Mityba nėštumo metu: netiesa, kad reikia valgyti už du

Klaidinga manyti, kad per nėštumą galima valgyti už du ir viską, ko tik norisi, LRT televizijos laidoje „Klauskite daktaro“ sako gydytojas Alvydas Unikauskas. Jo teigimu, nauji moksliniai tyrimai rodo, jog svorio padidėjimas nėštumo metu turi poveikį būsimam vaiko svoriui. Tačiau nereikėtų pulti į kraštutinumą valgyti per mažai. Taigi kaip teisingai maitintis nėštumo metu?
Nėščios moterys
Nėščios moterys / 123RF.com nuotr.

„Jūsų sprendimai, priimami prieš susilaukiant vaiko ir jo jau laukiantis, gali turėti labai svarbios reikšmės. Kiekvienais metais mokslininkai atranda naujos informacijos apie nėščiosios antsvorio poveikį vaiko sveikatai“, – kalba A.Unikauskas.

Gydytojas teigia, kad klaidinga manyti, jog per nėštumą galima valgyti už du ir viską, ko tik norisi. Anot A.Unikausko, nauji moksliniai tyrimai rodo, kad svorio padidėjimas nėštumo metu turi realų poveikį būsimam vaiko svoriui, nepaisant to, kad mažylis gimė normalaus svorio. Ypač didelę įtaką būsimam vaiko nutukimui turi dirbtinių saldiklių vartojimas nėštumo metu.

Anot A.Unikausko, per nėštumą yra idealu priaugti 10 kg, tačiau tai – vidutinis skaičius. Visiškai normalu priaugti 8–16 kg. Tai priklauso nuo to, koks yra moters svoris prieš pastojant. Sveriančios mažiau, priauga daugiau, o stambesnės moterys – mažiau.

Įsitikinimas, kad nėštumo metu galima valyti viską iš eilės ir nepamatuojamais kiekiais, yra visiškai tikrovės neatitinkanti nuomonė.

„Reikia laikytis kitos taisyklės – pastojus valgyti vertingesnį maistą, turintį ne daugiau kalorijų, o daugiau vitaminų, riebalų ir sveikųjų riebalų. Ne kalorijos lemia maisto kokybę. Moters pasirinkimai nėštumo metu gimusį kūdikį lydės visą gyvenimą“, – sako A.Unikauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis