Karšto gėrimo puodelyje – galima vėžio rizika

Kad ir kaip prieštaringai būtų vertinama kava, be jos sunkiai išgyventų bent pusė planetos. Rytas be kavos aromato daugumai mūsų reiškia tiesiog sugadintą dieną.
Kava ir spurgos
Kava ir spurgos / Fotolia nuotr.

Tačiau mokslininkai mums turi žinių, ir kaip visada, jos ne itin patrauklios mūsų ausims. Tyrėjai tikina, kad labai karšti gėrimai turi įtakos vėžiui, t. y. gerdami karštus gėrimus rizikuojame susirgti onkologine liga, pranešama „Women's Weekly“.

Negi tai reiškia, kad turėsim pereiti prie šaltesnių, pavyzdžiui, tos pačios kavos gėrimų? Tarptautinė vėžio tyrimų agentūra (International Agency for Research on Cancer (IARC)) atskleidžia, jog karštesnis nei 65 °C vanduo padidina auglių stemplėje riziką gyvūnams, todėl manoma, kad tokia temperatūra gali būti kancerogeniška ir žmonėms.

IARC direktorius Christopheris Wildas sako: „Kaip rodo tyrimai, karštų gėrimas vartojimas sukelia riziką susirgti stemplės vėžiu ir būtent atsakomybė šiuo atveju tenka temperatūrai“.

Agentūra peržvelgė daugiau kaip 1000 įvairių tyrimų, kuriuose buvo kalbama apie galimas vėžio sukeliamas priežastis, kurioms įtaką daro kava ir matė. Kai 1991-aisiais metais buvo atliktas tyrimas, tuomet šie du gėrimai buvo įvardinti kaip „galimai kancerogeniniais žmonėms“.

TAIP PAT SKAITYKITE: Lėtinis stresas skatina vėžio plitimą

Su tolimesniais ir papildomais įrodymais IARC tikina, jog priežastis gali slypėti ne gėrime, bet aukštoje temperatūroje, kai kalba eina apie stemplės vėžio riziką. „Tokiose tyrimų vietose, kaip Kinija, Iranas, Turkija, Pietų Amerika, kur arbata arba matė tradiciškai yra geriama labai karšta (70 °C), buvo nustatyta, kad stemplės vėžio rizika didėja nuo to, kokio karščio gėrimas yra vartojamas“, – teigia IARC.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų