NVSC: nuo ŽPV pradėjus skiepyti ir berniukus, vakcinuotų vaikų skaičius išaugo

Nuo žmogaus papilomos viruso (ŽPV) vasarį pradėjus skiepyti ir berniukus, vakcinuotųjų skaičius padidėjo 1855 vaikais, pranešė Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC).
Gimdos kaklelio vėžys
Žmogaus papilomos virusas / 123RF.com nuotr.

Per šių metų vasarį ir kovą iš viso paskiepyti 4867 vaikai, kai pernai tuo pačiu metu – 3012 vaikų.

Kiek tiksliai berniukų pasiskiepijo nuo ŽPV, centras BNS negalėjo atsakyti, nes iš gydymo įstaigų gauna bendrą informaciją apie vakcinuotus vaikus, jų neskirstant pagal lytį.

11 metų berniukai nuo šio viruso skiepijami daugiau nei tris mėnesius. Anksčiau Lietuvoje pagal vaikų profilaktinių skiepijimų kalendorių nuo ŽPV infekcijos buvo skiepijamos tik vienuolikmetės mergaitės.

Skiepijimą nuo ŽPV sudaro dvi vakcinos dozės su ne trumpesne kaip šešių mėnesių pertrauka. Nemokamai pasiskiepyti galima dviem vakcinos dozėmis.

ŽPV infekcija yra virusinė infekcija, dažniausiai perduodama lytiniu keliu per tiesioginį sąlytį su užsikrėtusiu asmeniu. Tai yra dažniausia pasaulyje lytiniu keliu perduodama infekcija. Šiuo metu žinoma daugiau kaip 200 žmogaus papilomos viruso tipų, iš kurių apie 40 tipų aptinkama lytinių organų gleivinėje.

ŽPV infekcija yra dažniausia gimdos kaklelio vėžio priežastis.

Efektyviausia priemonė nuo viruso yra skiepai, jie apsaugo nuo gimdos kaklelio vėžio, kitų didelio laipsnio lytinių organų audinių pažeidimų bei karpų, sukeltų ŽPV. Tikslingiausia skiepus skirti 9–13 metų tiek mergaitėms, tiek berniukams ir jaunesnio amžiaus moterims (iki 26 metų), dar nesusidūrusioms su ŽPV (prieš pirmąjį jų lytinį kontaktą).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis