„Norėčiau papasakoti istoriją apie nekokybiškai mano vyrui atliktą dantų protezavimą Kauno odontologijos klinikoje „Divex“. Kai kreipėsi į odontologą, turėjo visus dantis. Jie buvo tvirti, tik pilkšvo atspalvio. Šiandien rezultatas toks, kad dėl prastai atlikto darbo mano vyras yra be dantų, o teisybės ieškome Sveikatos apsaugos ministerijoje“, – tokiu laišku į redakciją kreipėsi Aurimo žmona Jurgita.
Vietoj vieno pašalino tris
Istorija prasidėjo praėjusių metų rudenį, kai jos vyras gimtadienio proga nusprendė „dantis apvilkti keramika“. Tam, kad šypsena taptų balta ir švytinti. Turėjo jis vienintelį dantį, keliantį bėdų: priekinio viršutinio kandžio plomba nuolat krisdavo. Tačiau, vyro teigimu, apsilankius „Divex“, buvo pasiūlyta pašalinti dar du dantis – jie buvo nušlifuoti iki pat šaknų, įdėti stiklo audinio kaiščiai.
Iš viso dėl iškritusių dantų vainikėlių per tris mėnesius pakartotinai į kliniką "Divex" kreiptis vyrui teko 7 kartus.
Nors iš pradžių tai, kad bus šalinamas ne vienas, o trys dantys, ir šokiravo Aurimą, vyras pasitikėjo specialisčių darbu.
„2015 m. lapkritį man buvo įdėti trys metalo keramikiniai vainikėliai. Tačiau nepraėjus parai iškrito 21 danties vainikėlis, o po kelių dienų – 12 ir 11 dantų vainikėliai. Iš viso dėl iškritusių dantų vainikėlių per tris mėnesius pakartotinai kreiptis teko 7 kartus“, – tikino Aurimas.
Jis teigė, kad nei odontologė Agnė Dabkutė, nei klinikos direktorė Dovilė Sragauskienė savo klaidos taip ir nepripažino. Priežasčių, kodėl nauji dantys krinta kaip rudeniniai lapai, Aurimas girdėjo įvairiausių, ir kaskart vis naujų: blogas cementas, blogas sąkandis, griežimas dantimis naktį.
„Kaskart kreipiantis man buvo tvirtinama, kad protezai yra pagaminti gerai. Tačiau aš tuo abejojau, nes nauji dantys rėmėsi į apatinius kandžius. Jaučiau nuolatinį diskomfortą burnoje. Jaučiau, kad dėl protezų keičiasi krūminių dantų sukandimas. Išsakius nusiskundimus odontologei, gavau patarimą, treniruoti apatinį žandikaulį – laikyti jį atstumtą“, – tikino kaunietis.
Sunkiai valgo, miega
Galiausiai nusivylęs tokiu, anot jo, nekokybišku darbu, 2016 m. vasarį Aurimas raštu kreipėsi į „Divex“ direktorę, kad būtų grąžinti sumokėti pinigai, ir gavo atsakymą, kad skundas yra užregistruotas, jog susisieks draudimo bendrovė. Tačiau praėjus daugiau kaip 20 darbo dienų su pacientu taip niekas ir nesusisiekė. Pakartotinai buvo kreiptąsi į „Divex“ direktorę, bet laiškas liko nepriimtas.
Kovo 23 d. Aurimas sulaukė pranešimo iš draudimo bendrovės, kad jam kompensacija nepriklauso. Vyras teigia, kad klinikos direktorė toliau su juo nebendravo.
„Šiuo metu dantų vainikėliai yra nukritę, nulūžo ir 11 danties kaištis. Jau 8 mėn. negaliu gyventi pilnaverčio gyvenimo: normaliai valgyti, miegoti, kompleksuoju bendrauti su žmonėmis. Dėl užsitęsusio miego sutrikimo tenka gerti vaistus. Drįstu abejoti odontologės kompetencija protezuoti dantis. Nesu tikras, ar tikrai reikėjo eliminuoti tris manuosius.
Taip pat kaltinu kliniką orumo žeminimu, nes kiekvieną kartą kreipiantis buvo leista suprasti, kad „kažkas“ negerai yra su manimi. Kad nestabilūs protezai nėra problema. Jokio supratingumo, kad yra padaryta didžiulė žala mano sveikatai. 21 danties plomba taip dažnai nekrito, kaip šie metalo keramikiniai vainikėliai“, – piktinosi Aurimas.
Pats nutraukė gydymą
„Divex“ direktorė D.Sragauskienė į plačias diskusijas dėl šio konflikto nesileido. Pabrėžė, jog šiuo metu ekspertų komisija atlieka tyrimą, tik po kurio bus pateikti atsakymai į klausimus, kas iš tikrųjų yra kaltas: pacientas ar odontologas. Vis dėlto, ji išsakė keletą pastebėjimų.
„Pacientas nevykdė visų mūsų nurodymų, nesilankė klinikoje, kaip jam buvo patarta daryti. Jis buvo dėl visko perspėtas. Tačiau sugalvojo, kad jam nebereikia lankytis. Kadangi negalėjome ištirti iki galo, negalime atsakyti ir už vėliau kilusius padarinius“, – tikino D.Sragauskienė.
Priminus, jog pacientas klinikoje lankėsi septynis kartus, ir pasiteiravus, ar tai nėra dažnas lankymasis, „Divex“ direktorė tai patvirtino, tačiau pabrėžė, jog taip buvo ieškota problemos priežasties, kurios, pasak jos, taip greitai surasti neįmanoma, ypač kai pacientas prieštarauja ir įsivaizduoja, kad žino daugiau.
Odontologės kaltės neįžvelgia
Aurimui paslaugas teikusi A.Dabkutė šiandien klinikoje jau nebedirba – nori mokytis toliau.
„Jos darbai labai geri, neturime nė vieno nusiskundimo. Protezavo dantis juk ne vienam žmogui. Esu įsitikinusi, kad ji padarė viską, ką reikėjo. O kol nebus tyrimo išvadų, daugiau nieko nekomentuosiu“, – buvusią darbuotoją gynė 4 metus veikiančios klinikos direktorė.
Ją piktina tas faktas, jog pacientas pats nusprendė nebeieškoti problemos priežasčių, nes neva jam tai daryti nusibodo, ir ėmė rašyti skundus, pareikalavo grąžinti pinigus, prieš tai net nepaprašęs perdaryti darbo.
„Persiuntėme skundą draudimo bendrovei. Nes grąžinti pinigus iš savo kišenės žmogui, kuris atsisako tolimesnio gydymo – nesąmonė. Draudimas nerado jokių mūsų klaidų. Kad taip dažnai kristų vainikėliai dėl prasto cemento – iki šiol nėra buvę. Taip, pasitaiko darbe klaidų, bet visad atrandame jų priežastis ir jas ištaisome “, – pabrėžė D.Sragauskienė.
Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai 15min patikino, jog paciento Aurimo skundas gautas, jis yra nagrinėjamas. Tyrimas gali užtrukti mėnesį ir daugiau. Atsakymus pateiks Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija.