Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Populiariausi vasaros pirkinių krepšelyje – arbūzai, braškės ir pomidorai

Vasara daugeliui asocijuojasi ne tik su šiltu oru ar jūra, bet ir tam tikrais maisto produktais, o bene dažniausiai – šviežiais vaisiais ir daržovėmis. Prekybos tinklo „Iki“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa parodė, kad vasarą lietuviai sunkiausiai įsivaizduoja be arbūzų, braškių ir pomidorų.
123rf.com nuotr. / Vaisiai ir daržovės
123rf.com nuotr. / Vaisiai ir daržovės / 123rf nuotr.

Prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pranešime žiniasklaidai sako, kad tai atsispindi ir šių vaisių, uogų bei daržovių pardavimuose, kurie šiltaisiais metų mėnesiais gerokai išauga.

Karštomis dienomis vilioja arbūzai

Apklausos duomenimis, daugiau nei dviem trečdaliams (69 proc.) lietuvių vasara pirmiausia asocijuojasi su arbūzais. Anot B.Čaikauskaitės, juos gyventojai ima aktyviai pirkti vos šiems pasirodžius prekyboje gegužės mėnesį, o šių vaisų pardavimai ypač išauga karštomis vasaros dienomis. Prekybos tinklo atstovės teigimu, vasarą arbūzų nuperkama daugiausiai iš visų vaisų.

Fotolia nuotr./Arbūzas
Fotolia nuotr./Arbūzas

„Atsigaivinti arbūzais gyventojai mėgsta visos vasaros metu, tačiau saulėtomis dienomis, kai termometrų stulpeliai šokteli į viršų, šių vaisių pardavimai gali išaugti ir keliolika kartų. Didžiausia arbūzų pasiūla būna antroje vasaros pusėje – tuomet jų ir nuperkama daugiausiai“, – komentuoja B.Čaikauskaitė.

Prekybos tinklo atstovės teigimu, vasaros mėnesiais išauga ir daugelio kitų vaisių pardavimai – ypač kaulavaisių. Slyvų, persikų, abrikosų, nektarinų ir kitų kaulavaisių sezonas tęsiasi iki pat rugsėjo pabaigos. Visą šį laikotarpį jų pardavimai būna kur kas didesni nei likusiais metų mėnesiais.

Šilti orai paspartino uogų sezoną

Net šeši iš dešimties atliktos apklausos dalyvių teigė, kad iš uogų vasara jiems labiausiai siejasi su braškėmis. Anot B.Čaikauskaitės, Lietuvoje užaugintomis braškėmis gyventojai šiemet mėgautis galėjo pradėti anksčiau nei įprastai.

„Pirmosios lietuviškos braškės visuomet sukelia savotišką ažiotažą ir yra gausiai perkamos. Didelė šių uogų paklausa išlieka visą vasarą. Daugeliui braškės neabejotinai yra vienas iš vasaros atributų, su šiuo metu laiku siejamas greičiausiai dar nuo vaikystės“, – sako B.Čaikauskaitė.

IKI nuotr./Berta Čaikauskaitė
IKI nuotr./Berta Čaikauskaitė

B.Čaikauskaitės teigimu, iš kitų vasarą gyventojų gausiai perkamų uogų paminėtinos yra trešnės, kurių sezonas dėl palankių orų šiemet taip pat prasidėjo anksčiau.

Iš daržovių su vasara lietuviams labiausiai siejasi pomidorai. Juos išskyrė ketvirtadalis šalies gyventojų. Kiek daugiau nei penktadalis (22 proc.) apklausos dalyvių su šiltuoju metų laiku labiausiai tapatina agurkus.

„Sezono metu lietuviški pomidorai sudaro apie 70 proc. visos šių daržovių pasiūlos mūsų parduotuvėse. Lietuviškų pomidorų asortimentas nuolat plečiasi, nes šalies ūkininkai užaugina įvairesnių jų rūšių, kurias noriai renkasi pirkėjai. Pastebime, kad pomidorai apskritai yra viena mėgstamiausių lietuvių daržovių, kuri noriai perkama visus metus“, – sako B.Čaikauskaitė.

Vida Press nuotr./Įvairių rūšių pomidorai
Vida Press nuotr./Įvairių rūšių pomidorai

Panašiai, anot B.Čaikauskaitės, yra ir su agurkais, kurie taip pat dažnai atsiduria lietuvių pirkinių krepšeliuose. Vietos ūkininkų užaugintų ilgavaisių agurkų pirkėjai parduotuvėse gali įsigyti visus metus, o lietuviški trumpavaisiai agurkai prekyboje pasirodo kovo pradžioje. Būtent trumpavaisiai lietuviški agurkai vasarą yra populiariausi.

Apklausos duomenimis, nemažai daliai gyventojų vasara taip pat asocijuojasi su šviežiomis bulvėmis (18 proc.), ridikėliais (13 proc.) ir įvairių rūšių salotomis (13 proc.).

Lietuvos gyventojų apklausą šių metų gegužės mėnesį atliko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausta daugiau nei tūkstantis visos Lietuvos gyventojų, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?