Ką apie jus pasako jūsų reakcija į „like“ skaičių feisbuke

Kai ką nors paskelbiate feisbuke, ar su nekantrumu laukiate, kaip žmonės į tai sureaguos ir kiek patiktukų gausite? Ir jei nesulaukiate pageidaujamo atsako, nusiviliate? Tai, kaip atsakėte į šiuos klausimus, šį tą svarbaus pasako apie jūsų asmenybę.
Moteris naršo išmaniajame telefone
Moteris naršo išmaniajame telefone / Vida Press nuotr.

Kornelio universiteto (Niujorkas, JAV) tyrimas atskleidė, kad žmonės, kurie gyvenime siekia didelių tikslų, pastebi teigiamą atgalinį ryšį, gaunamą socialiniame tinkle, bet tai neturi įtakos tam, kaip jie jaučiasi ir ką galvoja apie save. Ir – atvirkščiai, žmonės, kurie gyvena be konkretaus tikslo, jaučiasi priklausomi nuo to, kiek „like“ gaus. Jų savivertė matuojama pagal tai, kaip žmonės reaguoja į jų skelbiamas nuotraukas, įrašus ir t. t.

Žurnale „Journal of Experimental and Social Psychology“ vienas iš tyrimo bendraautorių – minėto universiteto profesorius Anthony Burrow, apibrėžia tikslą kaip savarankiškai susikurtą gyvenimo siekį, kuris skatina užsibrėžti ir siekti tikslų, daro įtaką elgesiui ir suteikia prasmės jausmą. Žmonės, kurie turi didelius ilgalaikius tikslus, sutinka su tokiais teiginiais kaip „Turiu daug priežasčių gyventi“ ar „Visi dalykai, kuriuos darau, yra vertingi“.

Taigi tai susiję ne tik su tikslais, bet ir geru savęs vertinimu ir gyvenimo prasmės jautimu.

„Shutterstock“ nuotr.
„Shutterstock“ nuotr.

Tyrėjai atliko du tyrimus. Pirmajame tyrime 250-ies aktyvių feisbuko vartotojų iš JAV buvo paklausta, kiek vidutiniškai „like“ sulaukia jų skelbiamos nuotraukos. Taip pat visi atliko testą, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti apie jų tikslus. Paaiškėjo, kad tie, kurie „like“ gauna daugiau, bet kartu gyvenime nesiekia/neturi didelių tikslų, jautė didesnį pasitenkinimą dėl gaunamų „like“. O tie, kurie yra motyvuoti siekti kažko svarbaus, savimi pasitikėjo – ir tai nepriklausė nuo to, daug ar mažai „like“ sulaukia jų nuotraukos.

Kryptingi žmonės turi gebėjimą matyti save ateityje ir žino, kaip veikti, kad pasiektų ilgalaikius tikslus. Tai jiems atrodo svarbiausia.

Antrajame tyrime šimto Kornelio universiteto studentų buvo paprašyta paskelbti nuotrauką socialiniame tinkle. Tuomet vieniems buvo pasakyta, kad jų nuotrauka turėjo didelį pasisekimą, kitiems – kad vidutinį, tretiems – kad mažą. Rezultatai buvo tokie patys: dideliu „like“ skaičiumi džiaugėsi tik tie, kurie neturi didelių tikslų. Kitiems tai neturėjo reikšmės.

Tyrimo autorius teigia, kad tai logiška: kryptingi žmonės turi gebėjimą matyti save ateityje ir žino, kaip elgtis, kaip veikti, kad pasiektų ilgalaikius tikslus. Tai jiems atrodo svarbiausia. Nors gauti komplimentų virtualiai – malonu, tai neturėtų būti pagrindinis didžiavimosi savimi šaltinis.

„Antraip tomis dienomis, kai sulauksite mažai „like“, jūs jausitės blogiau. Jūsų pasitikėjimas savimi priklausys nuo to, ką kiti žmonės sako ir mano“, – paaiškina A.Burrow.

Jo siūlymu, sveikiau būtų rasti kitų pasitikėjimo savimi skatinimo šaltinių ir ilgalaikiškesnių. Reikia jaustis gerai tokiems, kokie esate, nepriklausomai nuo kitų nuomonės.

„Jeigu mokinys ar studentas atlieka užduotį ir gauna puikų rezultatą, juk nenorime, kad jis staiga pasijustų galingas ir pasitrauktų – norime, kad jis tęstų darbą ir darytų dar geriau“, – paaiškina A.Burrow.

Vida Press nuotr.
Vida Press nuotr.

Tad ką daryti, jei esate iš tų, kurie neturi to konkretaus ilgalaikio tikslo? Kurie gyvena šia diena? Kurie nelabai mato gyvenimo prasmės. Galbūt nepasitiki savimi. Ir džiaugiasi, jei jų nuotrauka sulaukia daug „like“?

Nėra aiškaus patarimo, ką geriausia daryti tokiu atveju. Pats profesorius siūlo telkti dėmesį į ateitį – puiki pradžia būtų apgalvoti, kaip norėtumėte, kad atrodytų jūsų ateitis. O toliau – galbūt ne viskas, bet labai labai daug kas priklauso nuo jūsų pačių. Reikia ne tik svajoti, bet ir veikti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų