Šia savo patirtimi moteris pasidalino socialiniame tinkle. „Turėjau konsultuotis Kauno akių ligų klinikoje, bet kai tik tada buvo paskelbtas karantinas. Jam pasibaigus, paskambinau į registratūrą, liepė laukti, su manimi bus susisiekta ir pranešta, kada galėsiu atvykti.
Laukiau iki šiol. Šeimos gydytoja vėl parašė el. siuntimą, bet talonų nebuvo. Sakė, kad liepos gale registruos rugpjūčiui. Sergu.lt – neveiksni, tad apsišarvavau kantrybe ir skambinau. Du registratūros telefonų numeriai išjungti, veikia vienas.
„Įdarbinau“ išmanųjį telefoną, iš viso – 1726 skambučiai. Bet rezultatas buvo: net 7 (!) kartus šaukimas geras, tačiau taip niekas ir neatsiliepė.
Mielas dr. Martynai Špečkauskai, būkite malonus, nors vieną sykį per savaitę padirbkite privačioje klinikoje, labai prašau savo ir tokių pat nepatenkančių pas Jus vardu, nes mano kolegos privačiose klinikose jau seniai su savo daktarais „prasikonsultavo“, – rašė moteris.
Po šiuo jos įrašu prasidėjo ir diskusija. Pasak Kristinos, jei gydytojas dirbtų privačiai – ji mokėtų už konsultaciją, ir eitų.
„Klinikų durys užvertos, telefonai blokuojami, o tau reikalingas daktaras, kuris įsigilinęs į tavo istoriją, privačioje klinikoje nedirba“, – rašė moteris.
Į diskusiją įsijungus teisininkui kalbėta ir apie tai, ar susibūrusi grupė žmonių, negaunančių medicinos pagalbos, galėtų duoti ministeriją, kuri atsakinga už šalies sveikatos apsaugą, į teismą ir kokių rezultatų galima tikėtis.
Pasak diskusijoje dalyvavusio teisininko, greičiausiai rezultato nebūtų: „Visada bus remiamasi pandemija ir Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinta tvarka. Kad ta tvarka ydinga – dabar puikiai matosi, bet jos keisti kažkodėl niekas neskubina“, – komentavo teisininkas.
„Pajuokausiu: gal 15min skaitytojai žino, ar gydytojas M.Špečkauskas dirba privačioje klinikoje? Norėčiau iki antrosios koronaviruso bangos spėti į konsultaciją“, – sakė jonavietė.
Pasak Kristinos, registratūroje dirbančių žmonių ji nekaltina. „Gaila man to žmogaus, kuris turi atsiliepinėti telefonu: juk visa Lietuva skambina. Be to, du telefonai išjungti... Čia jau „revoliucijos“ reikia. Gal iš kitų šalių patirties tegul pasisemia? O ant registratorės tikrai nepykau ir nesinervinu, tik apmaudu, kad į žmones taip atsainiai žiūrima“, – sakė moteris.
Užsiregistruoti ir prisiskambinti moteriai pavyko kitą dieną.
Kauno klinikos: registratūrų telefonai niekada nebūna išjungti
Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausioji specialistė Eglė Audickaitė: „Kauno klinikų registratūrų telefonai niekada nebūna išjungti ir veikia visu pajėgumu, tačiau skambinančiųjų sulaukiame daugiau nei įprastai dėl karantino sukeltų nepatogumų.
Suprantame patiriamus nemalonumus ir dedame visas pastangas, kad visi pacientai, norintys užsiregistruoti pas gydytojus, galėtų tai daryti jiems patogiu būdu.
Kauno klinikose pacientų gydymas net ir karantino metu nebuvo visiškai sustojęs. Ligoninėje toliau vyko onkologinėmis ligomis sergančiųjų gydymas, pacientai atvykdavo į Skubios pagalbos skyrių, gydytojai atliko keletą kepenų ir inkstų transplantacijų, vyko gimdymai ir buvo teikiamos kitos paslaugos, kurių nesuteikus pacientams kiltų pavojus gyvybei ar sveikatos būklė taptų kritinė.
Visoje šalyje įvedus karantiną dėl COVID-19, dalis konsultacijų ar gydymo paslaugų buvo nukeltos, tačiau Kauno klinikos buvo viena pirmųjų gydymo įstaigų, kurios atnaujino planinį ligoninės darbą. Nuolatos stebime pacientų srautus, atsižvelgiame į saugumo rekomendacijas ir pagal tai stengiamės organizuoti gydytojų specialistų darbą.
Šiuo metu pacientai jau gali patys savarankiškai užsiregistruoti pas gydytojus specialistus telefonais arba internetu http://www.sergu.lt.“
Susiduriama su darbo organizavimo iššūkiais.
Kaip rašoma 15min pateiktame Sveikatos apsaugos ministerijos komentare, koronaviruso grėsmė iš tiesų gerokai pakoregavo visų planus – tiek pacientų, tiek gydymo įstaigų: „Dėl to tenka apgailestauti. Šiuo metu pasibaigus karantinui gydymo įstaigos palaipsniui grįžta prie įprasto darbo režimo, tačiau priimant gyventojus pas gydytojus-specialistus vis dar susiduriama su darbo organizavimo iššūkiais.
Ministerija ragina poliklinikų ir savivaldybių vadovus didesne apimtimi atnaujinti gyventojų aptarnavimą poliklinikose ir ligoninėse, tačiau tuo pačiu nepamiršti laikytis infekcijų kontrolės reikalavimų. Tuo tikslu prioritetu laikant nuotolines konsultacijas, didelis krūvis tenka registratūros ar skambučių centro darbuotojams, dėl ko kyla sunkumų prisiskambinti.
Jūsų minima situacija yra susijusi su konkrečios gydymo įstaigos darbo organizavimu, tad pirmiausia, vadovaujantis Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, jeigu turite skundų dėl teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės, su skundu pirmiausiai turite kreiptis į skundžiamą įstaigą.
Įstaiga, gavusi skundą, privalo jį išnagrinėti per 20 darbo dienų ir raštu pranešti nagrinėjimo rezultatus. Jeigu nesutinkate su įstaigos, kurioje, jūsų manymu, buvo pažeistos paciento teisės, sprendimu, priimtu išnagrinėjus jūsų skundą, su skundu turite teisę raštu kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą.
Nesutikus su gautu atsakymu, turite teisę per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos jį skųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Vilniaus apygardos administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“