„Investuoti milijonai į internetinę pacientų registravimo sistemą sergu.lt, o čia paima ir sugalvoja, kad pas odontologą internetu registruotis yra blogai ir grįžtam į talonėlių sistemą, kai turi važinėt į polikliniką ir stovėt eilėje, kad užsirašyt pas gydytoją. Gal pensininkams ir patogu, bet dirbantiems užsiregistruoti galimybės nėra. Kam tiek investuoti, kad po to nustoti ta sistema naudotis?“, – problemos esmę išdėstė Trakuose gyvenančius tėvus vizitui pas odontologą bandžiusi užregistruoti Neringa.
Tik pradėjus veikti išankstinei registracijai, pasipylė kuriozai. Vienas žmogus viena pavarde „paimdavo“ viso mėnesio laikus. Šeimomis registruodavosi internetu. O atiduoti vienai šeimai visus talonus – prabanga.
Pokyčiai, anot jos, įvyko prieš pusmetį, nors iki tol viskas sėkmingai veikė. Pas kai kuriuos kitus specialistus vis dar galima išankstinė registracija internetu.
„Registratūroje man paaiškino, kad buvo nepasitenkinusių pacientų, kad jie negali, ar tiksliau, nemoka, internetu užsiregistruoti. Tai spėju, kad kokie pensininkai. Tai dabar jie gali, o visi dirbantys ir jaunesni jau nebe. Galėtų veikti alternatyva: užsiregistruoti ir sistemos pagalba, ir poliklinikoje“, – pokyčių priežastis spėjo Neringa.
Trakų pirminės sveikatos priežiūros centro direktorė Tamara Avsiukevič patikino, kad taip kurį laiką ir buvo: dalis pacientų pas odontologus registravosi internetu, dalis – registratūroje.
„Negalėjome leisti visiems registruotis tik internetu, juk ateidavo žmonės su skausmais. Tačiau tik pradėjus veikti išankstinei registracijai, pasipylė kuriozai. Vienas žmogus viena pavarde „paimdavo“ viso mėnesio laikus. Šeimomis registruodavosi internetu. O atiduoti vienai šeimai visus talonus – prabanga.
Būdavo, paskelbi naujus laikus ir po 10-15 min. vietų nebelieka. Žmonės pykdavo, jog mulkinam juos su ta išankstine registracija – kad ji neveikia. Reikėjo kažką keisti, nes Trakai – kaimiškas rajonas, kaimo žmonės niekaip negalėdavo užsiregistruoti“, – pokyčių priežastis paaiškino direktorė.
Tačiau didžiausia bėda šioje situacijoje, anot jos, yra tai, kad labai trūksta šios srities specialistų. 3,5 etato dirbdami odontologai aptarnauja 13 tūkst. pacientų. Poreikis – didžiulis, kurio patenkinti nėra įmanoma fiziškai.
„Visur ta problema su odontologais, ne tik pas mus. Tačiau besiskundžiančiai moteriai noriu pranešti, jog egzistuoja registracija telefonu. Nereikia vykti į polikliniką. Tiesiog paskambinate į registratūrą ir užsiregistruojate“, – patikino T.Avsiukevič.
Tačiau Neringa teigia, kad tai padaryti – ne taip ir paprasta. Registruodamasis sergu.lt trunki minutę kitą, o štai norint prisiskambinti į registratūrą reikia apsišarvuoti kantrybe.
„Jei turi dvi ar tris laisvas valandas – skambink. Tai užimta, tai niekas neatsiliepia, tai atsiliepia ir pasako, kad šiuo metu talonėlių nėra. Nežinau, kas galėdavo viena pavarde registruoti visus laikus – sistema juk neleidžia. Vieną kartą užsiregistravai ir viskas. Antrą kartą nepavyks“, – prieštaravo direktorei moteris.
Pasak Romualdo Jono Kizlaičio, sergu.lt projekto vadovo, dauguma poliklinikų deklaruoja visus savo apsilankymų laikus internetu ir labai tuo džiaugiasi.
Pagrindinė priežastis, dėl ko kai kurie laisvi apsilankymai nėra deklaruojami, jo teigimu, yra tai, kad tie specialistai yra labai trokštami. Jų registracijos yra paliekamos „vidiniam įstaigos naudojimui“.
„Sergu.lt yra numatyta galimybė surašyti prie apsilankymo visas registracijos sąlygas, yra galimybė atmesti registraciją, jeigu tos sąlygos netenkinamos. Deja, tai prideda papildomo darbo registratūroms ir kai kurios gydymo įstaigos geriau pasirenka iš viso nerodyti paklausių gydytojų apsilankymo laikų. Tokia situacija pasitaiko ne tik odontologų atveju, paklausios ir kitos specialybės, pvz. kardiologai, hematologai ir kt.“, – patikino R.J.Kizlaitis, pridūręs, kad daugiau kaip 200 odontologų sėkmingai naudojasi sergu.lt sistema ir savo laikus rodo internete.
Trakų pirminės sveikatos priežiūros centre laikus sergu.lt sistemoje deklaruoja 11 gydytojų (ne odontologų). Jų laikui bėgant, anot R.J.Kizlaičio, daugėja.