Ši įranga leisdavo GMPS operatyviai priimti kvietimus iš Bendrojo pagalbos centro ir skubiai išsiųsti greitosios pagalbos automobilius į nelaimės vietą. BPC praneša, kad GMPS panaikinus tiesioginio ryšio su BPC galimybę, gali pailgėti kvietimo laikas, o greitosios medicinos pagalbos automobilių atvykimas į nelaimės vietą gali užtrukti ilgiau nei iki šiol.
Papildyta 16.14 val. BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas tvirtino, kad jiems nebuvo nurodyta jokių priežasčių, tiesiog pranešta, jog sutartis bus nutraukta. Esą sistema veikė sklandžiai, pranešimai elektronine forma iš Bendrojo pagalbos centro keliaudavo į GMPS. Medikai galėdavo tuoj pat reaguoti, matydami kur pagalba yra reikalinga. O dabar BPC skambučiai atsidurs bendroje eilėje su tais skambinančiaisiais, kurie skambina tiesiogiai GMPS.
Dabar BPC skambučiai atsidurs bendroje eilėje su tais skambinančiaisiais, kurie skambina tiesiogiai GMPS.
„Mes tikrai pasirūpinsime, kad pagalba būtų suteikta operatyviai, tiesiog daug kas priklausys nuo to, kaip galės atsiliepti ir priimti iš mūsų tą pagalbos iškvietimą pati GMPS. Mes esame pasiruošę greitai reaguoti, bet priklausys ir nuo GMPS darbuotojų. Mes turėsime jiems paskambinti. Tai grįžimas atgal, trumpai sakant“, – teigė T.Maroščikas.
Greitosios pagalbos vadovas: pagalba bus suteikiama greičiau
Tuo tarpu Vilniaus GMPS direktorius Tadeušas Rodz kalba visiškai priešingai – pagalba dabar bus suteikiama dar greičiau, kadangi tie, kuriems jos reikia, galės bendrauti tiesiogiai su stoties darbuotojais. Medikai ne tik skubiau vyks į pagalbą, bet ir turės galimybę konsultuoti telefonu prašančius pagalbos.
„Trys mūsų darbuotojai dirbo su BPC. Pagal sutartį BPC turėjo galimybę priimti kvietimą ir persiųsti mums elektroninį jo variantą. Jie priimdavo iškvietimą ir atsiųsdavo mums elektroninę kortelę. Bet žmogus iki greitosios atvykimo nesulaukdavo jokios pagalbos – medikai negalėjo jam paaiškinti, ką daryti laukiant GMP ekipažo. Dėl to buvo tik blogiau“, – teigė T.Rodz.
Esą iki šiol gautą iš BPC informaciją greitosios pagalbos stoties darbuotojams tekdavo iš naujo perspausdinti, o tai užima laiko. Nes tik tokiu būdu informacija pakliūdavo į GMPS sistemą ir būdavo išsiunčiama pagalba. T.Rodz tikino siūlęs BPC tobulinti sistemą, pagal kurią BPC dispečerių suvesti duomenys (kvietėjo telefonas, adresas, kas atsitiko) automatiškai patektų greitosios pagalbos stoties medikams, tačiau to nebuvo padaryta.
Jeigu žmogus skambina tiesiogiai mums telefonais 03, 103, 033, jis gauna patarimų, ką daryti, kol atvyks greitosios pagalbos medikai.
„Tai ir buvo tas laikas, kai pagalbos siuntimas pailgėdavo. Be to, mes negalėdavome tiesiogiai kalbėtis su skambinančiaisiais, turėdavome vėl jungtis norėdami ką nors patarti. Jeigu žmogus skambina tiesiogiai mums telefonais 03, 103, 033, jis gauna patarimų, ką daryti, kol atvyks greitosios pagalbos medikai“, – aiškino T.Rodz.
Anot Vilniaus GMPC direktoriaus, nuo šiol bus dirbama taip pat, kaip ir visoje Lietuvoje, tad BPC atstovų teiginiai apie gresiančią sumaištį neturi pagrindo – tokios kalbos galėtų reikšti tik tai, kad BPC visoje Lietuvoje iki šiol dirbo blogai.
T.Rodz tikina, kad dirbama su Vyriausybe ir iki lapkričio 1 dienos turi būti parengta programa, pagal kurią greitąją medicinos pagalbą visoje Lietuvoje ligoniai galėtų išsikviesti telefonu 113 skambindami iš bet kurio tinklo. Bet tai nereiškia, kad medicininės pagalbos nebūtų galima išsikviesti įprastu bendruoju pagalbos telefonu 112. Tiesiog skambinti tiesiai į GMPS būtų patogiausia.