Pernai prevenciškai dėl vėžio pasitikrino per pusę milijono gyventojų

2017 metais prevencinėse vėžio patikros programose sudalyvavo 552 tūkst. žmonių, penktadienį paskelbė sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.
Kostiumo dizaino katedros studentai Nacionaliniame vėžio institute pristatė savo sukurtų galvos apdangalų kolekciją
Kostiumo dizaino katedros studentai Nacionaliniame vėžio institute pristatė savo sukurtų galvos apdangalų kolekciją / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Praeitais metais prevencinėse programose sudalyvavo daugiau negu pusė milijono Lietuvos gyventojų“, – artėjančios Pasaulinės kovos su vėžiu dienos proga Seime surengtoje spaudos konferencijoje sakė ministras.

A.Veryga pabrėžė, kad prevencija yra gerokai pigesnė nei ligų gydymas. Jam antrino ir Valstybinės ligonių kasos direktorė Jūratė Sabalienė.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Jūratė Sabalienė ir Aurelijus Veryga
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Jūratė Sabalienė ir Aurelijus Veryga

„Visos patikros, kurios buvo vykdytos dėl onkologinių susirgimų 2017 metais ir apėmusios daugiau nei pusę milijono mūsų gyventojų, Valstybinei ligonių kasai tekainavo 8,6 mln. eurų“, – sakė ji.

Visgi ministras teigė, kad besitikrinančių galėtų būti daugiau. Anot jo, apie 80 proc. gyventojų nurodo žinantys, kad yra galimybė nemokamai pasitikinti, bet tik apie 40 proc. tikrinasi. Jis sakė, kad nevienodai aktyvūs siūlydami tokias patikras yra šeimos gydytojai.

„Deja, nemaža dalis onkologinių susirgimų Lietuvoje vis dar yra diagnozuojami tose stadijose, kada padėti žmogui jau yra labai sudėtinga ir gydymas yra ne tik sudėtingas, bet ir labai brangus“, – apgailestavo A.Veryga.

Moterims šiuo metu valstybė finansuoja prevencinius tyrimus dėl gimdos kaklelio ir krūties vėžio, vyrams – dėl prostatos vėžio, taip pat ir vyrai, ir moterys kviečiami išsitirti dėl storosios žarnos vėžio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis