Ministerijos parengtas Papildomos ir alternatyvios sveikatos priežiūros įstatymas numato, kad tokios paslaugos galėtų būti teikiamos tik specialią licenciją turinčiose įstaigose.
„Ypač svarbu, kad bus patvirtinti šią sveikatinimo veiklą praktikuojančių specialistų profesinės kvalifikacijos reikalavimai“, – parengtą projektą aiškina ministerija.
Licencijas netradicinės medicinos paslaugų įstaigoms išduotų Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba, taip pat ji išduotų pažymėjimus apie sveikatos priežiūros specialisto profesinį pasirengimą verstis netradicine medicina, o reikalavimus, kuriuos turėtų atitikti toks specialistas, tvirtintų ministras.
Anksčiau buvo svarstoma galimybė dalies tokių paslaugų kontrolę patikėti savireguliacijos institucijai, tačiau įstatymu siūloma kurti valstybinę kontrolės sistemą.
Lietuvos sveikos gyvensenos ir natūralios medicinos rūmai nesutinka su siūloma valstybine kontrole. Ji esą prieštarautų rūmų vizijai, jog alternatyvios medicinos reguliavimas turi būti pagrįstas savireguliacijos ir koreguliacijos principais.
Rūmų vertinimu, tai turėtų daryti nevyriausybinė organizacija, kuri atstovauja paslaugų vartotojų ir teikėjų interesams.
Kartu ši organizacija, vienijanti netradicinės medicinos srityje dirbančius specialistus, abejoja dėl to, kad įstatymas konkrečiai neapibrėžia reikalavimų šių paslaugų teikėjams.
„Susidaro situacija, kai sprendimas bus valstybės biurokratų rankose, kas sudarys sąlygas korupcijai“, – perspėja Lietuvos sveikos gyvensenos ir natūralios medicinos rūmai.
Pasak ministerijos, įstatymas sudarys galimybę užtikrinti papildomos ir alternatyvios sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir saugumą, gerinti verslo aplinką, tobulinti viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimą, įgyvendinant racionalią šios srities kokybiškų paslaugų plėtrą Lietuvoje.