Specialistai atkreipia dėmesį, kad yra ne vienas požymis, signalizuojantis, kad žmogui metas susimąstyti apie savo klausos būklę.
Išduoda ir negebėjimas dalyvauti pokalbyje
Visų pirma, tampa sudėtinga bendrauti su žmonėmis telefonu ar triukšmingesnėse aplinkose, žmogus su aplinkiniais gali pradėti neįprastai garsiai kalbėti, didinti televizoriaus, radijo garsą. Taip pat kyla problemų dalyvaujant pokalbiuose su daugiau nei vienu žmogumi, atrodo, kad reikia būti nuolat įsitempus, kad pavyktų bendrauti. Daliai žmonių suprastėjusi klausa pasireiškia ausų spengimu ar ūžimu (tinitus).
Kitas svarbus požymis – vaikų ir dalies moterų kalba pradeda atrodyti itin neaiški. Taip nutinka dėl to, kad prastėjant klausai dažniausiai „dingsta“ būtent aukštesniojo registro garsai. Vaikai, moterys, dalis muzikos tampa labai neaiški, žmogus pradeda skųstis, kad jis „viską girdi, tik sunku suprasti“.
Jei jūsų artimajam ar jums nuolat kartojasi visi ar vienas iš šių simptomų, reikėtų kreiptis į klausos specialistą ir pasitikrinti klausą.
100 priežasčių nedėvėti klausos aparato
Pasitikrinus klausą, specialistas gali nurodyti, kad geriausias sprendimas – klausos aparatas. Tačiau neretai artimieji susiduria su problema, jog klausos problemų turintis šeimos narys neperka reikiamo prietaiso arba nusiperka, tačiau jo nedėvi. Pateikiame dažniausias tokio elgesio priežastis ir patarimus, kaip su jomis kovoti:
„Nenoriu aparato, nes su juo atrodysiu senas“. Statistiškai klausos sutrikimai iš tiesų dažniau kankina vyresnio amžiaus žmones, tačiau tą patį būtų galima pasakyti ir apie regą. Taip sakantys žmonės turbūt nematė naujoviškų, stilingų, prie išmaniojo telefono prijungiamų klausos aparatų, kurie savo išvaizda labiau primena ne medicinos prietaisą, o futuristines ausines. Be to, jau egzistuoja daugybė itin mažų klausos aparatų, kurie yra iš esmės nepastebimi – kartais artimieji ar kolegos net neįtaria, kad jų aplinkos žmogus jau kelerius metus naudoja klausos aparatą.
„Labai brangu, neįpirksiu“. Šis argumentas buvo leistinas prieš kelerius ar keliolika metų, tačiau šiuo metu kokybišką įrangą galima įsigyti tikrai nebrangiai, be to, visada įmanomas išsimokėtino pirkimo variantas. Taip pat yra galima pilna arba dalinė kompensacija iš Valstybinės ligonių kasos.
„Man nepatinka mano balsas, kai užsidedu klausos aparatą“. Tai dažna problema, nes žmonėms nepatinka klausytis savo balso įrašuose ar per klausos aparatą. Laimė, nauji aparatai turi nuosavo balso atpažinimo funkciją, padedančią sumažinti šią problemą. Ypač daug šioje srityje pažengęs klausos aparatų gamintojas „Signia“ (buvęs „Siemens Audiologische Technik“).
„Jeigu pradėsiu nešioti aparatą, po to visiškai nieko nebegirdėsiu“. Nemažai žmonių turi susiformavę nuomonę, jog nešiojamas klausos aparatas gali paspartinti jų klausos prastėjimą, tačiau tai yra netiesa. Nešiojamas aparatas ne tik pagerina žmogaus gyvenimo kokybę, tačiau veikia ir kaip prevencinė klausos saugojimo priemonė. Šiuolaikiniai skaitmeniniai klausos aparatai, tiksliai pritaikomi pagal konkretaus žmogaus klausą, padeda toliau „treniruoti“ klausos nervą ir pristabdo tolimesnį klausos prastėjimą.
Delsti negalima
Labai svarbu pastebėjus problemą nedelsti, nes klausos suprastėjimas gali turėti itin nemalonių padarinių. Visų pirma, suprastėjusi klausa lemia prastesnį socialinį gyvenimą. Žmogui sunku sekti ir dalyvauti pokalbiuose, tad natūralu, kad nenorėdamas apsijuokti ar jaustis blogai, jis pradeda vengti bendravimo.
Tai gali tapti gerokai rimtesnių problemų šaltiniu – jau daug metų randamos sąsajos tarp klausos netekimo ir tokių žmogaus mąstymui įtaką darančių ligų kaip Alzheimerio liga. Kai prastai girdintis žmogus pradeda naudoti klausos aparatą, drauge su grįžusiais garsais padidėja smegenų aktyvumas, pagerėja nuotaika, socialinės situacijos nustoja kelti įtampą.
Kita svarbi priežastis – saugumas. Prastai girdint galima nenugirsti garsinio mašinos signalo, žmogaus perspėjimo šūksnio ar įsijungusios signalizacijos. Esame įpratę reaguoti į įvairius grėsmę reiškiančius garsinius signalus, o kai jie dingsta, pasaulis staiga tampa gerokai sudėtingesnis.
Galiausiai – fizinis diskomfortas, kai ausyse gali prasidėti spengimas, traškėjimas ir kiti pašaliniai garsai, dažnai siejami su klausos prastėjimu.
Išeitis – per kelias valandas
Bendrovės „Signia“ gaminami klausos aparatai – tai šiuolaikiški technologiniai įrenginiai, pasižymintys išskirtiniu dizainu ir gausybe technologinių funkcijų. Įvairiuose „Signia“ modeliuose galima rasti tokias funkcijas kaip dalinis garso blokavimas, nuosavo balso atpažinimas, prisitaikymas prie judesio, susiejimas su telefonu ar išmaniuoju televizoriumi, spengimo ausyse mažinimas.
Spengimą ausyse turi ir nemaža dalis žmonių, neturinčių klausos netekimo. Jiems gali padėti dauguma „Signia“ klausos aparatų, kurie veikia kaip spengimo malšinimo įrenginiai, arba kaip klausos atstatymo ir ūžesio galvoje terapijos įrenginiai, galintys net ir visam laikui nuslopinti nepageidaujamus garsus galvoje. Naudojama visa eilė skirtingų metodų bet kokiam: nuolatiniam ar kintančiam spengimui slopinti.
„Signia“ atstovai Lietuvoje UAB „Klausos technika“ prekiauja daugiau kaip 150 skirtingų „Signia“ klausos aparatų modelių, pritaikytų kiekvienam – nuo mažo vaiko iki garbaus amžiaus senjoro. Klausos aparatas klientui gali būti pritaikomas vos per kelias valandas, be to, suteikiama galimybė jį išbandyti namų aplinkoje, kad būtų galima suprasti, ar įrenginys iš tiesų jums tinkamas.
Daugiau informacijos apie „Signia“ klausos aparatus ieškokite čia.