Praėjusį trečiadienį apie 22 val. Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės priimamajame atsidūręs Almantas traumatologo apžiūros sulaukė tik 5 val. ryto. Kai jį galų gale priėmė, gydytojo žvilgsnis esą buvo pavargęs, tačiau priekaištų specialisto kompetencijai pacientas neturi. Atlikus rentgeno tyrimą jam nustatytas didžiojo kojos piršto lūžis, pėda įdėta į gipsą, jei skaudės, patarta išgerti nuskausminamųjų.
Specialisto konsultacija truko apie 20 minučių. „Viskas įvyko labai greitai palyginti su tomis septyniomis laukimo valandomis“, – šyptelėjo Almantas.
Laukdamas specialisto konsultacijos Almantas ištroško. „Ant vienos kojos apšokinėjęs visus kampus vandens aparato neradau. Mokamame automate galima nusipirkti kavos, šokoladukų ir gazuotų gėrimų“, – apgailestavo pašnekovas, tikėdamasis, kad ligoninės vadovybė atkreips į tai dėmesį ir bent minimaliu pacientų komfortu pasirūpins nors per karščius.
Naktį pagalbos prireikia 15–20 pacientų
Klausimus apie darbuotojų darbo krūvį vasarą, naktinėje pamainoje budinčių traumatologų skaičių, vidutinę pacientų laukimo trukmę eilėje ir galimybę atsigaivinti vandeniu per karščius 15min.lt peradresavo Respublikinei Vilniaus universitetinei ligoninei.
TAIP PAT SKAITYKITE: Gydytojo apžiūros ligoninėje laukė net 7 valandas – kentė ne tik skausmą, bet ir troškulį
„Nuo 22 val. RVUL Skubiosios pagalbos skyriuje budi vienas ortopedas traumatologas, esant reikalui, į pagalbą kviečiami Traumatologijos skyriuje budintys gydytojai. Gydytojų darbo grafikui įtakos neturi nei atostogos, nei kiti veiksniai. Per naktį (nuo 22 val. iki 8 val.) į Skubiosios pagalbos skyrių dėl patirtų traumų ir sužalojimų dažniausiai kreipiasi 15-20 pacientų, t. y. vieno ortopedo traumatologo darbo krūvį atitinkantis pacientų skaičius. Kai kuriais atvejais, atsižvelgiant į nenumatytai padidėjusį lankytojų srautą, operatyviai organizuojami papildomi budinčių ortopedų traumatologų postai“, – pirmadienį pateiktuose atsakymuose aiškino ligoninės atstovė ryšiams su visuomene Agnė Žemaitytė-Ignatavičienė.
Pacientai, atvykę į RVUL Skubiosios pagalbos skyrių, pas gydytojus yra nukreipiami įvertinus patirtos traumos sunkumą, o ne pagal registracijos eiliškumą.
Pastatė geriamo vandens aparatą
Gydytojas kviečia pacientus padedant elektroninei sistemai, pacientai rūšiuojami pagal būklės sunkumą, suteikiant jiems būtinosios pagalbos kategoriją.
Vidutinės laukimo trukmės neskaičiuojame, nes ji neatspindi konkretaus paciento situacijos.
„Pacientų rūšiavimas yra pirmasis medicinos pagalbos etapas ekstremaliosios situacijos atveju, kurios metu skubios pagalbos tarnybos tikslas yra maksimaliam pacientų skaičiui suteikti kiek įmanoma geresnę pagalbą.
Prioritetas suteikiamas didelės energijos traumą patyrusiems asmenims, pacientams su kraujuojančiomis žaizdomis, todėl jie pas specialistus patenka greičiau. Visi eilėje laukiantys pacientai yra stebimi, jei kurio nors būklė keičiasi, jam suteikiama aukštesnė kategorija, kad pas specialistą patektų greičiau. Dėl to pacientų, patyrusių mažos energijos traumas, laukimo laikas gali pailgėti“, – aiškino A.Žemaitytė-Ignatavičienė.
Ji pažymėjo, kad medicinos pagalbos paslaugos traumas patyrusiems pacientams Vilniaus mieste teikiamos tik RVUL Skubiosios pagalbos skyriuje.
Vidutiniškai per metus kasdien kas 4 minutes kreipiasi ar yra atvežamas naujas pacientas. Į RVUL Skubiosios pagalbos skyrių Greitosios medicinos pagalbos stoties brigados atvežami 40 proc. visų pervežamų asmenų, tarp kurių ir visi patyrę traumas.
„Vidutinės laukimo trukmės neskaičiuojame, nes ji neatspindi konkretaus paciento situacijos. Tačiau Skubiosios pagalbos skyriaus darbas yra vertinamas nuolat“, – patikino ligoninės atstovė.
Ji sakė, kad atsižvelgus į pacientų pageidavimus papildomas geriamo vandens aparatas pastatytas buvo Skubiosios pagalbos skyriuje, laukiamajame prie I registratūros.