2023 05 13

Treneris: norint naudos sveikatai ir nuotaikai neužtenka tiesiog vaikščioti – svarbu ir kaip tai darote

Technologijų amžiuje vaikščiojimas atrodo tarsi naujai atrasta panacėja, skirta ne tik nueiti nuo taško A iki taško B, bet svarbiausia – pagerinti savo sveikatą, nuotaiką ir sumažinti įvairių ligų tikimybę. Tik ar vaikščioti tinka bet kaip ir bet kur? Ir ar galima daug eiti tiems, kuriuos vargina sąnarių, pėdų ir kiti skausmai? Galiausiai, kuo rizikuoja mažai vaikštantys?
BeFunky-collage
Ėjimas gamtoje / Edvinas Šapovalovas / 123rf.com / Asmeninio albumo nuotr.

Apie tai kalbamės su sveikatingumo treneriu Edvinu Šapovalovu, kuris pabrėžia, kad pusė lietuvių nenueina pakankamai žingsnių per dieną, o ir ne visi žino apie vaikščiojimo naudas.

– Edvinai, kokia yra vaikščiojimo nauda ir kada ji pajuntama – kiek žingsnių reikia nueiti norint, kad užsikurtų tam tikri procesai organizme, kalbant apie geresnę sveikatą ir nuotaiką?

– Kiekvienam žmogui svarbu nepamiršti, kad vaikščiojimas yra vienas geriausių pasirinkimų geresnei nuotaikai ir sveikatai, juolab kad, šiltėjant ir ilgėjant vakarams, natūraliai norisi daugiau laiko praleisti lauke.

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja kasdien įveikti bent 10 tūkst. žingsnių ir taip apsisaugoti nuo pasyvaus gyvenimo būdo sukeliamų lėtinių ligų. Remiantis mūsų šalies profesoriumi Albertu Skurvydu, skirtingoms amžiaus grupėms rekomenduotinas žingsnių skaičius šiek tiek skiriasi. 4–6 m. vaikams rekomenduojama nueiti 10–14 tūkst. žingsnių per dieną; 7–11 m. vaikams – 11–15 tūkst.; 12–19 m. paaugliams – 10–12 tūkst.; 20–65 m. ir vyresniems – bent 7–10 tūkst. Jei nueinama mažiau nei 5000 žingsnių per dieną, žmogus laikomas nepakankamai fiziškai aktyviu.

Kalbant apie vaikščiojimo naudas, jos įspūdingos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis