Sayra Tekin.