2019 09 19 /2019 09 20

Pekine insultą patyrusio lietuvio istorijos atomazga: draudimo bendrovė sutiko apmokėti jo gydymą

Lietuvos krepšinio sirgalių laiškas, kuriuo prašoma pagalbos Kinijoje insultą patyrusiam ir Pekine gydomam aistruoliui, eilinį kartą privertė suabejoti, ar galime užsienyje jaustis saugiai, net jeigu esame apsidraudę nuo nelaimingų atsitikimų ir ūmių ligų. Visgi po kelių dienų nerimo bendrovė sutiko keisti savo taisykles ir apmokėti visas vyro gydymo išlaidas.
Lietuvos rinktinės sirgaliai
Lietuvos rinktinės sirgaliai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Viena para ligoninėje – per tūkstantį eurų

Sirgalius Andrius Radzevičius palaikė Lietuvos rinktinę per visus mačus Donguane ir Nankine, o rinktinei iškritus iš pasaulio čempionato, rugsėjo 13-ąją su kitais bendraminčiais keliavo apžiūrėti Didžiosios kinų sienos. Ekskursijos metu lietuvis pasijuto silpnai.

Andrius buvo skubiai pristatytas į ligoninę (Peking Union Medical College Hospital). Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad vyrą ištiko insultas. Gydytojų konsiliumas nusprendė, kad gydymo vaistais nepakanka, būtina skubi operacija. Tą patį vakarą Andrius buvo operuotas. Šiuo metu Andrius ištiktas komos ir nuodugniai stebimas. Gydytojai nedrįsta spėti, kada Andrius atsigaus ir kiek gali užtrukti gydymas.

Už kiekvieną dieną išskaičiuojama 10 000 juanių (apie 1283 Eur). Savaitgaliais ir švenčių dienomis taikomas dvigubas tarifas.

Prieš išvykdamas Andrius su bendrove „Seesam Vienna Insurance Group“ sudarė draudimo sutartį, tačiau dabar paaiškėjo, kad pagal draudimo bendrovės sąlygas insultas yra lėtinė liga, todėl kompensuojama suma – iki 7000 eurų. Šios sumos pakako tik pirminei apžiūrai, tyrimams ir operacijai.

Už kiekvieną dieną, praleistą reanimacijoje, iš jo vardu atidarytos sąskaitos išskaičiuojama 10 000 juanių (apie 1283 Eur). Savaitgaliais ir švenčių dienomis taikomas dvigubas tarifas. O gydymo gali prireikti kelis mėnesius.

Sirgaliai prašo padėti

„Todėl prašome visų krepšinio aistruolių, draugų, artimųjų, geros valios žmonių – visos mūsų galinčios ir mokančios susivienyti visuomenės pagalbos, – rašoma Lietuvos krepšinio sirgalių pasirašytame laiške. – Ligoninėje šalia Andriaus budi žmona Sigvida.

Labai tikimės, kad neliksite abejingi šiai nelaimei. Tikime, kad galite prisidėti prie Andriaus gydymo išlaidų. Kiekviena, kad ir nedidelė, auka jo šeimai labai svarbi. Saugokite save ir artimuosius. Dėkojame Jums už supratimą ir už Jūsų paramą.“

Andriaus žmonos sąskaita, kuria ji gali disponuoti Kinijoje:

Sigvida Radzeviciene

IBAN: LT613920010087631403

BIC: REVOGB21

Lėšas galima vesti ir PayPal: sigvidarad@gmail.com

Gydytojas: insultas visada ūmi liga

Pasak gydytojo neurologo dr. Jokūbo Fišo, insultas – tiek hemoraginis, tiek išeminis – visuomet yra ūmi liga.

„Ji gali būti nulemta kokių nors lėtinių ligų, pavyzdžiui, kraujo krešėjimo sutrikimų, kitų kraujo sudėties pakitimų, kraujagyslių anomalijų, užsilenkimo, kilpos ar kokių kitų ligų, tačiau pats insulto faktas yra ūminė liga. Ir negalima sakyti, kad žmogus kažkuo sirgo, dėl to jam įvyko insultas“, – teigė medikas.

Tai nėra lėtinės ligos paūmėjimas, todėl ir pagalba nutikus insultui priklauso tokia, kokia būna ūmaus sveikatos sutrikimo atveju.

Ko žmogus galėtų tikėtis Europos Sąjungoje

Kaip akivaizdu iš Valstybinės ligonių kasos informacijos, jeigu tokia nelaimė nutiktų Europos Sąjungos šalyje, ligoninėje visa būtinoji pagalba pacientui būtų suteikta nemokamai Europos sveikatos draudimo kortelės pagrindais. Gydymo išlaidas padengtų Lietuvos valstybė.

Kaip nebūtinoji pagalba, kuri nepadengiama iš privalomojo sveikatos draudimo lėšų, traktuojamos tik tolesnės paslaugos – pavyzdžiui, transportavimas į tėvynę ir pan. Tokiu atveju jau turėtų gelbėti kelionės draudimas, į kurį įtraukiamos ir transportavimo išlaidos nelaimės atveju.

Europos sveikatos draudimo kortelė, pateikta Europos Sąjungos šalies valstybinio sektoriaus gydymo įstaigai, garantuoja apdraustajam teisę į tą būtinąją medicinos pagalbą (dėl ūmios ligos arba nelaimingo atsitikimo), kokią numato ją suteikiančios valstybės teisės aktai.

Jeigu tokia nelaimė nutiktų Europos Sąjungos šalyje, ligoninėje visa būtinoji pagalba pacientui būtų suteikta nemokamai.

Jei apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu asmuo išvyks į ES šalį neturėdamas šios kortelės ir toje šalyje jam prireiks būtinosios pagalbos, tai šios šalies kompetentingos institucijos ar sveikatos priežiūros įstaigos prašymu ligonių kasa, patikrinusi asmens draustumą, išsiųs sertifikatą, laikinai pakeisiantį sveikatos draudimo kortelę.

Taip pat apdraustieji, gavę būtinosios pagalbos paslaugas ES šalyse narėse ir už jas savarankiškai susimokėję, gali kreiptis į teritorines ligonių kasas dėl kompensacijos gavimo.

Į ką atkreipti dėmesį užsienyje

„Žinotina, kad teisės aktai suteikia teisę gauti Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis apmokamą būtinąją medicinos pagalbą tik tose gydymo įstaigose, kurios dalyvauja atitinkamos Europos šalies nacionalinėje sveikatos sistemoje. Tai gali būti tiek viešosios, tiek privačios gydymo įstaigos, todėl atvykus į Europos šalies gydymo įstaigą visada reikėtų pasidomėti, ar ji priklauso nacionalinei sveikatos sistemai.

123rf.com /Europos sveikatos draudimo kortelė
123rf.com /Europos sveikatos draudimo kortelė

Lietuvos apdraustajam susirgus užsienyje, būtinoji medicinos pagalba suteikiama pagal toje šalyje nustatytas pagalbos apimtis ir už ją sumokama tos šalies teisės aktais nustatyta tvarka ir įkainiais. Tai reiškia, kad ligonių kasos apmoka ne už visas suteiktas paslaugas, o tik už toje šalyje valstybinio (privalomojo) sveikatos draudimo lėšomis tos šalies apdraustiesiems apmokamas paslaugas.

Pavyzdžiui, jei toje šalyje nustatyta, kad pacientams taikomos priemokos (mokesčiai), tai ir kortelės turėtojas turės primokėti. Daugelyje ES šalių ligonių kasos negali apmokėti transportavimo išlaidų, jei dėl nelaimingo atsitikimo ar ligos tenka vykti namo“, – teigė Valstybinės ligonių kasos Ryšių su visuomene skyriaus vyriausioji specialistė Vita Lyskoitienė.

Draudimo bendrovė galutinio sprendimo dar nepriėmė

Vykstant ne į Europos Sąjungos šalis, būtina apsidrausti privačiai, tikintis, jog draudimo bendrovė, įvykus nelaimei, pagelbės.

„Seesam“ draudimo bendrovės atstovai, paprašyti išdėstyti savo argumentus, kodėl šeima teigia, kad palikta be lauktos pagalbos, tikino, kad situacija kontroliuojama ir analizuojama.

„Visų pirma informuojame, kad šiuo metu viešojoje erdvėje aptariamo įvykio, kuriame mūsų klientas patyrė insultą Kinijoje, eiga yra kontroliuojama. Iš savo pusės jau atlikome pirmuosius veiksmus, kurie buvo būtini finansuojant būtinąją pagalbą.

Viso šio įvykio metu nuolat bendraujame tiek su nukentėjusio artimaisiais, tiek su gydančios medicinos įstaigos atstovais dėl tolimesnių veiksmų, kurie užtikrintų stabilią nukentėjusiojo sveikatos būklę. Dėl tolimesnio gydymo eigos bendraujame su medikais, kurie šiuo atveju yra svarbiausi sprendimo priėmėjai.

Insultas bendrovės taisyklėse apibrėžtas kaip staigus lėtinės ligos paūmėjimas, o tokiems atvejams taikomos tam tikros sąlygos.

Kalbėti, kad kompensacijos neužtenka būtinosioms išlaidoms padengti, dar yra anksti, nes tai yra išskirtinis atvejis, ir mes labai rimtai bei individualiai vertiname šią situaciją. Galutinio sprendimo šio įvykio atveju dar nėra, nes vyksta nuolatinis bendravimas, derinami veiksmai atsižvelgiant į ligos eigą.

Esame tikri, kad rasime sprendimą ir sutarimą su nukentėjusiojo artimaisiais ir jis bus priimtinas abiem pusėms“, – teigė „Seesam Insurance AS“ Lietuvos filialo rinkodaros ir komunikacijos vadovas Eugenijus Mažiulis.

Jo teigimu, insultas bendrovės draudimo taisyklėse yra apibrėžtas kaip staigus lėtinės ligos paūmėjimas, o tokie atvejai yra draudžiamieji įvykiai, tačiau jiems taikomos tam tikros sąlygos. Taip pat draudimo taisyklėse yra aprašyti ir kiti limitai, pavyzdžiui, sugadintų akinių, klausos aparato, dantų protezo taisymui, odontologo pagalbai ūmiam danties skausmui pašalinti, už pagalbą dėl nėštumo komplikacijų ir pan.

„Todėl visada prašome savo klientų susipažinti su draudimo taisyklėmis, o jų santrauką pateikiame Draudimo produkto informaciniame dokumente, kuris būna tiek prie pasiūlymo, tiek prie draudimo sutarties.

Apibendrinant, galima būtų pasakyti, kad labai svarbu atkreipti dėmesį į draudimo taisyklių sąlygas, ypač tokias jų dalis, kaip „Draudžiamieji įvykiai“ bei „Nedraudžiamieji įvykiai“. Visada galima pasikonsultuoti su aptarnaujančiu draudimo vadybininku arba pasinaudoti draudimo bendrovės klientų aptarnavimo specialistų konsultacija telefonu, kuomet draudžiatės internetu savarankiškai, ir užduoti rūpimus klausimus“, – teigė pašnekovas.

Draudikų asociacija: atvejis yra netipiškas

Pasak Lietuvos draudikų asociacijos direktoriaus Andriaus Romanovskio, draudimas yra sutarimas tarp kliento ir draudiko dėl rizikų, už kurias ir kokia apimtimi atsako draudikas, t. y. kokia suma yra atlyginama žala.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Romanovskis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Romanovskis

Tai lemia paslaugos kainą, kuri, deja, dar yra esminis pasirinkimo kriterijus. Kiekvienas draudikas nustato savo taisykles. Insultas praktiškai visada yra draudiminis įvykis, tik šiuo atveju draudikas savo riziką apribojo tam tikra suma, jeigu insultas būtų kaip lėtinės ligos paūmėjimas.

„Tačiau šis atvejis yra netipinis, nes insultas ištiko labai jauną ir, tikėtina, sveiką vyrą, todėl draudikas individualiai vertina situaciją, nuolat bendrauja su kliento šeima, aiškinasi aplinkybes ir deda maksimalias pastangas padėti krepšinio sirgaliui. Kiek žinau, dalis paslaugų yra apmokėta ir derinami tolimesni veiksmai. Tikiuosi, kad žmogus greitu laiku atsigaus, o draudimas padės jo šeimai suvaldyti finansines rizikas.

Mano žiniomis, kol kas ginčo tarp bendrovės ir kliento nėra, nes žala yra toliau administruojama. Mano galva, svarbiausia, kad žmogus buvo apsidraudęs ir tai garantuoja jam bent dalies galimų jo finansinių išlaidų padengimą. Dažniausiai pasitaiko situacijos, kai žmonės keliaudami draudžiasi su mažiausia apsauga ir už mažiausią kainą, tačiau tikisi, kad gaus maksimalią išmoką.

Insultas ištiko labai jauną ir, tikėtina, sveiką vyrą, todėl draudikas individualiai vertina situaciją.

Todėl visada reikia labai aiškiai draudikui deklaruoti savo kelionės tikslą (nardymas, alpinizmas) ir šalį (Australija ar JAV), įvertinti savo sveikatos būklę (lėtinės ligos, tokios, kaip diabetas, vėžys ar širdies veiklos sutrikimai) bei pagal tai pirkti kelionės draudimą, kuriame būtų ne tik būtinos medicininės išlaidos, bet ir nelaimingų atsitikimų draudimas ar repatriavimas, tam tikra aktuali specifinė apsauga“, – patarė pašnekovas.

Pasak eksperto, svarbiausia gilintis į draudimo sąlygas ir kalbėtis su draudiku apie savo poreikius.

„Kelionių draudimas yra labai populiari paslauga, tačiau skundų tiek mes, tiek Lietuvos bankas gauna labai mažai, nes dažniausiai kilusius nesutarimus draudikas su klientu sprendžia taikiai, o sveikatos ir gyvybės klausimai dėl jų jautrumo yra prioritetiniai. Tai parodo ir ši istorija“, – teigė A.Romanovskis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Brigita Elona Blavaščiūnienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Brigita Elona Blavaščiūnienė

Nauja „Seesam“ žinia: pagalba pilnai kompensuojama

Penktadienį, kai 15min kreipėsi į draudimo bendrovę „Seesam“ su klausimu, ar bendrovė keičia sprendimą, pastaroji į klausimą neatsakė, bet išplatino viešą pranešimą žiniasklaidai, kuriame tikinama, kad viešai skelbiama informacija yra netiksli, remiasi nepatikrintais faktais bei pateikiama šališkai.

„Suprantame krepšinio sirgalių susirūpinimą ir užjaučiame artimuosius. Ėmėmės visų priemonių, kad pagelbėtume esamoje situacijoje: pabrėžiame, kad dar iki informacijai apie šį įvykį pasirodžius žiniasklaidoje buvo priimtas vidinis sprendimas atlyginti gydymo išlaidas, netaikant išmokos limito – šiuo metu artimiesiems jau yra išmokėta didesnė nei žiniasklaidoje minima 7000 eurų suma.

Nuolat bendraujame su nukentėjusio artimaisiais, kuriems teikiame pagalbą, palaikome ryšį su medikais ir padedame užtikrinti stabilią ligonio sveikatos būklę kvalifikuoto medicinos personalo rankose“, – teigia draudimo bendrovės „Seesam“ Lietuvos filialo vadovė Brigita Blavaščiūnienė.

Šiuo konkrečiu atveju draudimo taisyklėse apibrėžti limitai insultui kaip lėtinei ligai bus netaikomi.

Pasak jos, šiuo konkrečiu atveju draudimo taisyklėse apibrėžti limitai insultui kaip lėtinei ligai bus netaikomi. Draudimo bendrovė „Seesam“ užtikrina visus finansinius mokėjimus bendrųjų draudimo sutarties limitų ribose, kurie yra būtini, kad nukentėjusiam asmeniui būtų suteikta būtinoji medicininė pagalba ir tai darys tol, kol ligonį prižiūrintys medikai priims sprendimą, kad jis gali būti transportuotas atgal į Lietuvą.

„Reaguodami į esamą situaciją jau ėmėmės pirmųjų žingsnių, kad tokių situacijų būtų galima išvengti ateityje – peržiūrime bendrąsias kelionės draudimo sąlygas. Mūsų kelionių draudimo taisyklės buvo sukurtos vadovaujantis medikų patarimais ir draudimo sektoriaus ilgamete patirtimi, tačiau konkreti praktika ir tokie įvykiai suteikia naujų žinių“, - teigiama pranešime žiniasklaidai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis