Žinoma, serialuose piešiamas gyvenimas dažnai prasilenkia su realybe. Tačiau pasitelkusi tam tikrus psichologinius metodus ir jūs galėsite paveikti kitus (tik tuo nepiktnaudžiaukite!). Štai keletas gudrybių, palengvinsiančių kelią į tikslą.
Patarimas Nr. 1: Nerodykite atviro nepasitenkinimo
Jei būtų surengtas skundimosi konkursas, mano kaimynė, matyt, nuskintų laurus: iš jos lūpų beveik kasdien sklinda nepasitenkinimas. Priežasčių dejuoti ji neturi, bet skundai liejasi kaip natos, tiesa, ne glostančios, o erzinančios ausį. Deja, kaimynės burbėjimas neduoda jokių vaisių. Viena didžiausių jos, kaip ir daugelio besiskundžiančiųjų, klaidų – itin įelektrintas tonas. Jis erzina kitą pusę, todėl įtampa palaipsniui didėja ir atgal grįžta replika: „Eik tu, pati žinai, kur...“ Abi pusės įpykusios, skundas neišklausytas, į jį neatsižvelgta. O kaip elgtis, kad kitas išklausytų ir patenkintų mūsų norus?
Prieš pakeldama balso toną ir atversdama riebių žodžių žodynėlį, paklauskite savęs: „Ar aš noriu būti teisi, ar iš situacijos išpešti geriausią rezultatą?“
Psichologai pataria paminti savo instinktus: nors įsiutus mažiausiai norisi būti mandagiai, būtent taip ir turėtumėte elgtis. Prieš pakeldama balso toną ir atversdama riebių žodžių žodynėlį, paklauskite savęs: „Ar aš noriu būti teisi, ar iš situacijos išpešti geriausią rezultatą?“ Žmonės į skundus ir kritiką reaguoja gynybiškai, todėl siekdama, kad jie išgirstų jūsų prašymą ir atsižvelgtų į jį, imkitės šio triuko – savo nepasitenkinimą paverskite patraukliu, skaniu „mėsainiu“.
TAIP PAT SKAITYKITE: Trukdantys įpročiai: 15 dalykų, kurių turėtumėte nebedaryti
„Viršutinė bandelė“ – tai, ką pirmiausia sakote kitam žmogui, masalas, kuriuo siekiate sudominti pašnekovą, nuslėpdama tikrąją pokalbio esmę. Tai žodžiai, kurie neatbaidytų ir neišgąsdintų žmogaus, kurį iš tiesų norite „sutrypti“. „Mėsainio įdaras“ – konkretus skundas ar prašymas, į kurį kitas turėtų atsižvelgti. „Apatinė bandelė“ – „virškinimą“ gerinanti informacija, pozityvi žinutė, skatinanti priimti jums palankų sprendimą.
Tarkim, jūs išsinuomojote butą, tačiau kaimynystėje prasidėjo statybos. Jūs negalite nei dirbti, nei miegoti. Esate įsiutusi, nes agentas apie tai nieko neužsiminė, nors tylą akcentavote kaip prioritetą. Dauguma žmonių pultų rėkti ir reikalautų grąžinti pinigus, tačiau, tikėtina, taip ir liktų nieko nepešę. Kur kas išradingiau agentui pasiūlyti minėtą „mėsainį“: „Esu patenkinta šiuo butu ir vertinu jūsų kompanijos profesionalumą bei operatyvumą. Deja, pastarąjį mėnesį netikėtai prasidėjusios statybos man labai trukdo ir dėl to nukenčia darbo produktyvumas. Suprantu, kad statybų keliamas triukšmas nėra susijęs su jumis asmeniškai, tai ne jūsų kaltė, tačiau manau, kad jis neigiamai paveiks visus nuomininkus. Sumažinta nuomos kaina bent iš dalies atpirktų atsiradusius nepatogumus.“ Rezultatas? „Mėsainis suvalgytas“, nuoma sumažinta.
Patarimas Nr. 2: Išsiaiškinkite, ko nori kiti
„Kiti? – paklausite. – Juk šis straipsnis apie tai, kaip gauti naudos sau!“ Taip ir yra, tik egoistinį poreikį reikėtų įvynioti į empatijos rūbą. Tarkim, jūs norite prikalbinti kolegą investuoti į naują restoraną. Be abejo, turite pagrįstą ir patrauklų verslo planą. Tačiau jo gali neužtekti. Norėdama padidinti teigiamo atsakymo tikimybę, iš pradžių gerai apgalvokite, kas, be uždirbtų pinigų, šį investuotoją motyvuotų.
Gal jis nuolat skundžiasi, kad mieste nėra kur skaniai pavalgyti? Akcentuokite, kad šiame restorane jis galės įgyvendinti savo gurmaniškas svajones, suteikdamas galimybę kitiems nusivylusiems miestiečiams pasimėgauti kokybiška virtuve. Gal jis estetas? Paminėkite, kad interjerui skirsite ypatingą dėmesį, o jį kuriant jis galės atskleisti savo užslėptą dizainerio talentą. Apeliuodama į didesnius žmogaus siekius ar aistras, turėsite daugiau šansų išpešti tai, ko norite, nei tiesiog kreipdamasi į jį tarsi į banką.